1397-05-29 07:15
443
0
56212
توضیحات مهاجر در خصوص افزایش قیمت مرغ ؛

کسری تولید مرغ نداریم افزایش قیمت غیر منطقی است / اعلام قیمت مرغ تنظیم بازار / ماموریت رصد توزیع دان مرغ وارد شده به استان

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: هیچ مشکلی در تولید مرغ در استان گلستان وجود ندارد و مشکل ما در افزایش قیمت مرغ در حوزه نظارت است.

به گزارش گلستان ما ؛ مختار مهاجر در جمع خبرنگاران استان گلستان در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت مرغ در بازار، اظهارکرد: این افزایش قیمت مرغ بی‌دلیل است زیرا تامین مرغ در استان به اندازه کافی انجام می‌شود چون کل دان وارداتی کشور با ارز 4 هزار و 200 تومانی تامین شده و قیمت‌ها باید قیمت متعادل باشد.

وی ادامه داد: مصوب شد 7 تن و 500 کیلوگرم مرغ کشتار شده به قیمت تمام شده برای فروش حداکثر 9 هزار و 400 تومان باشد و به صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه به توافق رسیدیم فروشگاه‌های بزرگ این مرغ را با قیمت 9 هزار و 600 تومان بفروشند ، افزود: 4 هزار و 500 تن مرغ منجمد در استان داریم که مردم می‌توانند آن را با قیمت 6 هزار و 900 تومان خریداری کنند و ما تنها این قیمت را قبول داریم و دستگاه‌های نظارتی برای نظارت بر این قیمت با جدیت وارد شوند.

وی اذعان داشت: بهترین حالت برای مصرف مرغ برای شهروندان استفاده از کشتار منجمد شده است ، زیرا در مرغ بیماری‌هایی وجود دارد که بعد از سه ماه خودش را نشان می‌دهد.

مهاجر تاکیدکرد: اگر قرار است قیمت بازار تنظیم بشود باید مرغ منجمد مصرف شود ، دولت برای خرید مرغ برای هر مرغ دو هزار تومان یارانه می‌دهد و مردم این را بدانند با مرغ تولیدی روز نمی‌توان بازار را تنظیم کرد چون با شرایط روز، تولید متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کسری تولید مرغ در استان نداریم ، خاطر نشان کرد: با تولیدکنندگان تخم مرغ به توافق رسیدیم که 50 درصد تخم مرغ تولیدی را برای تعادل بخشی بازار اختصاص دهند که خوشبختانه تولیدکنندگان با ما همکاری خوبی را دارند.

به گفته وی ؛ وزیر جهاد کشاورزی دستور داده تا مدیر تنظیم بازار جانشین بلافصل رئیس سازمان استان در بخش تنظیم بازار باشد و این دستور اجرایی شده و آقای حسن پور مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان هر جواب و تصمیمی که اتخاذ کند پاسخ و تصمیم من است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان تاکیدکرد: مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان ماموریت دارند تمامی دان مرغی که وارد استان گلستان می‌شود را تا درب مرغداری رصد کنند و هر نوع نیرو و امکانات سازمان در اختیار این مدیر است تا بتوانیم اقدامات موثر را انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.