1397-04-28 03:34
364
0
55330
استاندار در جمع خبرنگاران :

30 مرکز خرید فاسد گندم تعطیل شدند / مفسدان را به ما معرفی کنید تا برخورد شود/ از صنعت و معدن می خواهم لیست تسهیلات کیرندگان رونق تولید را منتشر کند

استاندار گلستان گفت : از مسئولان صنعت، معدن و تجارت گلستان می‌خواهم نام واحدهای تولیدی که به آنها تسهیلات پرداخت شده را رسانه‌ای کنند تا مردم استان بدانند اشتغال چگونه به وجود آمده است.

به گزارش گلستان ما ؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان با بیان اینکه استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی به طور جدی کار کردیم و از مسئولان صنعت، معدن و تجارت گلستان می‌خواهم نام واحدهای تولیدی که به آنها تسهیلات پرداخت شده را رسانه‌ای کنند تا مردم استان بدانند اشتغال چگونه به وجود آمده است.

هاشمی از رشد ۴۳ درصدی صادرات استان گلستان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این افزایش صادرات در حالی بوده که مشکلاتی با ترکمنستان و دیگر کشورها وجود دارد و این موضوع به ما بر نمی‌گردد.

وی در پایان یادآور شد: از مردم گلستان می‌خواهیم در حوزه مبارزه با فساد به ما کمک کنند و اگر فردی برای منافع شخصی خودش در دستگاه‌های اجرایی اقدام می‌کند را به حراست گزارش دهند تا پس از انتقال به ما آن را اصلاح کنیم.

استاندار گلستان در ادامه به پروژه منطقه آزاد اینچه برون اشاره و اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون پس از چند سال با ۱۱ هزار هکتار تصویب شده بود و با فشار ما پنج هزار هکتار دیگر اضافه شده و در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس هستیم.

هاشمی در خصوص ایجاد شهرک‌های گردشگری و صنعتی، گفت: ایجاد این شهرک‌ها با هدف جلوگیری از ویلاسازی در جنگل ها دنبال می‌شود و طرحی برای توسعه گردشگری و صنعت است ، در هشت نقطه استان مکان‌هایی برای ایجاد شهرک گردشگری شناسایی شده و پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی، توسط بخش خصوصی و بدون منابع دولت احداث می‌شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه کشاورزی برای ما بسیار مهم بوده و با حساسیت بیشتری این حوزه را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در بخش خرید محصولات گندم تلاش کردیم در راستای سالم سازی و مبارزه با فساد قدم برداریم و مراکز خریدی که در سال‌های گذشته کسری گندم و فساد در آن وجود داشت را با سامانه‌ای کردن بستیم به طوری که ۳۰ مرکز خرید گندم از گردونه خارج شدند.

هاشمی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی را به صورت حدی دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در این خصوص با معاون اقتصادی وزیر کشور جلسه داشتم و ایشان دستور دادند با کمک وزارت نفت پیگیری شود و گزارش خوبی را با تائید وزیر کشور به رئیس جمهور تقدیم کردیم.

وی افزود: وزارت کار و نفت قرار است در این پروژه مشارکت کنند و بخش خصوصی هم معرفی کردیم تا با کمک نمایندگان این پروژه مهم را مدیریت کنیم و وزارت نفت و شرکت پتروشیمی نماینده ثابت برای پیگری آن گذاشته است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.