1396-07-27 13:45
691
0
45500
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد:

نظام استاندارد سازی کشور نیازمند تحول اساسی است / ابطال و تعلیق 3هزار و 500 پروانه استاندارد در کشور/ تا سال 99 به جهش صادراتی خواهیم رسید

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: اگر برجام هم به هم بخورد تا پایان سال ۱۳۹۹ جهش صادراتی را خواهیم داشت چرا که استانداردهای ما برای جهان قابل پذیرش خواهد بود.

 به گزارش گلستان ما ، جهانبخش سنجابی شیرازی معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نظام استاندارد سازی در کشور نیاز به یک تحول اساسی است ، اظهارکرد: ۱۰۰ هزار واحد تولیدی ، 3 میلیون واحد صنفی و چند ده هزار واحد خدماتی درسطح کشور فعالیت می کنند .

وی به 35 هزار پروانه علامت استاندارد صادر شده در کشور اشاره کرد و افزود : تاکنون  ۲۲ هزار واحد تولیدی از ما اعتبارنامه استاندارد دریافت کرده اند ولی نیاز است همه واحدها نشان استاندارد دریافت کنند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد به ۸۷۰ قلم کالای مشمول استاندارد اجباری اشاره کرد و افزود : در هر شرایطی تا سال1399 به جهش صادراتی خواهیم رسید .

وی با تاکید بر اینکه نظام روز دنیا از استاندارد اجباری فاصله گرفته است ، گفت: به دنبال این هستیم که استاندارد و کیفیت را به مطالبه مردمی تبدیل کنیم همچنین الزام استاندارد سازی را به کلیه خدمات گسترش داده و از سوی دیگر شکل خود اظهاری را به استاندارد بدهیم.

سنجابی با تاکید براینکه سیستم نظارت و بازرسی باید شکلی خود کنترلی را به خود بگیرد ، افزود: تحقق این راهبرد باعث می شود تمامی محصولات داخلی از استاندارد برخوردار شوند و داشتن استاندارد رقابتی و کیفیت محور پیش برود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گواهی کیفیت محصول ما در ۹۰ کشور دنیا پذیرفته می شود ، خاطرنشان کرد: اگر برجام هم به هم بخورد تا پایان سال ۱۳۹۹ جهش صادراتی را خواهیم داشت چرا که استانداردهای ما برای جهان قابل پذیرش خواهد بود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: در هر کالایی که بیشترین مصرف را داریم می تواند شاهد استاندارد گریزی در آن باشیم .

وی اذعان داشت: از 35 هزار پروانه استاندارد سالانه 10 درصد ابطال یا تعلیق می شود که در سال گذشته 3هزارو 500 مورد از پروانه ها ابطال و تعلیق شد.

به گفته سنجابی؛ استان گلستان از نظر استاندارد از حد میانگین کشور بالاتر است و از نظر اثر بخشی ، نظارت بر استانداردها و تعامل حوزه بین دستگاهی خوب است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ، افزود : در مورد فلزات گرانبها در بخش طلا بیشترین نااستانداردی را شاهدیم که برخی از این واحد ها ابطال پروانه و برخی پرونده ها نیز به دادگاه ارسال شده است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.