1397-11-26 12:12
284
0
61194
ائمه جمعه استان گلستان:

اگر اختلاف درونی مزاحم حرکت انقلاب نشود، کار از دشمن بر نمی آید/ 22 بهمن نشان داد راه عبور از مشکلات سازش با آمریکا نیست

 اگر اختلاف درونی مزاحم حرکت انقلاب نشود، کار از دشمن بر نمی آید و دشمنان هیچ غلطی نمی تواند بکنند. مردم همواره وظیفه خود را بخوبی انجام می دهند، و حال نوبت مسئولین است که آسایش و آرامش را برای این مردم مهیا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه ، ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی اظهار کرد: از حماسه عظیمی که در ۲۲ بهمن ۹۷ آفریدید تشکر می کنم. حرکتی که فراتر از حماسه بود و انقلابی ایجاد و دوست و دشمن را خیره کرد. این حماسه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بی نظیر بود.

وی افزود: مردم با حضور گسترده در این راهپیمایی بار دیگر با انقلاب و رهبر انقلاب تجدید میثاق کردند. این حماسه بی نظیر از عنایات الهی بر جمهوری اسلامی ایران بود و نشان داد که خداوند علی اعلی عزت و عظمت این انقلاب را می خواهد.

امام جمعه آزادشهر بیان کرد: این انقلاب باید به مسیر اصلی حرکتش با شتاب به پیش رود. در طول این ۴۰ سال هر کس مانعی برای حرکت این انقلاب شده، ضربه سختی از طرف مردم خورده است.

خطیب جمعه آزادشهر تصریح کرد: دشمنان ما با تمام شیطنت‌هایی که انجام می دهند، نمی توانند علیه ملت ما کاری انجام دهند و حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن 97، شکستی دیگری برای دشمنان بود. دشمنان ۴۰ سال است که هر زهری که دارند، علیه ملت ما ریخته اند، اما پادزهر قوی‌ مردم که همان ایمان به خداست ، همه‌ی این زهرها را خنثی کرده است.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: مسئولین خیلی عقب‌تر از مردم می باشند و باید سرعت خود را بیشتر کنند تا به مردم برسند و خدمتگذار خوبی برای ولی نعمتان خود باشند.

وی گفت: اگر اختلاف درونی مزاحم حرکت انقلاب نشود، کار از دشمن بر نمی آید و دشمنان هیچ غلطی نمی تواند بکنند. مردم همواره وظیفه خود را بخوبی انجام می دهند، و حال نوبت مسئولین است که آسایش و آرامش را برای این مردم مهیا کنند.

امام جمعه آزادشهر سپس به بیانیه اخیر امام خامنه‌ای اشاره کرد و اعلام کرد: بعد از حماسه عظیم ۲۲ بهمن بود که رهبر عظیم انقالب بیانیه ای به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی صادر کرد. از جمله رهبری

خطیب جمعه آزادشهر اظهار کرد: امام خامنه‌ای در مهمترین بیاناتشان فرموند، اینک در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی، این بنده‌ی ناچیز مایلم با جوانان عزیزم، نسلی که پا به میدان عمل میگذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند، سخن بگویم. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.

حجت الاسلام شهابی افزود: جوانان باید بدانند، راه حلها داخل کشور است. یک مجموعه جوان، مومن و مسلط به اقتصاد در دولت می تواند اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کند. مذاکره با آمریکا جز ضرر معنوی و مادی چیزی برای ملت ما نخواهد داشت.

وی بیان کرد: پیام رهبر انقلاب همه را موظف کرد تا به صحنه بیایند و با هر چه در توان است تلاش کرده و جهادی در همه‌ی عرصه‌ها، خصوصا عرصه اقتصادی و فرهنگی با شتاب حرکت کنند.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: پیام حضرت آقا وظیفه مسئولین ما سنگین‌تر و خطیر تر از گذشته کرده است. مردم می دانند که تحریم‌ها و آمریکا مشکل اقتصاد ما نیست. برون رفت از مشکلات، تلاش مضاعف مسئولین را می طلبد.

خطیب جمعه آزادشهر گفت: در حمله تروریستی به اتوبوس حامل حافظان مرزهای کشور، در مسیر خاش به زاهدان و شهادت ۲۷ نفر از نیروهای مخلص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجروح شدن تعدادی از آنها، ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی از کشورهای منطقه کاملا مشخص است.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: باید منتظر جواب قاطع سپاه پاسداران باشیم. کشورهای دخیل در این جنایت باید گوشمالی داده و برخورد جدی ‌ای با آنها انجام شود. تا کی باید این همه‌ خیانت را در منطقه انجام دهند؟ هر کشوری که می خواهد باشد باید گوشمالی داده شود.

