1396-04-28 16:57
1149
0
41655
نماینده سابق شرق گلستان:

پروژه ای که در مرحله فایناس است؛ یک شبه به جای دیگر منتقل شد!/ تصمیم گیرندگان باید جوابگوی نسل های بعد باشند

نماینده سابق شرق گلستان ضمن ابراز تاسف نسبت به این اقدام مجمع نمایندگان، گفت: پروژه ای که 90 درصد کار آن انجام شده است بدون در نظر گرفتن هزینه های انجام شده، یک شبه و با یک تصمیم به جایی دیگر منتقل می شود و باید یاداور شویم که تصمیم گیرندگان باید جوابگوی نسل آینده در شرق گلستان باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، عبدالکریم رجبی نماینده سابق شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از این اقدام مجمع نمایندگان، گفت: جای تعجب است؛ پروژه اي كه 90 درصد كارش انجام شده و هزينه هاي زيادي براي مطالعات و نقشه برداري آن پرداخت گردید و در مرحله فاينانس می باشد و با عملیاتی شدن آن نيمي از مردم شريف استان از مواهب اقتصادي و توسعه اي و رونق گردشگري و اشتغالزايي آن بهره مند مي شوند، يك شبه به جاي ديگري منتقل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیگیری های این پروژه از کی شروع شد، گفت: پروژه بزرگراه جايگزين جنگل گلستان كه از مسير كلاله - گليداغ - آشخانه مي گذرد، به عنوان مهم ترين پروژه استان و حتي كشور در دولت هشتم از بين مسيرهاي پيشنهاد شده به عنوان بهترين و كم هزينه ترين مسير مورد تصويب قرار گرفته است؛ اما به علت عدم پيگيري مسكوت مانده و به فراموشي سپرده شده بود.

وی ادامه داد: با شروع مجلس نهم و با توجه به مطالبه به حق مردم عزيز و علماي بزرگوار شرق استان، آن را در اولويت پيگيري خود قرار دادیم و با روي كار آمدن دولت يازدهم پيگيري های ما جدي شد تا جایی که در جلسه مجمع نمايندگان با رئیس جمهور در سال ٩٢ ، بنده پروژه راه آهن، پروژه بزرگراه و برقراري پرواز در فرودگاه كلاله را به عنوان مهم ترين درخواست كلان شرق استان مطرح و نامه اي با امضاي مجمع نیز به ریاست جمهور تقدیم شد که این امر باعث دستور اقدام از سوی دکتر روحانی به وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست شد.

نماینده سابق شرق گلستان تاکید کرد: بعد از آن پروژه وارد فاز جدي شد و چندين جلسه با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد و از هردو مسئول براي سفر به منطقه دعوت كردیم که دکتر آخوندي در سفر به مراوه تپه و كلاله علاوه بر بازديد از فرودگاه،از مسير بزرگراه نيز بازديد کرد و قول اقدام را داد و در مراجعت به تهران و در یک جلسه مشترک، شخص وزیر دستور انجام مطالعات فني و نقشه برداري و ارسال آن به كميسيون ٢١٥ براي دريافت اعتبار از خزانه را صادر كرد و شخصاً نتيجه را پيگيري مي كرد( اگر طرحي در كميسيون ٢١٥ كه مقر آن در سازمان برنامه و بودجه است تصويب شود به معناي مجوز رديف بودجه و تامين آن از خزانه است).

همچنین از دکتر ابتكار هم دعوت شد، وی نیز دو بار از منطقه بازديد كرد و در صدا و سيما هم رسماً اعلام كردند كه مسير جايگزين جنگل گلستان از كلاله گليداغ آشخانه عبور می کند.و در ادامه در تهران هم بعد از جلسه مشترک، رئیس سازمان محیط زیست درخواست را به هيات دولت برد و مصوبه گرفت.

رجبی اظهار داشت: اين پروژه در كميسيون ٢١٥ مطرح شد و با درخواست اينجانب و دستور كتبي نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد تصويب قرار گرفت و در سال ٩٣ قرار بود در سفر روحاني به استان، علاوه بر پروژه راه آهن، عمليات اجرايي اين پروژه كليد بخورد اما به علت كمبود اعتبار انجام نشد.

نماینده سابق شرق گلستان متذکر شد: اين پروژه از نظر فني و نقشه برداري كاملاً نهايي شده است و شاهد اين مدعا اين است که در پروژه گازرساني به گليداغ لوله گذاري در حريم مسير اين بزرگراه ممنوع بود.

رجبی در پاسخ به این سوال که اگر این جاده از مسیر کلاله –گلیداغ عبور نکند، مردم شرق گلستان متحمل چه زیان هایی می شوند، پاسخ داد: با توجه به اينكه حدود 90 درصد فرايند اين پروژه انجام شده و زحمات فراواني براي تصويب آن كشيده شد، اگر بزرگراه از مسير ديگري عبور كند، علاوه بر بربادرفتن زحمات، خسارت و لطمات بزرگ و جبران ناپذيري به شرق استان خواهد زد. چون آينده اقتصادي و اشتغالزايي و رونق گردشگري منطقه در گرو اين پروژه ماندگار است.

