1397-09-23 11:09
532
0
59533
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

پارک موزه دفاع مقدس گلستان با کمک خیران و دستگاه‌های اجرایی باید تکمیل شود

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان با کمک خیران، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی باید تکمیل شود.

به گزارش گلستان ما؛ سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی در جمع فرماندهان و رزمندگان لشکر 25 کربلا در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اظهارداشت: ما در دوران دفاع مقدس 367 روز در حصر آبادان بودیم اما با همت و غیرت نیروها پیروز شدیم.

وی افزود: در مهرماه سال 1360 با کمترین امکانات و نیروها توانستیم حصر را بشکنیم و پس از آن به عنوان فرمانده تیپ چمران معرفی شدیم که هیچ گونه امکانات و تجهیزات خاصی در آن زمان نداشتیم اما با همت رزمندگان کارهای بزرگی را انجام دادیم.

فرمانده لشکر کربلای 25 کربلا در هشت سال دفاع مقدس با اشاره به وضعیت ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان اظهار کرد: ساخت پارک موزه دفاع مقدس در استان همدان از 22 سال پیش آغاز شده بود و امروز به این صورت تکمیل شده است.

سردار قربانی گفت: ارتش، سپاه، دولت و همه مسئولان اجرایی استان گلستان باید برای تکمیل این مجموعه کمک کنند و ارتش و سپاه باید در زمینه تهیه اسناد و مدارک و تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس نیز همراهی داشته باشند.

وی افزود: وزارت دفاع نیز می‌تواند در زمینه نیرو کمک لازم را داشته و باید از توان همه دستگاه در این زمینه استفاده شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: باید نقش استان گلستان و گرگان و حتی روحانیون این منطقه در دوران دفاع مقدس جمع آوری و برای مردم و جوانان معرفی شود.

سردار قربانی افزود: همه ما مدیون و بدهکار به شهدا هستیم و باید هر چه در توان داریم برای شهدا کمک کنیم.

سردار علی ملک شاهکوهی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: ما به عنوان آخرین بازماندگان دوران دفاع مقدس تکلیف داریم که ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را به سرانجام برسانیم و اگر این مرکز ساخته شود و به بهره‌برداری برسد ضمن اینکه مکانی برای ترویج و نشر آثار دفاع مقدس به آیندگان است، بزرگترین مرکز گردشگری استان نیز است./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.