وی اعلام کرد: کشوری که حق همسایگی را رعایت نکرده و به همسایه خودش خیانت می کند، نیاز است که با برخورد جدی‌ای مواجه شود.

امام جمعه آزادشهر اظهار کرد: چند روز پیش کنفرانس ضد ایرانی ورشو در لهستان انجام شد. این کنفرانس به اصطلاح برقراری صلح در خاورمیانه را دنبال می کند، چند کشوری جمع شدند تا در خصوص صلح در خاورمیانه تصمیم گیری کنند. آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی که عامل اصلی نا آرامی و شرارت در منطقه هستند از عاملان اصلی بنیان این کنفرانس می باشند.

خطیب جمعه آزادشهر در پایان گفت: در کنفرانس ورشو، کشورهای عضو علیه انقلاب اسلامی ایران برنامه ریزی کردند ، اما دنیا می داند که این کنفرانس قبل از آغاز هم محکوم به شکست بود . مردم ایران نیز این کنفرانس از پیش شکست خورده را محکوم می کنند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد راه عبور از مشکلات سازش با آمریکا نیست

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهر گرگان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم با حضور گسترده در هزاران شهر و روستا از انقلاب خود پشتیبانی کردند، آن هم در شرایطی که دشمنان سعی و تلاش زیادی کردند تا این حضور کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران با این حضور گسترده نشان دادند توطئه دشمنان آن ها را از انقلاب جدا نخواهد کرد، افزود: این حضور گسترده مردم حاوی دو پیام بود، یکی اینکه مردم فریب دشمن را نخواهند خورد و می دانند راه عبور از مشکلات سازش و تسلیم در برابر آمریکا نیست.

نتیجه تصویری برای امام جمعه گرگان

امام جمعه گرگان ادامه داد: مردم با این حضور خود نشان دادند نگاهشان در برابر مشکلات اقتصادی با نگاه دشمن متفاوت است و اگرچه مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد اما گلایه ای به اصل نظام نیست و برخی کم کاری ها به حساب نظام نوشته نمی شود.

وی تصریح کرد: ما پای نظام و انقلاب خود ایستاده ایم چرا که برای حفظ این انقلاب حدود ۴۰۰ هزار شهید داده ایم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیندگان ما در رابطه با این مقطع تاریخی در مورد ما چه قضاوتی می کنند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: این حضور پر شور شما مردم در راهپیمای توسط بسیاری از خبرگزاری ها با عنوان بیعت مجدد مردم ایران با انقلاب مطرح شد اما در یکی از این شبکه ها حرفی زده شد مبنی بر اینکه در حالی که ایرانی ها جشن ۴۰ سالگی انقلاب خود را می گرفتند ترامپ و مشاور امنیت ملی اش با انتشار توئیت هایی از چهار دهه شکست های دولت ایران صحبت کرده و مدام تبلیغ کردند که دولت های ایران چهار دهه  شکست خوردند.

وی افزود: ظاهرا این افراد شعور خود را از دست داده اند اگر چهل سال دولت های ما شکست بخورند مردم برای قدردانی این چنین حضور گسترده ای خوهند داشت؟ این حرف توهین به ملت ایران است.

امام جمعه گرگان گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از راهپیمایی بیاناتی فرمودند و تاکید بیشترشان برجوانان بود که نشان دهنده آینده نگری ازسوی ایشان بود؛ ایشان فرمود ما خیلی چیزها را دیده و آزموده ایم اما شما ندیده و نیازموده اید و خواهید دید آینده کشور دست شماست.

آیت الله نورمفیدی گفت: حقیقت این است که ما از صفر شروع کردیم و همه چیز علیه ما بود و ما هیچ تجربه قبلی از کشورداری نداشتیم، از مبارزه یک دفعه وارد مملکت داری شدیم اما با اینکه از صفر شروع کردیم جمهوری اسلامی گام های بسیار بلندی را برداشته و استقلال دارد و این عزت و پیشرفت در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود.

فساد در بخش های مختلف برخوردشود 

وی تصریح کرد: یاس و ناامیدی بسیار امر خطرناکی است و ملتی را از پا در می آورد، ما اهل انتظار هستیم یعنی امید به آینده داریم و  می توانیم منتظر فرج و گشایش باشیم.

امام جمعه گرگان گفت: معنویت و اخلاق در کشور ما حرف اول را می زند، اقتصاد نقطه قوت هر کشوری است؛ درست است که ما مانند کمونیست ها اقتصاد را زیر بنای کشور نمی دانیم چراکه ما ایمان به خدا را زیربنای کشور خود می دانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و مشکلات این حوزه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و با فساد در بخش های مختلف برخوردشود یعنی از بیخ و بن این فساد ریشه کن شود و به زباله دان تاریخ بپیوندد.

