1397-08-24 08:33
529
0
58730
استاندار گلستان:

فاصله طبقاتی در استان گلستان زیاد است/ درخواست استاندار گلستان از وزیر کار برای حل مشکل پتروشیمی

استاندار گلستان گفت: فاصله طبقاتی در استان بسیار است و حوزه مراوهتپه از نقطه محروم استان است که امکانات کمی دارد طوری که حتی برخی مدیران و مسؤولان به سختی در نقاط محروم استان مسؤولیت می‌پذیرند.

به گزارش گلستان ما ؛ سیدمناف هاشمی صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان به عنوان نگارستان ایران و استان اقوام معروف است و اقوام مختلف در استان در کنار یکدیگر با وحدت و همدلی زندگی می‌کنند.
وی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و رسانه‌ای باید تلاش ما بیشتر شود و البته باید به این نکته تأکید کرد که مردم گلستان در مقاومت و مشارکت در سطح کشور خوش درخشیدند.

*950 واحد تولید، صنعتی و تجارتی گلستان از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند
استاندار گلستان با بیان اینکه استان مشکلات زیادی در حوزه فاصله طبقاتی، اجرای پروژه‌های بزرگ و عدم تحقق وعده‌های دولت در سفر به استان در دوره‌های مختلف دارد، گفت: سهمیه استان گلستان در حوزه رونق تولید 700 میلیارد تومان بوده که عملکرد ما به یک میلیارد و 100 تومان رسیده و رتبه گلستان در این بخش چهارم تا پنجم بود و 950 واحد تولید، صنعتی و تجارتی از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند.
هاشمی با بیان اینکه در حوزه سدسازی پروژه نرماب و سایر پروژه‌ها را اجازه ندادیم تعطیل شود، افزود: سهمیه گلستان در سال قبل ایجاد 19 هزار شغل بود که در پایان سال بیش از 21 هزار شغل در استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در اعتبارات روستایی نیز 162 میلیارد تومانی ابلاغی داشتیم که تاکنون نزدیک به 202 میلیارد تومان پرداخت شده است که نشان از همکاری مطلوب بانک‌های تعیین شده دارد.

*فاصله طبقاتی در استان گلستان بسیار است/ 1500 شغل با ایجاد 10 هزار هکتار پرورش میگو در گمیشان
استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان در جذب اعتبارات برای حوزه صنعت، معدن، تجارت و گردشگری وضعیت مطلوبی دارد، یادآور شد: فاصله طبقاتی در استان بسیار است و حوزه مراوه‌تپه از نقطه محروم استان است که امکانات کمی دارد طوری که حتی برخی مدیران و مسؤولان به سختی در نقاط محروم استان مسؤولیت می‌پذیرند البته گمیشان نیز در محرومیت به سر می‌برد که پرورش میگو تا حدودی اقتصاد و معیشت این منطقه را رونق بخشیده است.
هاشمی ادامه داد: پرورش 10 هزار هکتار میگو در گمیشان در دستور کار ما قرار دارد که اگر تحقق یابد یک هزار و 500 شغل ایجاد می‌کند.
وی گفت: با تلاش‌های انجام شده اتفاقات خوبی در استان افتاد و نرخ بیکاری در گلستان که در بهار سال 1396، 13.6 دهم بود که در سال 1397 به 8.8 رسیده است.
استاندار گلستان با بیان اینکه حل چند پروژه مهم برای مردم این استان آرزو و افتخار شده است و مردم استان در 20 سال گذشته همچنان آنها را مطالبه می‌کنند، ابراز کرد: پتروشیمی گلستان از جمله مطالبات مردم است و از شما به عنوان معین استان گلستان خواستاریم برای حل مشکل پتروشیمی ما را یاری کنید.

* درخواست از دولت برای اختصاص 50 تا 100 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساختی
هاشمی اضافه کرد: راه‌آهن گرگان به مشهد دیگر مطالبات مردم گلستان است و جزو پروژه‌هایی بوده که به دلایل مختلف هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است، همچنین پروژه آشوراده که در سفر دولت قبل و دولت تدبیر و امید وعده داده شده بود هیچ اتفاقی برای اجرای آن رخ نداده است و انتظار ما این است دولت در حوزه زیرساختی که نیاز به 50 تا 100 میلیارد تومان اعتبار دارد، کمک کند.
وی با بیان اینکه پروژه پسماند از دیگر پروژه‌های مهم است که تفکیک از مبدأ زباله و تبدیل آن به پارک در دستور کار ما قرار دارد، اذعان کرد: در حوزه نیروگاهی مجوز احداث نیروگاه جدید را از وزیر نیرو گرفتیم و درصدد هستیم نیروگاه علی‌آبادکتول تولید برق بیشتری داشته باشد.
استاندار گلستان ابراز کرد: حوزه صنعت گلستان برای برق وابستگی بسیاری به مازندران دارد و در شرایط پیک مصرف با مشکل مواجه می‌شویم که باید برای حل این مشکل تدبیر شود./فارس
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.