1397-04-28 03:13
1176
0
55329
تاکید مدیران دانشگاه بر نظام ارجاع ؛

فاضل : از سایر استانها برای کسب تجربیات گلستان می آیند / کبیر: نظام ارجاع نیازمند پشتوانه اجتماعی است / هنرور : 1.5 میلیون نفر در گلستان پرونده سلامت دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نظام ارجاع را یک تکلیف بر عهده دانشگاه عنوان کرد و گفت؛ اجرای دقیق ودرست آن مستلزم هماهنگی و همراهی تمام بخشهای حاکمیتی استان می باشد.

به گزارش گلستان ما ؛  دکتر عبدالرضا فاضل تاکید کرد؛ نزدیک به یکسالی که نظام ارجاع دراستان اجرایی شده است، خوشبختانه با همدلی و همکاری توانستیم بعنوان استان پیشرو ازسوی وزارت بهداشت درکشور دربحث اجرای نظام ارجاع معرفی شویم.

وی با بیا ن اینکه طی سمینارها و همایشها ی مختلف ، سایر استانهای کشور در گلستان حضور پیدا می کنند تا از تجربیات نظام ارجاع دانشگاه علوم پزشکی گلستان بهره ببرند گفت؛ تا کنون برای اکثر مردم استان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

وی از فرمانداران شهرستانهای استان خواست از ظرفیت شوراها و دهیاری ها و نهادهای اجتماعی دراختیار برای بسط و گسترش شناخت جامعه استانی از نظام ارجاع الکترونیک استفاده نمایند.

جانشین و مشاور عالی رییس دانشگاه نیز با بیان اینکه هزینه های غیر ضرور ما درنظام سلامت زیاد است گفت؛ اگر بتوانیم نظام ارجاع را به درستی انجام دهیم علاوه برارتقای کیفیت خدمات شاهد کاهش برخی از هزینه های غیر ضروری خواهیم بود.

دکتر کبیر با بیان اینکه از طریق حوزه سلامت به راحتی می توان اعتماد مردم را به نظام جلب کرد گفت؛ با فرهنگ سازی می بایست کاری کنیم که مردم خودشان این شیوه خدمت را بپذیرند و این میسر نمی شود مگر اینکه حمایت اجتماعی از نظام ارجاع صورت بگیرد.

دکتر هنرور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز سیستم نرم افزاری نظام ارجاع گلستان(ناب) را یکی از سه نرم افزار برتر کشور عنوان کردو گفت؛ درحال حاضریک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت استان تحت پوشش پرونده سلامت هستند.

وی همچنین به تشریح فرایندهای سیستم ناب و شیوه ارجاع بیماران درنظام ارجاع پرداخت.

دکتر دادجو مدیر درمان دانشگاه نیزتاکید کرد یکی از دستاوردهای مهم نظام ارجاع این است که از مراجعه اشتباه بیمار به متخصصین جلوگیری می نماید .

وی با تاکید به اینکه حوزه سلامت ناچار است به سمت الکترونیکی شدن حرکت کند به تشریح نوبت دهی الکترونیکی(سیستم بهیاب) پرداخت و گفت؛ یکی از دستاوردهای نظام ارجاع و سیستم بهیاب جلوگیری از اتلاف وقت در سفرهای غیر ضرور بیماران می باشد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.