مردم در راهپیمایی 22 بهمن آمدند که مسئولین را بیدار کنند

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات و پاسداشت حضور حماسی و تماشایی مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن گفت: راهپیمایی 22 بهمن‌ماه امسال باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد و حضور دهها میلیونی مردم در بیش از هزاران شهر و روستا همه باهم در کنار یکدیگر آمدند و این حماسه عظیم را خلق کردند. از این بابت خداوند را شاکر و سپاسگزاریم و قدر این مردم و ملت خوب و با بصیرت را بیشتر از قبل می دانیم.

وی افزود: حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه در حالی انجام شد که دشمنان نظام از تمام توانشان استفاده کردند که این حضور کمرنگ‌تر از سالهای قبل باشد.

خطیب جمعه گالیکش تصریح کرد: دشمنان نقشه‌های زیادی کشیدند اما شما مردم آمدید و با حضور خودتان چشم دشمن را با این حضور کور کردید و همه نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب نمود.

امام‌جمعه گالیکش اظهار داشت: تقویت بنیه جمهوریت و قدرت نرم نظام، نمایش قدرت و اتحاد مردم به دشمن، امیدواری دوستداران داخلی و خارجی انقلاب، افزایش اتحاد ملت در برابر تهدیدهای دشمنان و اینکه نشان دادند آمریکا یک‌بار دیگر در محاسباتش دچار خطا و اشتباه شده است ازجمله پیام‌ها و پیامدهای مهم حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن بود.

حجت‌الاسلام دلبری تأکید کرد: مهم‌ترین پیام راهپیمایی 22 بهمن‌ماه انجام‌وظیفه توسط مردم و رسیدن نوبت به مسئولان بود که به ملت بزرگ ایران خدمت کنند.

خطیب جمعه گالیکش افزود: در کنار همه این پیام‌ها دو پیام کلیدی وجود دارد؛ اول اینکه مردم‌فریب وسوسه‌های دشمنان داخلی و خارجی را نخوردند و یک حماسه دیگری را خلق کردند و به جهانیان گفتند راه عبور ما از مشکلات سازش و تسلیم نیست بلکه ما تا آخر ایستاده‌ایم.

وی افزود: مردمی که در یوم‌الله 22 بهمن این حماسه عظیم را خلق کردند به شما مسئولین می‌گویند با توجه به اینکه قرار است شنبه کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام به رأی اعضای آن گذاشته شود؛ مردم از شما می‌خواهند بیایید و تصمیم قاطعانه‌ای بگیرید که هم دشمنان را منکوب کنید و هم نتیجه اش باعث عزت، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی باشد.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به پیام دومش ملت ایران گفت: مسئولین فکر نکنند این مردم بخاطر شما که کمکاری می کنید آمدند و از این طریق کم و کاستی های خودتان را از بدنه مردم بگیرید و جبران کنید. مردم آمدند و حرفهای خودشان را در قابل شعار و نوشته گفتند؛ همه آمدند و گفتند با وجود اینکه گلایه های جدی در بحث مشکلات معیشتی داشته و داریم اما فاصله انداختیم بین عملکرد برخی از مسئولان و اصل نظام و انقلاب و ناکارآمدی و احمال برخی از مسئولان را به پای انقلاب اسلامی نمی گذاریم.

خطیب جمعه گالیکش گفت: مردم مشکلاتشان خیلی زیاد است کم کم به سال جدید نزدیک می شودیم شما مسئولین و دولت مردان خوابید و خودتان را به خواب زده اید؛ این مردم آمدند که شما را از خواب بیدار کنند؛ این مردم آمدند بگویین که 40 ساله با تمام توان آمده ایم؛ فرزندانمان را فدا کرده ایم و در بحث اقتصادی کمک کردیم در بحث بازسازی، انتخابات، مناسبتهای ملی، سیاسی و مذهبی بودیم چرا برخی مسئولین اینگونه هستند دولتمردان به خودشان بیایند.

وی در ادامه به بیانه مهم و گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری اشاره کرد و همه را ملزم به رعایت و اجرای آن دانستند.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به تحولات منطقه و جهان گفت: تفکرات وهابی و داعشی را در منطقه مشاهده کنید؛ کار آن‌ها به جایی می رسد که راننده وهابی پسر بچه 6 ساله شیعه را مقابل مادرش به شهادت می رساند؛ خداوند رحمت کند شهدای مدافع حرم را؛ اگر اینها نبودند خیلی از این صحنه ها را در کشور مشاهده می کردیم.

وی افزود: جوانان و شهدای مدافع حرم ما رفتند و به شهادت رسیدند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به حمله تروریستی جاده خاش - زاهدان که باعث شهادت پاسداران و مرزبانان کشور شده بود گفت: تعداد 27 نفر از عزیر ما که برای دفاع از امنیت کشور رفته بودند به شهادت رسیدند و عده ای هم مجروح شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.