1397-08-28 12:01
627
0
58866
تنها دستاورد پیگیری احداث 6 دوربرگردان در گلستان؛

وقتی اقدام نمایشی نماینده گرگان، طنز برنامه تلویزیونی می‌شود/ دخالت در عزل‌و‌نصب‌ها مهم‌ترین دستاورد برخی نمایندگان گلستان

پس از جان‌باختن مدیرعامل تامین اجتماعی بر اثر سانحه رانندگی در گلستان نامه‌های بی‌فروغ نماینده گرگان در مجلس طنز یک برنامه تلویزیونی شد.

به گزارش گلستان ما، جاده‌های ترک‌ خورده و زخمی از بی‌اعتباری‌ها و محورهای خطرناک که استاندار از آن به عنوان منطقه مرگ یاد کرده بود پس از سانحه رانندگی مدیرعامل تامین اجتماعی و معاون پارلمانی‌اش در بریدگی شصت‌کلا معروف به «لردگاز» سوژه رسانه‌ها شد.

در حالی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از معاونان خود برای کلنگ‎زنی و افتتاح برخی پروژه‎ها به استان گلستان سفر کرده بود در جریان بازدید از یکی از پروژه‎ها خودرو حامل مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاون پارلمانی‎اش دچار سانحه شد و هر دو مسؤول جان باختند.

گرچه فوت دو مسؤول خدوم در چنین حادثه‎ای ضایعه‎ای دردناک و متأثرکننده بود اما یادآور فوت 143 نفر از مردم عادی در سطح جاده‎های گلستان شد؛ مردمی که خانواده‎های آنها در فراغشان سوختند اما فریادشان در بی‎تدبیری مسؤولان شنیده نشد حال امروز با این ضایعه دردناک وجدان خواب‎رفته برخی مسؤولان و نمایندگان مجلس در سطح استان بیدار شد و به این شکل وضعیت نامناسب راه‎ها و دوربرگردان‎های غیراستاندارد در جاده‎های استان را نقل محافل کرد.

این سوژه‌پردازی‌ها و ریشه‌یابی‌های علل حادثه آنقدر ادامه یافت که حتی عملکرد پلیس برای عدم اسکورت کاروان حامل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیر سوال رفت.

این اتفاق برای برخی افراد سوژه تسویه‌حساب‌های سیاسی نیز شده بود و با پردازش آن درصدد این بودند که بخشی از تقصیر حادثه را گردن اشخاص مختلف از جمله استاندار گلستان بیندازند، البته شایعه‌های فضای مجازی نیز پس از این حادثه برای عمدی بودن این تصادف مطرح شد که از سوی هادی هاشیمان، رئیس‎کل دادگستری گلستان تکذیب شد.

با وجود آنکه سانحه تلخ کاروان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انگشت کم‎کاری را به سوی بسیاری از مسؤولان دراز کرد اما خطاب ما در این گزارش به عملکرد و سهم تقصیر نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی است.

*برخی از نمایندگان مردم گلستان مهم‎ترین عملکرد مثبت خود را به دخالت در عزل‎ونصب‎ها تنزل دادند

در حالی که مردم گلستان این افراد را به‎عنوان نمایندگان خود برگزیدند تا در مجلس به‎عنوان پایگاه اساسی نظام و مردم با عمل به وظایف قانونی خود به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان جامعه بپردازند اما به نظر می‎رسد برخی از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی از وظایف اصلی خود شانه خالی کرده‎اند و مهم‎ترین اقدامات و عملکرد مثبت خود را به دخالت در عزل‎ونصب‎ها تنزل دادند؛ اقدامی که نه تنها خدمت صادقانه به مردم در آن به چشم نمی‎خورد بلکه با قربانی کردن شایسته‎سالاری مدیری را بر مسند دستگاه‎های اجرایی می‎نشانند که صرفاً وامدار آنها است و در ساختار تشکیلاتی خود نیز بین سیاست‎های دولت، منافع مردم و منافع ملی دچار تناقض می‎شود.

البته به اذعان مردم و کارشناسان دخالت در عزل‎ونصب تنها نمونه‎ای از عملکرد ضعیف نمایندگان مجلس در گلستان است و به نظر می‎رسد نمایندگان گلستانی که خود را نماینده مردم در استانی می‎دانند که فاصله طبقاتی در آن بیداد می‎کند و در فقر مطلق قرار دارد شِکوه مردم این استان  را در گرانی‎ها و فشار اقتصادی هم نشنیده‎اند و برای آن در مجلس عملکرد قابل دفاعی نداشتند.

