1397-09-21 20:16
602
0
59489
رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

برپایی نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار گلستان

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: نوزدهمین نمایشگاه پژوهش ، فناوری و فن بازار گلستان با حضور ۲۲ دستگاه اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از ۲۴ آذرماه آغاز می‌شود.

به گزارش گلستان ما ؛ موسی حسام در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهارکرد: خوشبختانه در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی، موفقیت‌های بسیاری را در کشور بدست آورده‌ایم و وضعیت استان نیز در حوزه تولید علم، پژوهش و فناوری بسیار خوب است.

وی ادامه داد : هرساله در هفته آخر آذرماه در استان هفته پژوهش با برنامه‎های متنوع در نظر گرفته می‎شود و برای امسال دبیری برگزاری برنامه‎های هفته پژوهش استان بر عهده پارک علم و فناوری قرارگرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه شعار امسال هفته پژوهش، "پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی" است ، تصریح کرد : نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار از ۲۴ الی ۲۸ آذر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان واقع در میدان بسیج  برپا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 30/8 صبح تا 17 از نمایشگاه بازدید کنند.

وی اذعان داشت : این نمایشگاه با مشارکت 22 دستگاه، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی برپا می‌شود و شده است تا در حوزه فناوری، نوآوری داشته باشیم و این نمایشگاه فقط محلی برای ارائه دستاوردها نباشد.

حسام با اشاره به اینکه از صنعتگران و سرمایه گذاران برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است ، گفت: رویدادهای استارتاپی مختلفی در حال شکل‌گیری است تا زمینه تجاری‌سازی ایده‌ها و فناوری‌ها فراهم شود.

به گفته وی ؛ لزوم بررسی فناوری‎های حوزه سلامت و برنامه‎های پیشرو گیاهان دارویی، شهر هوشمند و الزام یا انتخاب، چالش‎ها و راهکارهای موجود کارآفرینی بانوان، فضای سایبری، چالش‎های استارت اپ‎های حوزه حمل‌ونقل و راهکارها، گردشگری گلستان و مقصد یا گذرگاه، مشکلات خلیج گرگان، حوادث رانندگی استان گلستان و چالش‎های محیط‎ زیستی نشست‎ها و پنل تخصصی است که در طول این هفته در گلستان برگزار می‎شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان  خاطر نشان کرد : این نمایشگاه با همکاری دانشگاه گلستان برگزار می‌شود و 34 کارگاه پژوهشی را برنامه‌ریزی کردیم و در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی یکی از نیازهای استان را صنایع تبدیلی دانست و گفت: در رویدادهای استارتاپی ایده‌های مختلفی مطرح و ایده‌های برتر انتخاب می شود و در نهایت این ایده‌های تبدیل به مدل کسب و کار خواهد شد .

حسام گفت: سه طرح عملیاتی برتر انتخاب خواهد شد که مورد حمایت‌های مختلف قرار می گیرد و پارک نیز کمک خواهد کرد این ایده‌ها به کسب و کار تبدیل شود و تولید اشتغال را داشته باشیم.

وی افزود: امسال تورهای فناوری را برنامه‌ریزی کردیم و مسئولیت هماهنگی این برنامه بر عهده دانشگاه آزاد است و با شهرداری گرگان برای ایاب و ذهاب هماهنگی لازم انجام شده و با آموزش و پرورش هم هماهنگ شده که دانش‌آموزان و معلمان و افراد برتر از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.