نماینده سابق شرق گلستان گقت: اطلاع داريد در سالهاي اخير هر سرمايه گذاري كه به منطقه مي آمد در اولين گام به زيرساختهاي انرژي سوختي و حمل ونقل نگاه مي کرد و به خاطر عدم وجود اين زيرساخت ها میلی به سرمایه گذاری در این منطقه نداشتند، با عملياتي شدن اين پروژه سرمايه گذاران به منطقه گسيل خواهند شد، در غير اينصورت منطقه سال به سال محروم تر خواهد شدو اين برخلاف سياستهاي نظام و منويات رهبري عزيز در محروميت زدايي و رسيدگي به مناطق محروم است.

بنابراين هر كسي در اين خصوص خداي نكرده سهل انگاري كند بايد پاسخگوي نسلهاي حال و آينده منطقه باشد.

رجبی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه بنظر شما چه چیزی باعث این تغییر مسیر شد، گفت:شرق استان به ويژه شهرستانهاي چهارگانه از مناطق محروم كشور است و از نظر زيرساخت هاي سرمايه گذاري از جمله انرژي و حمل و نقل   به عنوان دو فاكتور مهم جذب سرمايه گذار نيز بسيار عقب بود، هدف خدمتگزارن مردم در مجلس فراهم كردن اين زيرساخت بوده و است و در حوزه انرژي سوخت به عنوان زيرساخت سرمايه گذاري و گازرساني در بين سالهاي٩٢-٩٤انقلابي رخ داد و در حوزه حمل و نقل هم اين پروژه هدفگذاري شد كه خوشبختانه توانستيم ٩٠./. فرايند آن را طي كنيم و جا دارد از حمایتها و همراهيهای مسئولین محترم کشوری، استانی و شهرستانی، خصوصاً امامان محترم جمعه اهل تشیع و تسنن شهرستان کلاله صمیمانه تشکر کنم و اميدوارم اين پروژه حياتي و ضروري براي توسعه اقتصادي، گردشگري و اشتغالزايي به نتيجه برسد.

وی اضافه کرد:واضح است هر خدمتگزاري به فكر منافع و استفاده حداكثري از پتانسيلهاي منطقه خود است. طبعاً پيگيري ابراهیمی نماينده آزادشهر هم در همين راستا بوده و احتمالاً عدم اطلاع از پیگیری های قبلی(که مسير كلاله ...تمام فرايند مطالعاتي و فني خود را طي كرده و در هيات دولت هم تصويب شده است) باعث تشدید پیگیری های این نماینده تلاشگر شده است.

نماینده سابق شرق گلستان در پایان در پاسخ به اینکه چه انتظاراتی از شهرام غراوی به عنوان نماینده شرق گلستان دارید، اظهار داشت: ضمن تشكر از مهندس غراوي، فقط مي توانم بگويم كاش آقاي غراوي قبل از امضاي نامه مجمع دقت بيشتري به خرج مي دادند؛ چون منافع مردم و جوانان و آيندگان نيمي از مردم استان ( گنبد،مينودشت،گاليكش ،كلاله و مراوه تپه) در ميان است ولي الان در خواست پس گرفتن امضاء را صحيح و اخلاقي نمي دانم چون نامه ارسال شده است؛ اما به عنوان برادر كوچكتر از نماینده شرق گلستان مي خواهم و خواهش می كنم، بگذارند اين پروژه فرايند طبيعي خود را در دولت طي كند، چون زحمات زيادي براي اين پروژه كشيدم و وقت زياد و جلسات زيادي گذاشتم و از آقاي دكتر ابراهيمي هم خواهش مي كنم به خاطر منافع شرق استان درخواستشان را پيگيري نكنند و بگذارند مسير كلاله گليداغ آشخانه اجرايي شود.

در پايان مي خواهم خواهش كنم از مسئولين كشوري ( رياست محترم جمهوري ،وزير محترم راه و رئيس محترم سازمان محيط زيست ) و مسئولين محترم استاني ( استاندار معزز ،نماينده معزز ولي فقيه در استان ،فرمانده معزز سپاه استان و مديركل راه استان، ) و مسئولين محترم شهري شهرستانهاي شرق استان ( فرمانداران محترم، ائمه جمعه محترم بويژه ائمه جمعه كلاله ،فرماندهان محترم سپاه شهرستانهاي شرق استان ) كه پيگير اين پروژه براي شرق استان باشند و اجازه دهند كه همه مردم استان از مواهب اقتصادي و توسعه اي اين پروژه مهم برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: بنده هم تلاش خواهم كرد و از همه ظرفيتها و تعاملات ملي و استاني خود استفاده می کنم كه اين پروژه به نتيجه برسد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.