1397-04-27 12:58
634
0
55314
روایت زندگی هجدهمین شهید حرم گلستان ؛

«رضا میرزا» سند مظلومیت مدافعان حرم/ فهمیده‌ای که 5 بار به نبرد داعش رفت

«رضا میرزا» گرچه نامی ناآشنا بین شهدای مدافع حرم استان گلستان است ولی سند مظلومیت مدافعان حرم به‌شمار می‌رود چراکه با شهادتش به تمامی تهمت‌هایی که توسط عده‎ای کج‎فهم به مدافعان حرم نسبت داده می‎شود پاسخ می‎دهد.

به گزارش گلستان ما ؛ سیدرضا حسینی‎نوده فرزند میرزا هجدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان که برای دفاع از حرم آل‎الله با وجود همه مشکلات اقتصادی شهر و دیار خود را رها کرد و به سوریه خط مقدم مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش رفت.

رضا میرزا امروز تنها یک شهید برای روستای نوده‌ملک از توابع شهرستان گرگان نیست یک سنبل است و وجود پیکر مقدسش در این روستا سبب شده که همانند هشت سال دفاع مقدس جوانان و نوجوانان این روستا داوطلب اعزام به سوریه شوند.

رضا میرزا  گرچه نامی نا آشنا بین شهدای مدافع حرم استان گلستان است ولی سند مظلومیت مدافعان حرم به‌شمار می‌رود چراکه با شهادتش به تمامی تهمت‌هایی که توسط عده‎ای کج‎فهم به مدافعان حرم نسبت داده می‎شود و می‎گویند آنها برای پول به سوریه می‌روند پاسخ می‎دهد.

شهیدی که به دلیل مشکلات اقتصادی و سبک ساده زندگی، همسرش در مزارع کشاورزی مردم فعالیت می‌کند و عشق به حضرت زینب (س) در این شهید سبب شد که دست از زندگی بشوید و با شعار «کلنا عباسک یا زینب (س)» از حریم آل‎البیت (س) با خون خود دفاع کند.

این شهید بزرگوار که در آیین تشییع شهید همرزمش، شهید خوش‌محمدی قسم خورده بود انتقامش را از داعش می‌گیرد در مسیر دوست شهیدش به لقاءالله پیوست.

به میان اهالی روستای نوده‌ملک رفتیم تا با سیره این شهید بزرگوار بیشتر آشنا شویم، گرچه پیش از این روستا ۱۳ شهید در  دفاع از جبهه‌های حق برعلیه باطل تقدیم کرده بود ولی حضور شهید سیدرضا حسینی‎نوده عطر دل‌انگیز دیگری را به این روستا بخشیده است.

اکبر مزریی، مداح و همسایه این شهید بزرگوار می‌گوید، بیشترین آشنایی ما با این شهید در هیئت‌های مذهبی بود و این شهید با حضورش در هیئت خاطرات سوریه را برای ما تعریف می‌کرد و سفیری از حقانیت مدافعان حرم بود.

وی به رفتار خوب و روی گشاده سید رضا اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در تشیع این شهید به واسطه مردمی بودن این شهید مدافع حرم است.

مزریی تاکید کرد که از  بارزترین ویژگی اخلاقی  این شهید بزرگوار این بود که هر وقت ما را می‌دید لبخند می‌زد و هیچ وقت خم به ابرو نمی‌آورد و طوری رفتار می‎کرد که شادابی در دل ما ایجاد می‌شد.

وی براساس گفته‌های شهید بزرگوار تاکید کرد که ما باید پیرو راه این شهدا باشیم و با رفتار و گفتار خود شکرگزار این انقلاب باشیم تا بتوانیم این انقلاب را به انقلاب امام زمان (عج) متصل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان که در گذشته فرمانده حوزه مقاومت حوزه الغدیر در منطقه استحفاضی گرگان را برعهده داشت درباره شهید حسینی گفت: شاهد مراسم وداع خوب و پرشور مردم گرگان و روستای نوده ملک با این شهید بزرگوار بودم و مردم خوبی این روستا با پیکر پاک این شهید وداع کردند.

باقر رحمانی یادآور شد که بنا به فرموده مقام معظم رهبری، شهدای مدافع حرم جزو شهدایی هستند که به یقین اجر آنها بیش از دیگر شهدا است چرا که به دور از وطن در حال مبارزه با دشمن هستند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان به این نکته تاکید کرد که مهمترین پیامی که شهدای مدافع حرم دارند این است که راه اباعبدالله حسین(ع) در مسیر آزادی اندیشی ادامه دارد و هر جا مسلمین نیاز به دفاع داشته باشند این شهدا اثبات کردند که پای آرمان‎های انقلاب ایستاده‎اند.

حجت‌الاسلام جواد عرب، امام جماعت مسجد جامع روستا نیز از وصیت این شهید بزگوار برای ما گفت.

وی که دو سال است در روستای نوده‌ملک مستقر است، می‌گوید که از همان روز نخست که در روستا مستقر شدم با آقا سیدرضا ارتباط داشتیم و سیدرضا برای بار پنجم بود که به سوریه می‌رفت.

عرب یادآو شد: سیدرضا به من گفته بود که اگر این‌بار برود زود می‌آید و همانطور نیز شد، شهدای مدافع حرم سرلوحه هستتد و حرفشان حرف است و کردارشان برای دیگر افراد جامعه یک الگو است.

