1397-08-27 10:27
403
0
58840
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

«کافه کارآفرینی» روزنه‌ای برای اشتغال فارغ‌التحصیلان

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: هنگامی که دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند، هیچ مهارتی ندارد و کارفرمایان نیز به دنبال افراد با تجربه و با بهره‌وری بالا هستند.

به گزارش گلستاان ما ؛ موسی بی‌باک مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درباره علت بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و راهکار ایجاد اشتغال برای آنها در گفت و گو با ایسنا- منطقه گلستان اظهارکرد:دانشگاه‌ها باید رشته‌هایی را در دانشگاه‌ها تدریس کنند که مورد نیاز بازار کارمان باشد در حالی که در حال حاضر بسیاری از رشته‌ها اشباع شده است.

بی‌باک افزود: اگر چه دانشجویان هزینه‌ها و زمان فراوانی صرف می‌کنند اما بازار کاری برای آن رشته وجود ندارد و در بازار کاربردی نیستند، در حالی که دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای بازار کار دانشجو تربیت کنند.
وی یادآور شد: در بسیاری از موارد هنگامی که دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند، هیچ مهارتی ندارد و کارفرمایان نیز به دنبال افراد با تجربه و با بهره‌وری بالا هستند. بنابراین نیاز است که دانشگاه‌ها با صنعت و سایر مراکز زیربط با بازار کسب و کار و کارآفرینی همکاری کنند و با تعامل بتوانند دانشجویان را کارآفرین تربیت کنند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: برای نخستین مرحله کافه کارآفرینی در استان گلستان افتتاح شد. جز نخستین استان‌هایی هستیم که در آن دانشجویان و افراد سرمایه‌گذار در زمینه کارآفرینی ایده‌های خود را در آنجا ارائه می‌کنند.

وی گفت: در کافه کارآفرینی، به بخش‌های ادرای پیشنهاد ‌شد تا بروکراسی اداری را حذف کنند که از این طریق فارغ‌التحصیلان پس از اتمام تحصیل با ایجاد واحدهای کارآفرینی بتوانند موجب رونق کسب و کار شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.