1396-07-27 10:57
577
0
45488
معاون سازمان استاندارد:

تدوین 31 هزار استاندارد ملی در ایران / استاندارد سازی جزء الزامات توسعه است

معاون سازمان استاندارد گفت: استانداردسازی جزء الزامات توسعه، چه در یک بنگاه، چه در یک شهر و چه در یک کشور است و شعار امسال روز جهانی استاندارد "استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌سازند"  است.

به گزارش گلستان ما ؛ جهانبخش سنجابی شیرازی در آیین روز جهانی استاندارد با بیان اینکه در 14 اکتبر روز جهانی استاندارد را گرامی می‌دارند، اظهار کرد: ما کیفیت لازم را در خدمات نداریم و تمرکز بیشتر نظام استاندارد سازی بر روی کالاست.

وی با بیان اینکه رتبه استانداردسازی کشور در دنیا بیست و سوم رسیده است، تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم و یکپارچه‌سازی مدیریت از موضوعاتی است که می‌تواند جوامع را به توسعه برساند.

معاون سازمان ملی استاندارد ادامه داد: یکی از مداخلات لازم ما، استاندارد بر خدمات و کیفیت است، استاندارد مثلث سه ضلعی است که فن و فناوری، دانش و ضلع سوم آن تجربه است.

سنجابی تاکید کرد: متاسفانه استاندارد را به کف کیفیت در جامعه اشتباه می‌گیرند، اگر چه استاندارد می‌تواند کف کیفیت باشد.

وی افزود: کیفیت بیشتر در رضایت‌مندی مشتری نقش دارد و اگر یک زمان عملکرد محصول با رضایت مشتری برابر باشد می‌توان باکیفیت دانست و اگر بیش از رضایت مشتری باشد پرکیفیت است.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بخش خصوصی انتظار دارد که در خدمات دولتی استاندارد بدهیم، چرا که تولیدکنندگان در حد کیفیت ما از خدمات برخوردار نیستند.

معاون سازمان استاندارد با بیان اینکه به کیفیت و نگاه مشتری توجه نشده، افزود: مادامی که بر کیفیت‌ سازی به رضایت ‌مندی مشتری توجه کردیم می‌‌توانیم بگوئیم کالای باکیفیت در اختیار مردم قرار دادیم.

سنجابی افزود: بر اثر ارزیابی 96 کشور دنیا، نظریه استراتژیک توسعه در هزار سوم ارائه شد و بر مبنای آن استاندارد، مدیریت و رقابت‌پذیری در کشورهای توسعه یافته مدنظر قرار گرفت.

معاون سازمان استاندارد گفت: استانداردسازی جزء الزامات توسعه، چه در یک بنگاه، چه در یک شهر و چه در یک کشور است و شعار امسال روز جهانی استاندارد "استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌سازند"  است و شهر هوشمند لازمه شکل‌ گیری حکومت هوشمند است و لازمه حکومت هوشمند مدیریت هوشمند در شهر است.

وی  یادآور شد: پایداری زیست محیطی، اقتصادی و مدیریت یکپارچه از شرایط هوشمند شدن شهرها است.

معاون سازمان استاندارد افزود: دومین مشخصه برای شهر هوشمند مورد توجه سازمان بین‌المللی قرار گرفته، مشارکت‌محور بودن است.

سنجابی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جزء هئیت مدیره ایزو است، گفت: تعداد استانداردهای تدوین شده از سقف ایزو گذشته و 31 هزار استاندارد ملی داریم که فرآیند کمیسیون ملی را طی کرده و حرکتی در این زمینه اتفاق افتاده حرکتی مبارک است.

وی افزود: این رنکینگ‌ها حرکت مبارکی در اقتصاد مقاومتی است و به زودی گواهی استاندارد صادره از سوی سازمان استاندارد قابل پذیرش در دنیا خواهد بود./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.