وی می‎افزاید: شهید حسینی به بنده تاکید کرده که اگر به شهادت رسیدم به دختر و خانمم بگویید که حجابشان حفظ شود و بگوید که چادر از سرشان نیفتد، زینب کبری (س) در کربلا فرمودند سر من اگر بالای دار نیز برود و بدنم قطعه قطعه شود محال است که معجر از سر من جدا شود و باید اینگونه دختران زینبی ما در جامعه عمل کنند.

علی‎اکبر سنگدوینی هم‎محلی هجدهمین شهید مدافع حرم استات گلستان نیز می‌گوید، از زمانی که خود را شناختم سیدرضا را شناختم، با این شهید بزرگوار چهار سال  اختلاف سنی داشتم و همواره این شهید یک پایش در  محراب و مسجد بود.

وی ادامه داد: همواره سیدرضا به من که در مجموعه سپاه بودم تاکید می‌کرد که کمک کنم تا به سوریه اعزام شود و پل ارتباطی برایش شوم و با توجه به اینکه در آن زمان بسیجی اعزام نمی‌شد به سیدرضا گفتم این کار  خیلی دشوار است و بیشتر اعزام‌ها برای نیروهای قدس است.

سنگدوینی با بیان اینکه ابن شهید بزرگوار در گردان‌های امام‌علی (ع) فعالیت داشت و با توجه به شغل پیمانکاری که داشت می‌توانست با ادوات مختلف کار کند.

وی به این نکته تاکید کرد که در زمان ابتدایی سن و سال کمی داشت و خیلی مشتاق بود جبهه برود و در سن ۱۳ سالگی همانند شهید فهمیده به جبهه رفت و یک سال نیز در آنجا ماند و  پس از آن نیز در جنگ سوریه تلاش زیادی کرد.

سنگدوینی همچنین یادآور شد که گرچه این شهید در اعزام‌های نخست با بچه‌های افغان اعزام شد ولی با ارتباطی که با نیروهای ایرانی در سوریه ایجاد کرد دفعات بعدی راحت‌تر به سوریه اعزام شد، علت حضور چندباره این شهید در سوریه را نیز می‎توان ارادت این شهید به حضرت زینب (س) دانست، وی خیلی عاشق آل‌الله (ع) و اباعبدالله حسین (ع) بود.

 این دوست شهید یادآور شد که این شهید بزرگوار همه فن حریفی بود و در میدان نبرد می‎توانست راننده تانک، لودر، بولدوزر و اتوبوس باشد، در واقع شهید به یک رزمنده تمام عیار تبدیل شده بود که ویژگی‌های منحصربه‎فرد داشت.

وی به این نکته تاکید کرد که با وجود اینکه سید مشکل اقتصادی زیادی داشت اما هیچ چشمداشتی مالی نداشت، او کسی بود که همسرش به عنوان کارگر در مزارع مردم کار می‎کرد، شهید حسینی به همه دنیا پشت پا زد و با رفتن به سوریه با خدا معامله کرد و این یکی از ویژگی‎های این شهید بود.

هادی خان‎عبدل دیگر هم‌محلی این شهید بزرگوار گفت: از بچگی این شهید را می‌شناسم وی روحیه انقلابی داشت و از زمانی که عموی شهیدش در دوران جنگ به مقام شهادت رسیدند روحیه جنگ و جبهه داشت و در 13 سالگی عازم جبهه حق برعلیه باطل شد و از آن لحظه زندگی این شهید با شهادت رقم خورد.

وی تاکید کرد که روحیات و چهره شهید نشان می‎داد که عاشق امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) بودند و تا زمانی که جنگ تمام شد در قرارگاه جهادی و بسیج شرکت می‌کردند و دست مردم را می گرفتند.

خان‌عبدل یادآور شد: شهید زندگی ساده‎ای داشت و دنبال تجملات نبود، در بسیج حضور فعال داشت و آخر به هدفی که می‎خواست رسید.

یوسف مزریی، فرمانده گرگان بیت‌المقدس حوزه الغدیر و هم‌محلی این شهید بزرگوار در خصوص سیدرضا گفت:  سیدرضا یکی از بسیجیان روستای نوده‌ملک بود از ویژگی‎های بارز و مشخص این شهید مدافع حرم تواضع و اخلاص بود، سید فردی بسیار صبور و متدین و در تمام مسائل شخصیتی و اجتماعی شرکت فعال داشت.

مزریی تاکید کرد که ایشان در موضوع اطاعت از ولی امر یکی از نیروهای ممتاز بسیج بود همواره در خط مقدم حمایت از ولی فقیه بود و در جلسات کاری گردان این شهید عزیز می‌گفت باید با جان و مال خود از ولایت فقیه حمایت کنیم.

وی شهید حسینی را فردی خستگی‎ناپذیر در جبهه و جنگ معرفی کرد و گفت: تنفر خود را همواره نسبت به نیروهای داعشی نشان می‎داد و دلش می‌خواست در جبهه بتواند دشمن را با نبردی که انجام می‌دهد، شکست دهد.

گفتنی است؛ شهید سید رضا حسینی نوده از بسیجیان جهادی استان گلستان و از اهالی روستای نوده‌ملک دارای دو فرزند و متولد 1351 بود که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم آل البیت (علیهم السلام) به سوریه اعزام شد.

وی که هجدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان است در 20 خردادماه سال‌جاری در منطقه «بوکمال» سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

===============

گزارش از فاطمه رائیجی / خبرگزاری فارس

===============

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.