1397-03-27 08:15
505
0
54420
با سرمایه‌گذاری و احیای بزرگترین باغ موقوفه کشور صورت گرفت

افزایش ۳۰ میلیارد ریالی درآمد بزرگترین باغ موقوفه کشور در رامیان / پیش‌بینی 2300 تن تولید و اشتغالزایی 4400 نفر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با سرمایه‌ گذاری و احیای بزرگترین باغ موقوفه کشور در رامیان در سال 1390، درآمد این موقوفه از ۵۰۰ میلیون ریال به بیش از ۳۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌ الاسلام سیف‌ الله سهرابی اظهارکرد: بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور به وسعت ۳۶۵ هکتار پس از هفت سال تلاش، در سال جاری به ثمر نشست و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۳۰۰ تن محصول باغی تولید وعرضه شود.

وی با اشاره به اولویت‌ های سازمان اوقاف در احیاء موقوفات کشور و اشتغال‌ آفرینی اظهارداشت: این باغ موقوفه دارای میوه‌های سیاه‌ریشه و هسته‌دار است و امسال برای نخستین بار محصولات سردرختی آن به بازار عرضه شده است در این راستا برداشت محصولات از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شد تا درآمد آن با توجه به نیت واقف که تامین هزینه‌ها و مخارج حوزه علمیه سعدیه رامیان است، هزینه شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: واقف این موقوفه «مرحوم میرسعدالله ایلخانی» حدود ۱۲۰ سال پیش ،بیش از ۳۷۰ هکتار از زمین‌های خود را وقف بر تحصیل و امور طلاب علوم دینی حوزه علمیه شهرستان رامیان کرد.

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری و احیای این موقوفه در سال 1390، درآمد این موقوفه از ۵۰۰ میلیون ریال به بیش از ۳۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

سهرابی تاکید کرد: این باغ موقوفه بزرگترین باغ موقوفه کشور است که با احیاءآن برای  ۴۰۰ نفر به صورت دائم وبیش از ۴۰۰۰ نفر هم به شکل فصلی اشتغالزایی شده است.

وی ادامه داد: بخش از میوه‌های تولیدی این مجموعه کشاورزی شامل هلو؛ شلیل و آلو به خارج از کشور صادر می‌شود.

سهرابی تاکید کرد: در شهرستان آزادشهر و رامیان ۵۴۸ موقوفه وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ موقوفه منفعتی و بقیه به صورت اماکن مذهبی و مساجد است و درآمد این موقوفات طبق نیات واقفین در طول سال هزینه می‌شود./روابط عمومی اوقاف گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.