1397-03-11 06:25
4310
2
53938
آئین تودیع و معارفه فرماندار مینودشت برگزار شد؛

قحط الرجال در استان گلستان/ یک غیربومی، فرماندار مینودشت شد/ غیبت معنادار غراوی در مراسم معارفه + تصاویر و حواشی

آئین تودیع «اسرافیل وزیری» و معارفه «سید رضا طباطبایی» فرماندار جدید شهرستان مینودشت با حضور مسئولان استانی و محلی و در غیاب معنادار نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر ، با حکم استاندار گلستان «سید رضا طباطبایی» به سمت فرماندار مینودشت منصوب شد و روز گذشته مراسم معارفه وی و تودیع اسرافیل وزیری اولین فرماندار دولت تدبیر و امید در مینودشت برگزار شد.

همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان مینودشت با حضور علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، محمد حسن منتظری مدیرکل حراست استانداری گلستان، علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان، ائمه جمعه شهرستان مینودشت و سایر مسئولین محلی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

minookhabar49 2

 ابتدا «اسرافیل وزیری» گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در دوران تصدی مسئولیتش پرداخت.

minookhabar49 3

وی با بیان این که در دوران مسئولیتم پنج انتخابات را در آرامش کامل برگزار کردیم، گفت: در ابتدای مسئولیتم سد نرماب چهل چای 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما اکنون شاهد پیشرفت 80 درصدی این پروژه هستیم.

وزیری افزود: بیمارستان فاطمة الزهرا (س) بعد از 7 سال تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که توانستیم آن را به اتمام برسانیم.

تکمیل استخر وحدت، سالن های ورزشی، فضاهای آموزشی با کمک خیرین مدرسه ساز، 750 واحد مسکن مهر، رفع دغدغه کم آبی شهروندان با بودجه 110میلیارد ریالی و اتمام گاز رسانی به کلیه روستاهای شهرستان از دیگر پروژه های مهمی بود که فرماندار سابق مینودشت در دوران مسئولیتش به سرانجام رساند و در جلسه امروز بدان ها اشاره کرد.

سپس حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه مینودشت با تشکر از زحمات و اقدامات ارزشمند فرماندار سابق، عنوان کرد: مسئولیت در اسلام امر مهمی است. حديث شريف «كُلُكُّم راعٍ و كُلُكُّم مَسؤولٌ عَن رَعِيَتِهِ» موید همین مطلب است.

minookhabar49 4

وی افزود: همه ما مسئولیت داریم؛ مسئولیت در خانه، جامعه، شهر و ... ؛ عمر مسئولیت ها طولانی نیست و رفت و آمدها امری طبیعی است. مهم این است که در طول مدت مسئولیت چگونه عمل شده است.

امام جمعه مینودشت خاطر نشان کرد: الحمدلله جناب آقای وزیری نیروی مومن، متدین، انقلابی، مردمی، بسیجی و دارای اخلاق حسنه و ... بودند. ایشان توانستند با تدبیر بسیاری از مشکلات شهرستان را حل کنند.

حجت الاسلام مهدی خانلری امام جمعه بخش کوهسارات هم در سخنان کوتاهی خاطر نشان کرد: آقای وزیری فرمانداری مکتبی، توانمند، کارا و دارای جمیع حسنات اخلاقی بودند که در تمام ساعات شبانه روز برای حل مشکلات پای کار بودند.

وی افزود: هر معارفه ای پیام آور یک تودیعی است. آن چه در این مراسم باید به دنبال آن بود کارنامه عمل و خدماتی است که اننجام شده است؛ الحمدلله در طول خدمت ایشان شاهد خدمات شایانی بودیم و گواه این مسئله هم هستیم.

حجت الاسلام خانلری تصریح کرد: هر جایی که نیاز بود خود ایشان برای رفع مشکل حضور پیدا می کردند و از فرماندار جدید هم همین انتظار می رود.

