1397-03-23 14:31
1666
2
54293
چالش های پیش رو فرماندار گرگان ؛

عملکرد فرمانداری گرگان زیر نقد رسانه ها می رود / سبک زندگی اشرافی به ارتباط فرماندار با روستائیان لطمه خواهد زد

با توجه به روحیه و سبک زندگی فرماندار بنظر می رسد که روستائیان گرگانی در این دوره دچار مشکلات فراوانی بشوند چون هیچ قرابت و سنخیتی بین خودشان و فرماندارشان با این سبک زندگی احساس نمی کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ شهر گرگان مرکز استان گلستان با جمعیتی حدود 450 هزار نفر یک چهارم جمعیت استان را در خود جای داده و از طرفی سیاست ورزی ، انتصابات و ایجاد ساختارها و تشکیلات فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و مذهبی همه از کانال این شهر می گذرد لذا کانون توجه بوده و هست ، چه اینکه گرگان را یکی از سه شهر سیاسی کشور می دانند .

بعد از سال 76 و استان شدن گلستان و مروری بر عملکرد 20 ساله مدیران شهری فقط می توان گفت در مقطعی که حسین صادقلو شهردار گرگان بود و مقطعی کوتاه محمد مهدی ایرجی تحرکات عمرانی و سازندگی خوبی در شهر شکل گرفت که رضایتمندی مردم را در پی داشت .

در حوزه عملکردی فرمانداری نیز نه بنا به نظر ما بلکه به اذعان مردم و برخی مقامات دولت تدبیر و امید این جعفر گرزین بود که طی شش سال فرمانداری توانسته بود بیشترین خدمت را در سخت ترین شرایط به مردم ارائه دهد که مصادیق آن بعدها طی مطلبی مجزا گفته خواهد شد .

در زمینه استانداری گلستان نیز بیشتر مردم گرگان ذائقه بهتری نسبت به علی اصغر احمدی دارند و او را نسبت به هشت استاندار دیگر موفق تر می دانند .

بعد از شروع دومین دوره دولت روحانی ابوالقاسم صفوی به عنوان فرماندار گرگان انتخاب شد که این فرایند با چالش ها و پرسش های اساسی روبرو بود که آیا با سبک زندگی اشرافی نظیر ماشین لکسوز 500 میلیون تومانی و ساعت گرانقیمت ، عدم تجربه کافی در عرصه فرمانداری و عدم ارتباط عاطفی و قلبی با روستائیان که معمولا از قشر رنج دیده و مستضعف جامعه هستند ، می توان به مردم خدمت کرد ؟

با توجه به روحیه و سبک زندگی فرماندار بنظر می رسد که روستائیان گرگانی در این دوره دچار مشکلات فراوانی بشوند چون هیچ قرابت و سنخیتی بین خودشان و فرماندارشان با این سبک زندگی احساس نمی کنند ، پرسش اساسی اینست ، آیا صفوی می تواند خیلی خاکی و بی ریا به میان روستائیان برود و با آنها نشست و برخاست کند و از غذای سفره آنها تناول کند ؟

بنظر می رسد استانداری گلستان هیچ یک از موارد فوق را لحاظ نکرد و فقط به دلیل سیاسی کاری و فشار از طرف جریان خاص این انتصاب را انجام داد . اگر نقش مستقیم دو نماینده گرگان و آق قلا ( هزارجریبی و تربتی نژاد ) نیز درست باشد آنها باید پاسخگوی تاریخ برای این انتخاب باشند .

عملکرد صفوی زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفته و هر چه از زمان معارفه وی می گذرد قطعا تیغ تیز انتقادات هم متوجه عملکرد وی خواهد شد ، او باید بداند که مشکلات شهر گرگان یکی دوتا نیست و این صندلی ها نیز تا بحال به کسی وفا نکرده و فرصت ها به فرموده امام علی (ع) مثل ابر زودگذر است .

حاشیه نشینی و رشد فقر در اطراف شهر گرگان ، عدم رشد متوزان شهر گرگان ، نبود عدالت اجتماعی در شمال شهر نسبت به جنوب شهر ، بحث توزیع مواد مخدر در پارک شهر ، قزاق محله و برخی نقاط مشخص ، راه اندازی خانه جوان گرگان که هنوز مغفول مانده ، انتظارات و توقعات برآورده نشده اهالی ورزش ، نداشتن یک پارک گردشگری و فضای توریستی مناسب و جایگزین ناهارخوران و زیرساختهای چون پارک بازی و تله کابین و ... ، مشکلات حمل و نقل مسافربری و چالش جدید تاکسی های اینترنتی ، مطالبات روستائیان در زمینه کشاورزی و توسعه متوازن روستاها بر اساس سند چشم انداز 20 ساله و ... همه و همه از دهها مشکلی است که فرماندار گرگان باید برای رفع آنها بکوشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

شهروند

گرگان همیشه قربانی سیاست زدگی جناح ها و گروه های سیاسی بوده و هست....هیچ وقت در این شهر یک دست نبوده ایم...با این مقالات و خواسته ها هم به جایی نخواهیم رسید!

0
0
پاسخ
1397-03-24 02:59
دوست

بسمه تعالیضمن عرض سلام وآرزوی قبولی طاعات یقینا" آقای هزارجریبی نقش نداشته...اطلاع دقیق دارم که میگم.

0
0
پاسخ
1397-03-24 04:12

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.