1397-09-22 13:27
476
0
59504
به قلم هاشمی؛

مجلسی که فقط یک نفر در راس امور است!/ تبعات زیانبار بدعت بزرگ لاریجانی برای نهادهای قانونی کشور!

این سوال از نمایندگان مجلس وجود دارد لاریجانی در شما چه چیزی دید که برخلاف ماده ۲۰۰ آیین نامه داخلی مجلس به خود جرات داد بدون آنکه نظرات شما را بپرسد لوایح مرتبط با fatf را به مجمع تشخیص مصلحت بفرستد؟!

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛  نزدیک به یک ماه قبل از مراحل دیگر برجام که توسط امضا کنندگان آن رخ داده بود رونمایی شد و این بار هم، قوا تمام آنچه در چَنته داشتند به میدان آوردند تا مردم و مسئولین قانونگذار را قانع کنند که اگر این کنوانسیونها تصویب و اجرایی نشود مشکلات کشور حل نخواهد شد.

در این میان لاریجانی به سبب حضورش در راس مهمترین قوه قانونگذار کشور میدان دار اصلی این ماجرا بود و از هر طریقی که می توانست نمایندگان را قانع کرد به لوایح مربوط بهfatf رای مثبت دهند.

ولی با وجود ایرادات ۲۰ گانه شورای نگهبان به این مصوبه، در اقدامی بدعت انگیز رییس مجلس بدون آنکه ایرادت مورد نظر شورای نگهبان را در صحن علنی مطرح کند از اصرار نمایندگان بر مصوبه خود سخن گفت و آن را برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد.

این در حالی است که طبق اصل ۱۱۲ قانون اساسی باید مصوبه ارجاع داده شده از سوی شورای نگهبان دوباره در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان بررسی شود و زمانی که نمایندگان بر مصوبه خود اصرار داشتند این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده می شود اما در مورد لوایح fatf این اتفاق نیفتاد و مرد خودمختار مجلس خودش بدون آنکه نظر سایر همکارانش را بپرسد آن را به مجمع فرستاد و متاسفانه از روز شنبه ۱۱آذر نیز این لوایح در مجمع مورد بررسی قرار گرفته است.

این سوال از نمایندگان مجلس وجود دارد لاریجانی در شما چه چیزی دید که برخلاف ماده ۲۰۰ آیین نامه داخلی مجلس به خود جرات داد بدون آنکه نظرات شما را بپرسد شخصا آن را به مجمع بفرستد؟!

شاید نمایندگان بخواهند از این بی احترامی که رییس مجلس در حقشان کرده به خاطر زد و بند های سیاسی که بینشان وجود دارد بگذرند اما مردم حوزه های انتخابی شان این رفتار تحقیرآمیز را برنمی تابند!

همه نمایندگان خصوصا نمایندگان استان گلستان باید اعتراض خود را به این اقدام غیرقانونی لاریجانی نشان دهند و بدانند بی احترامی به آنها تنها به این نیست که صرفا به جایگاه ویژه شورای اداری استان دعوت نشدند! بلکه این دهن کجی و نادیده قرار گرفتن آنان توسط  لاریجانی بزرگترین بی احترامی به خود و مردم حوزه انتخابیه شان است !

از مجمع تشخیص مصلحت هم که متشکل از بزرگان و شخصیتهای حقیقی و حقوقی است خصوصا دبیر انقلابی مجمع انتظار می رود به روند رسیدگی این مصوبه غیرقانونی خاتمه دهند و از این بدعت بزرگی که رییس مجلس پایه گذار آن بوده جلوگیری کنند.

به قلم هاشمی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.