در ادامه علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به ایراد سخن پرداخت.

minookhabar49 5

وی در این آئین گفت: جغرافیای جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه ای است که استکبار جهانی جنگ را برای نابودی اش به مرزهای ما رسانده است اما ایثارگری های مجاهدان و شهدای ما مانع از تحقق این هدف شوم دشمن شده است.

طهماسبی با بیان این که امروزه با سه تهدید سخت، بیو تروریسم و مردم محور از سوی دشمنان روبرو هستیم خاطر نشان کرد: ثبات و امنیت کشور از سوی دشمنان به خصوص دولت جدید آمریکا قابل هضم نیست و با دسیسه چینی آنها شاهد اتفاقات دی 96، تحریم های برجامی و ترغیب مردم برای سخت کردن شرایط بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم تا نظام اسلامی ما جشن تولد 40 سالگی خود را نگیرد که البته با درایت مردم انقلابی، این تحرکات عقیم مانده و دشمن در پیشبرد هیچ کدام از آنان موفق نبوده است.

وی افزود: در بحث تهدیدات سخت دشمن یک بار به طور جدی در طول هشت سال دفاع مقدس ایران را آزموده است و به خوبی می داند که تاب رویارویی با مردم همیشه در صحنه این کشور را ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: اگر وحدت داشته باشیم دشمن در هیچ زمینه ای نمی تواند کاری را از پیش ببرد.

این مسئول دولتی در ادامه «سید رضا طباطبایی» را دارای تجربیات گران سنگ در حوزه های مختلف مدیریتی معرفی کرد و گفت: وی از کسانی است که به دولت تدبیر و امید پایبند است و امیدواریم از ظرفیت های شهرستان مینودشت استفاده لازم را ببرد تا این شهرستان به جایگاه اصلی خود برسد.

وی همچنین از تلاش های 50 ماهه اسرافیل وزیری علی رغم محدودیت های منابع مالی قدردانی کرد.

در ادامه از تلاش های اسرافیل وزیری با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد و «سید رضا طباطبایی» به عنوان فرماندار مینودشت معارفه شد.

فرماندار جدید مینودشت هم در ابتدا از زحمات فرماندار سابق قدردانی کرد و گفت: ایشان باید خدا را شاکر باشند که پس از چندسال خدمت در این شهرستان این گونه مورد قدردانی قرار می گیرند و براحتی شهادت می دهند که در امورات محوله موفق بوده است.

minookhabar49 6

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم کارگزار نظام اسلامی ای هستیم که برای دوام و قوام آن خون های زیادی ریخته شده است و الحمدلله این جهاد همچنان ادامه دارد.

طباطبایی افزود: به عنوان کارگزار اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشیم که در چارچوب موازین اسلامی رفتار و عمل کنیم و اگر کوتاهی کنیم « خسر الدنیا و الآخرة » خواهیم بود.

نماینده دولت در شهرستان مینودشت با بیان این که کارگزار اسلامی باید حقوق مردم را رعایت کند و بداند که فلسفه وجودی کارگزار اسلامی خدمت به مردم است، یادآور شد: در هر جایگاهی که هستیم باید به وظیفه ای که قانون بر عهده ما گذاشته است عمل کنیم و اگر قانون را خوب بشناسیم و خوب عمل کنیم این حرکت در جهت اسلام و تعالیم احکام اسلامی خواهد بود و بهترین خدمت به مردم خواهد بود.

گفتنی است؛ سید رضا طباطبایی از 10 بهمن سال 92 تا 31 اردیبهشت 1394 معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ورامین بود و پیش تر از آن سوابقی نظیر ریاست دانشگاه علمی کاربردی ورامین، بخشدار مرکزی، مدیر پژوهش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ورامین در کارنامه وی به چشم می خورد.

اسرافیل وزیری از 25 اسفند سال 1392 با تودیع مصیب عنابستانی به عنوان اولین فرماندار دولت تدبیر و امید در مینودشت معارفه شد و تا کنون عهده دار این مسئولیت بود.

