1397-06-03 17:42
6858
0
56364
نقدی بر جشن تولد مدیر آ.پ کردکوی :

رفتارهای نمایشی مدیر جوان یا آغاز انحراف اداری در ادارات گلستان !!!

چرا باید در محیط کاری که بایستی سراسر خدمت به مردم ، دانش آموزان و ارباب رجوع باشد، محل این چنین اقداماتی همچون "جشن تولد" باشد ، تکرار چنین حرکتی یعنی برنامه ریزی برای یک فرهنگ سازی غلط و رویه نامناسب اداری .

به گزارش گلستان ما ؛ این روزها که اخبار گرانی ها و سوء مدیریت دولت در کنترل بازار و مبارزه با محتکران باعث ناراحتی و نگرانی مردم عزیز شده شنیدن برخی اخبار در شان نظام اسلامی و مدیران آن نیست که داعیه ساده زیستی ، مردمی بودن و همراهی با آرمانهای انقلاب اسلامی و علوی بودن را دارند .

در همین رابطه هفته گذشته جشن تولد رئیس جوان اداره آموزش و پرورش کردکوی در اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد و کارکنان این اداره با خرید کیک و نصب بنری اقدامات انجام شده توسط این مدیر جوان و البته جویای نام را به رخ همگان کشیدند .

اما کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی استان گلستان با هر سلیقه و عقیده ای و از هر جناحی به این اقدام واکنش نشان دادند تا این مدیر جوان متوجه اشتباهش بشود و مجبور به عذرخواهی شود البته با قید چند بند از جمله اینکه بنده خبر نداشتم و هزینه با جیب شخصی همکاران بود .

اما این مدیر جوان به نکته ای ظریف نیز اشاره کرد و آن اینکه چنین مراسماتی را برای دیگر همکاران هم برگزار کرده ایم ، اما چرا باید در محیط کاری که بایستی سراسر خدمت به مردم ، دانش آموزان و ارباب رجوع باشد، محل این چنین اقداماتی همچون "جشن تولد" باشد ، تکرار چنین حرکتی یعنی برنامه ریزی برای یک فرهنگ سازی غلط و رویه نامناسب اداری .

امکانات اداری و بیت المال، صرفا زمان و بحث مالی نیست ؛ مواردی نظیر مکان ، آب ، برق ، پرژکشن ، کولر ، ظروف ، سرایدار و ... هم جزئی از بیت المال و امکانات اداره است بماند اینکه برگزاری جشن تولد خارج از وقت اداری با حضور خانم ها و آقایان خود محل مناقشه است !

به لحاظ عرفی نیز این کار امری مذموم است چرا که "هر کاری جایی" دارد و اصلا قابل قبول نیست که در یک فضای آموزش و پرورش که با فرهنگ سازی و تربیت نسل آینده مرتبط است چنین اقداماتی انجام گیرد.

وانگهی این مدیر جوان باید در ابتدای شهریور ماه که موقع ثبت نام دانش آموزان و نزدیک به بازگشایی مدارس است ، به فکر ارائه برنامه و ایده برای تربیت و پرورش دانش آموزانی باشد که آینده مملکت را قرار است در دست بگیرند نه اینکه به این اقدامات نمایشی چون جشن تولد و چاپ بنر دست بزند.

قطعا در زمانی که مردم با گرانی دست و پنجه نرم می کنند و بالارفتن قیمتها در ارزاق مردم باعث نگرانی و نارضایتی شده چرا باید چنین اقدامی ولو با جیب شخصی در یک اداره برگزار و رسانه ای شود تا مردم را به نظام و انقلاب بدبین کند .

این مدیر جوانی و یک بار در انتخابات شورای شهر گرگان سال گذشته نیز خود را محک زده و نشان داده به دنبال موقعیتی برای بزرگ شدن است اما بداند که نمی توان ره صد ساله را یک شبه رفت و با این اقداماتی که رنگ و بوی آن فقط اطرافیانش را مشحون می سازد ، در دل مردم جای گرفت .

با جا افتادن این انحراف اداری و اینکه اگر قرار باشد چنین اقداماتی در سایر ادارات استان باب شود باید از فردا منتظر جشن تولد و سالگرد ‎ازدواج دیگر مدیران ، جشن تولد فرزندان آنها در سایر ‎ادارات نیز باشیم.

این رویداد تلخ باید درس عبرتی برای این مدیر جوان جویای نام و تذکری برای جناب گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان باشد که عنان فرهنگ و تربیت فرزندان این استان و کشور به دستان آنها سپرده شده است ، مبادا غفلت باعث شود مردم و آرمانهای انقلاب را فراموش کنیم .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.