1397-08-28 16:49
1975
0
58850
مشکل اصلی استان اینهاست نه انتصابات !!

تنزل خدمتی و شرکتی کردن 45 نیروی غله گلستان ظلم بزرگی به کارکنان این سازمان است / استاندار و نمایندگان ورود کنند

متاسفانه غله منطقه 2 کشوربه مرکزیت مازندران  45 نیروی حفاظت فیزیکی غله استان گلستان را با تنزل خدمتی مواجه کرده و قرار است آنها را که بالای 15 سال سابقه خدمتی و دو تن نیز در مرز بازنشستگی قرار دارند را به یک شرکت پیمانکاری بسپارد .

به گزارش گلستان ما ؛  شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور شامل استانهای مازندران ، گلستان و سمنان می باشد . در این میان استان گلستان با تولید یک و نیم میلیون تن گندم علاوه بر اینکه رتبه دوم تولید در کشور را داراست در بین سه استان نیز از ویژگی ممتازی برخوردار است .

استان مازندران با تولید سالانه 200 هزار تن و سمنان نیز کمتر از این مقدار سهم ناچیزی در خودکفایی کشور دارند اما متاسفانه شاهدیم که مرکزیت تصمیم گیری و تصمیم سازی برای موضوع گندم و آرد از مازندران انجام می شود ، موضوعی که باعث شده بارها ترکش ها و صدمات آن متوجه کارکنان استان گلستان شود .

از تابستان امسال علیرغم تاکیدات هیات وزیران و بخشنامه های سابق ، شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 به مرکزیت مازندران تصمیم گرفته که بحث حفاظت فیزیکی را به شرکت پیمانکاری بسپارد .

طبق این تصمیم 45 نفر در استان گلستان و 18 نفر در استان سمنان ، قرارداد آنها با ادارات غله و بازرگانی فسخ و با شرکت پیمانکاری با مبلغ ماهیانه 3 میلیون تومان قرار داد می بندند که از این مبلغ حدود یک و نیم میلیون به نیروها رسیده و مابقی صرف بیمه و سنوات و .. و البته بخش قابل توجهی هم به شرکت پیمانکار می رسد .

این در حالیست که استان مازندران نزدیک به 20 نیروی حفاظت فیزیکی خود را با استفاده از قوانین و بخشنامه های سال 91 و 92 از حالت قراردادی به قرارداد معین ارتقا داده اما اکنون در نهایت تاسف 45 نیروی گلستانی تنزل درجه پیدا کرده و باید شرکتی شوند .

شوربختانه باید بگوییم که تعداد زیادی از این 45 نفر بالای 15 سال سابقه کاری داشته و حتی دو نفر در مرز بازنشستگی قرار دارند که لغو قرارداد کار موقت آنها و تنزل خدمتی به شرکتی به هیچ وجه به صلاح نمی باشد و سایر نیروها را بی انگیزه خواهد کرد چه اینکه موضوع غله در استان گلستان طی سالهای گذشته محل فساد ، رشوه و بزهکاریهای متعدد بوده که اگر حفاظت فیزیکی این قسمت به شرکت پیمانکاری سپرده شود معلوم نیست چه به سر سیلوها و گندم بیت المال بیاید .

تجربه حضور شرکتها در پیمانکاری حفاظت فیزیکی از اماکن نظیر بانک ها ، هتل ها و .. نتیجه ای جز دلسردی و شکایتهای مختلف از صاحب شرکت به دلیل ندادن بخش زیادی از حقوق ماهانه نیروها بوده  و اصلا تجربه موفقی در این زمینه نبوده است و بوده اند شرکتهایی که حق بیمه کارکنان را تا یک سال هم پرداخت نکرده اند و بعضا به دلیل خصوصی بودن اهمیت زیادی به حفظ و حراست بیت المال از خود نشان نمی دهند .

هم اکنون نظر تهران و مدیران استانی بر تبدیل وضعیت این 45 نفر به نیروی قراردادی معین است و باید استاندار گلستان با مسئولین مازندرانی منطقه 2 غله کشور بنشینند و این معضل را حل نماید .

علی ایحال با توجه به اینکه مدیریت سالهای 91 استان و منطقه 2 به دلیل سهل انگاری نتوانسته این نیروها را به قرارداد کار معین تبدیل کند و در حال حاضر نیز به دلیل فشار مدیران منطقه 2 برای تنزل به نیروی شرکتی ، در مخمصه قرار دارند ، استاندار گلستان ، نمایندگان مجلس ، ائمه جمعه ، فعالان فرهنگی و اجتماعی ، جامعه رسانه ای و همه باید به میدان بیایند تا از این ظلم مضاعف جلوگیری شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.