حکم فرمانداری مینودشت در حالی برای یک فرد غیر بومی صادر شد که این امر اعتراضاتی را حتی در سطح استان در پی داشت / یقینا در مینودشت و یا استان گلستان قحط الرجال نبوده است که استاندار گلستان چنین حکمی را برای سید رضا طباطبایی صادر کرده است.

این مراسم دارای حواشی زیر بود:

*  بخش اعظمی از مدعوین از لحظاتی پیش از شروع مراسم خود را به سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مینودشت رسانده بودند.

*  در همان ابتدای امر چیزی که مشهود بود غیبت شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی بود. به اعتقاد برخی از سیاسیون شهرام غراوی در اعتراض به استاندار گلستان در خصوص این انتصاب این آئین را تحریم کرده است.

*  مراسم با کمترین تاخیر ممکن و راس ساعت 10 / 10 دقیقه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد.

*  حسین بای معاون فرمانداری شهرستان مینودشت دبیری این جلسه را برعهده داشت.

* علاوه بر مدیرکل بنیاد شهید استان، روسای تعدادی از شهرستان های استان گلستان هم که جزو همکاران فرماندار سابق مینودشت محسوب می شوند در این مراسم حضور داشتند.

*  اسرافیل وزیری در آغاز سخنانش اعلام کرد که پیش از حضور در این مراسم فیلم روز تودیعش را مشاهده کرده است تا بیاد آورد 25 اسفند سال 1392 چه تعهداتی به مردم داده است.

*  وی عنوان کرد: تمام اعضای شورای تامین در ابتدای شروع کارم در شهرستان مینودشت تودیع شده اند و امروز من هم به عنوان آخرین بازمانده آن شورا امروز تودیع می شوم.

*  وزیری گفت: همیشه زود آمده ام به سرکار و دیر هم به خانه ام برگشته ام.

*  پدر، همسر و دو فرزند اسرافیل وزیری هم در مراسم امروز فرماندار سابق مینودشت حضور داشتند.

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

*  وزیری سخنان خود با خواندن شعری که در مراسم معارفه اش خوانده بود به پایان رساند :

یارب از دل های ما نور محبت را مگیر

این تجمع این توسل این ارادت را مگیر

هستی ما بستگی دارد به عشق اهل بیت

هرچه می خواهی بگیر اما ولایت را مگیر

*  فرماندار جدید مینودشت در ابتدای سخنانش تصریح کرد: مینودشت دارالولایه و دیار مومنان است.

*  در انتهای مراسم امیر تقی خانلو جانباز 70 درصد مینودشتی دقایقی به صحبت پرداخت و از زحمات فرماندار سابق مینودشت تجلیل کرد.

*  مراسم ساعت 50 / 11 دقیقه به اتمام رسید.

*  در انتهای مراسم دیده بوسی ها و اهدای لوح تقدیر و هدایا به فرماندار سابق مینودشت انجام شد.

*  مهمانانی که از راه های دور آمده بودند بلافاصله پس از اتمام مراسم راهی یار خود شدند تا روزه شان باطل نشود.

*  از نکات بارز این مراسم به نیکی یاد کردن همگان از «اسرافیل وزیری» فرماندار سابق مینودشت بود، مردی که به واقع و به اذعان همگان از اخلاق نیکو و حسنه ای برخوردار بود.

*  این مراسم هم به مانند سایر مراسمات تودیع و معارفه تمام شد و اینک مردم مینودشت منتظرند ببینند فرماندار غیر بومی مینودشت چه عملکردی از خود را به نمایش خواهد گذاشت.

 minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

minookhabar48 3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اکبر

این واژه بومی و غیر بومی استان مارو بدبخت کرد . ادم کار بلد و مومن باشه غیر بومی باشه . با این تفکر مزخرفتون نشون میده سطح سایت شما چیه

0
0
پاسخ
1397-03-12 05:43

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.