1397-04-21 09:03
375
0
55102
گزارش؛

افزایش دمای هوا در گلستان تا ۴۵ درجه؛ افراد سالخورده و کودکان مراقب باشند

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: با توجه به حاکمیت جریانات گرم و خشک دمای هوا در استان تا ۴۵ درجه افزایش می‌یابد و به افراد سالخورده، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های خاص توصیه می‌شود از بیرون رفتن‌های غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به حاکم شدن جو تابستانه در استان اظهار داشت:از امروز تا روز جمعه بیست و دوم تیر ماه با توجه به حاکمیت جریانات گرم و خشک علاوه بر پایداری نسبی جو، دما نیز روند افزایشی خواهد داشت.

وی افزود: این روند افزایش دما به صورتی است که بیشینه مطلق دما در شهرهای استان به استثناء شهرهای ساحلی بین 40 تا 45 درجه پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان تصریح کرد:  امروز نیز این شرایط با کاهش رطوبت نسبی هوا به ویژه در مناطق شرقی استان 10 درصد و حتی کمتر از آن و در برخی از مناطق شرق و شمال گاهی وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

رحمان‌نیا افزود: در روز شنبه کمی از گرمای هوا کاسته خواهد شد اما از روز یکشنبه هفته آینده دوباره بیشینه دما در شهرهای مختلف استان به استثناء شهرهای ساحلی بین 40 تا 43 درجه پیش‌بینی می‌شود.

مشترکان برق گلستانی، مصرف برق را مدیریت کنند

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با تاکید بر اینکه مشترکان مصرف برق از وسایل برقی غیرضروری در ساعات اوج مصرف پرهیز کنند، گفت: ما همچنان نیاز به کمک مشترکان مصرف برق داریم تا مصرف برق خودشان را مدیریت کند که بهترین روش و راحت‌ترین روش این است که مشترکان برق در ساعات اوج مصرف برق از مصرف هر گونه وسیله غیرضروری که با برق استفاده می‌شود پرهیز کنند حتی با خاموش کردن یک لامپ به پایداری شبکه برق کمک کنند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گلستان هم با توجه به گرمای هوا، به افراد سالخورده ، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های خاص توصیه کرد: در این مدت از بیرون رفتن‌های غیرضروری خودداری کنند.

منابع طبیعی گلستان هم با اشاره به وجود زمینه برای وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، از مردم استان و مسافران خواست؛ از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری و در صورت روشن کردن، اصول ایمنی را رعایت کنند و قبل از ترک محل از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.