پس از وقوع سانحه رانندگی کاروان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس نسبت به این حادثه واکنش نشان داد و با انتشار نامه‌ای مانند نوش دارو پس از مرگ سهراب به این نکته اشاره کرد که یک سال از درخواست هشدارآمیز نماینده گرگان برای ضرورت احداث 6 دوربرگردان در ورودی‌های غرب و شرق گرگان می‌گذرد.

نامه‌ای که غلط‌ها و نوع نگارش نماینده مردم گرگان در مجلس سوژه برنامه تلویزیونی«حالا خورشید» شد، فارغ از این موضوع به طور قطع انتشار این نامه در این زمان از سوی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس بیانگر آن است که بی‌توجهی به پیگیری‌ها سبب بروز این اتفاق تلخ بوده است.

اما انتشار نامه نبی هزارجریبی این سوال را در ذهن متبادر می‎کند که در حالی که استاندار گلستان از سال گذشته بارها به این موضوع تاکید کرده بود چرا نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس تنها به ارسال یک نامه اکتفا کرد و آیا نیاز به پیگیری مستمر برای جذب اعتبارات لازم نبود.

از سویی دیگر سعید رحیمی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز در صحن علنی شورای شهر درگذشت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاون وی در گرگان را تسلیت گفت و افزود: به هر کدام از نمایندگان مجلس در شهرستان گرگان 9 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و به اعتقاد بنده نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند و نسبت به این مسأله شفاف‎سازی کنند که سهم گرگان از این میزان اعتباری که دریافت کردند چقدر بوده و این اعتبار صرف چه اموراتی شده است.

* نماینده گرگان پاسخ دهد 9 میلیارد تومان بودجه در اختیار را صرف چه اموراتی کرده‎ است؟!

در واقع همانطور که نبی هزارجریبی پس از وقوع این حادثه نامه هشدارآمیز خود را رونمایی کرده باید پاسخگوی این مهم نیز باشد که اختیاری که دولت به آنها برای هزینه بیش از 9 میلیارد تومان بودجه به بخش‌های مهم و اساسی استان داده را صرف چه اموراتی کرده‎ است؟!

به نظر می‎رسد نمایندگان مردم گلستان در مجلس که به جای عمل به وظیفه قانونی خود و دفاع از مردم، حامی دولت شده‎اند و از وظایف اصلی خود فاصله گرفته‎اند در مدت باقی مانده از مسؤولیت خود باید از عملکردهای شعارگونه خارج شوند و کمی هم به وعده‎های زمان انتخاب خود بیاندیشند؛ وعده‎های شیرینی که در زمان انتخابات برای ترغیب مردم و کسب عنوان خود شعار دادند اما پس از حصول نتیجه آن را به فراموشی سپردند.

گفتنی است؛ در ساعت ۱۶ و سه دقیقه روز پنجشنبه ۲۴ آبان در بریدگی شصت‌کلا خودروی حامل مدیرعامل تامین اجتماعی و معاونانش با تریلی برخورد کرد که در این حادثه سید تقی نوربخش، مدیرعامل تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین معاون پارلمانی و حقوقی تامین اجتماعی جان باختند.

پس از این حادثه راننده‌های خودروی تویوتا لندکروز و تریلی بازداشت و البته با تعیین کفیل آزاد شدند.

پلیس راه استان گلستان بی‌احتیاطی راننده سواری تویوتا لندکروز (خودروی حامل مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی) به علت عدم رعایت حق تقدم عبور هنگام دور زدن، عدم توجه کافی به جلو از جانب راننده تریلی و قصور مسوولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن یا تقاطع غیر همسطح را سه عامل موثر در وقوع این سانحه رانندگی دانست.

البته پیش از این نیز علی‎اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی گلستان در نشست خبری با اشاره به بریدگی‎های غیراصولی در جاده‎های گلستان، عنوان کرده بود بریدگی‌های غیراصولی در جاده‌های استان باعث بروز مشکل و افزایش ضریب وقوع تصادفات می‌شود.

وی با بیان اینکه حق‎السهم راه در تصادفات بسیار قابل توجه است، تصریح کرد: کارشناسان بر این اعتقاد هستند اگر انسان دچار خطا می‌شود وضعیت راه باید به صورتی باشد که درصد بروز تصادف و خسارات ناشی از آن را کاهش دهد.

البته موضوع عدم اسکورت پلیس راهنمایی و رانندگی از کاروان حامل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موضوعاتی بود که حواشی زیادی به دنبال داشته است و رئیس پلیس راه کشور در این خصوص عنوان کرده که موضوع را پیگیری خواهم کرد./

گزارش از فاطمه رائیجی - خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.