1397-03-28 03:24
544
0
54436
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از ۷ میلیارد تومان زکات فطره در استان گلستان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اعلام گزارشی از عملکرد این نهاد در ماه رمضان سال جاری، گفت: گلستانی‌ها ماه رمضان امسال بیش از هفت میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به برپایی هزار و ۸۰ پایگاه آماده دریافت زکات فطریه در سطح استان گفت: ماه رمضان امسال با مشارکت خوب گلستانی‌ها بیش از هفت میلیارد تومان زکات فطره جمع‌آوری شد.

وی افزود: مردم استان گلستان سال ۹۷ با رشد ۴۵ درصدی نسبت به مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سال ۹۶ زکات فطریه و کفاره پرداخت کردند.

حسین پور با اشاره به همراهی و همکاری خوب گلستانی‌ها در انجام امور خیرخواهانه یادآور شد: کمیته امداد گلستان با شناسایی نیازمندان در اسرع وقت اقدام به توزیع زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در بین نیازمندان می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: تاکنون در سال جاری شهرستان‌های کلاله، اداره ۲ گرگان، گنبدکاووس منطقه داشلی برون و آزادشهر همچون سال گذشته در صدر بیشترین پرداخت‌کنندگان زکات فطریه و کفاره در استان قرار دارند.

وی بابیان نحوه هزینه کرد زکات فطریه افزود: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده همچون سنوات گذشته در امور معیشتی خانوارها، تامین کمک‌هزینه درمان، مسکن، اشتغال، کمک‌هزینه تحصیلی و جهیزیه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان صرف خواهد شد.

حسین پور با تأکید بر نقش این نهاد در رسیدگی به فقرا و قشر آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد: هیچ مبلغی از زکات فطریه که در شهر یا شهرستان جمع‌آوری می‌شود، به شهرهای دیگر منتقل نمی‌شود و قطعاً بین نیازمندان همان شهر یا شهرستان توزیع می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه کمیته امداد در جمع‌آوری و توزیع وجوهات مردمی تمام موازین شرعی را رعایت می‌کند گفت: در هر پایگاه چهار صندوق برای جمع‌آوری زکات فطره عام، زکات فطره سادات، کفاره عمد و کفاره غیر عمد مستقرشده تا وجوهات جمع‌آوری‌شده بر اساس موازین شرعی جمع‌آوری و هزینه ‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان بابیان اهمیت و ضرورت رسیدگی به نیازمندان و مستمندان جامعه افزود:‌خوشبختانه مردم علیرغم تبلیغات سوء روزهای اخیر دشمنان علیه این نهاد، در تمام ایام سال خواهان کمک به نیازمندان بوده و برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به فکر انجام امور خیرخواهانه و پسندیده هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.