1396-04-01 12:35
778
0
40593
مدیر کل زندان های استان گلستان خبر داد:

کاهش 7 درصدی جرائم در سه ماه نخست امسال/ آزادی 20 زندانی گلستانی توسط برنامه ماه عسل

مدیر کل زندانهای استان با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال کاهش 7 درصدی جرائم در استان داشته ایم همچنین گفت: سال 95 نسبت به سال 94 آمار ورودی به زندان ها 15 درصد کاهش پیدا کرده است .

به گزارش گلستان ما، علیرضا رضوانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: همکاران  ما در اداره های زندان نیازمند این هستند که بهترین برخورد را با زندان داشته باشند،ما کلاسهای متعددی برای همکاران گذاشته ایم و توانستیم به توانمندی خوبی دست پیدا کنیم.

مدیر کل زندانهای استان گلستان گفت: نگاه حاکمیت نباید نگاه حاکمیت محور باشد، کسی که مرتکب جرم شده است باید حاکمیت به فکر آن هم باشد، در حال حاضر شاهد این هستیم که مشکلات عدیده ای در خصوص بزه دیده هم باید تحت نظر حاکمیت باشد. مواردی مشاهد شده که برخی با کمتر از پنج میلوین تومان در حال سپری دوران خود در زندان ها هستند اگر هم جرمش سرقت باشد.

آزادی 20 زندانی گلستانی توسط برنامه ماه عسل

رضوانی با بیان اینکه ثمره کمک به زندانیان برنامه ماه عسل  در استان 20 نفر است تاکید کرد:ما توانستیم در استان 20 نفر را تا الان آزاد کنیم و با برنامه ریزی آینده می توانیم 20 نفر دیگر را با کمک برنامه ماه عسل آزاد کنیم.

این مقام مسئول متذکر شد: کسی که با بی ثباتی مالی به زندان محکوم می شود و کسی که عامداً دست به کاری زده باشد که جرمش حبس باشد فرق می کند، چون آموزش در زندان مبتنی بر آموزه های دینی است که باید بنا بر وضعیت زندانیان آموزش بدهیم، نه اینکه بخواهیم تجربیات زندانیان در جمع آنان باز گو شود.

وی تصریح کرد: اگر زندانیان وضعیت اشتغال آنها مهیا شود میتواند در بسیار از موارد از بزه کاری ها جلوگیری کند، شغلی که برای زندانی درست کرده ایم باعث این هم شد که مورد رضایت مدعی او شده است.

مدیر کل زندانهای استان گلستان با اشاره به مجازات زندانیان صعب علاج تاکید کرد: زندانیان صعب علاج را نمی توان هیچ گاه مجازاتی که به فرد عادی می شود به بیمار انجام شود، بیماران صعب علاج هیچ گاه نمی تواند طاقت مجازات را داشته باشد، به خاطر همین این زندانیان معاف از مجازات هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سلامت زندانیان یکی از برنامه های این سازمان است خاطر نشان کرد: ما در سال 95 موفق شدیم مرکز مشاوره روان درمانی در استان اجرء کنیم، مشاوره و روان درمانی برای اصلاح رفتار زندانیان در زندان هدف ماست. ایجاد تغییرات مثبت و کاهش اندیشه های جرم یکی دیگر از اهداف ما در این دوره مشاوره ها باعث شده است که این پل آشتی را بین زندانیان و جامعه ایجاد کنیم.

رضوانی اذعان کرد: برای شیوع بیماری های واگیر دار توانستیم تحت نظر پزشک متخصص آن را مدیریت کنیم، برای کارکنان همکاران هم بیمه سلامت تهیه دیده ایم تا اگر بیماری خاصی وجود دارد از دو طرف باعث تحدید طرف مقابل است را خنثی کنیم.

آموزش توسط همسالان بهترین نوع آموزش است

مدیر کل زندانهای استان گلستان با بیان اینکه آموزش از هم سالان بهتر نتیجه می دهد تاکید کرد: این به کرار به ما نشان داده است که آموزش هایی که گروه هم سنی به یگدیگر به هم می دهند بازخورد آن خیلی بالاتر از چیزی است که بخواهیم طی آموزش هایی مکرر برای آن انجام دهیم.

وی یادآور شد: ما در سال 95 نسبت به سال 94  " 5 / 16 درصد " کاهش جرائم عمدی داشته ایم، ما موفق شدیم از مجموع 28 میلیارد 18 میلیارد  تومان را شُکاک از حقشان گذشت کنند و ما بقی را توسط ستاد دیه پرداخت شده است.

طرح هر مسجد یک یک آزادی برای اولین بار در کشور اجراء می شود

مدیر کل زندانهای استان گلستان تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در استان گلستان این فرهنگ جا افتاده است که مردم به زندانیان غیر عمد کمک می کنند، طرح هر مسجد یک آزادی با کمک اداره اوقاف هم در استان در حال برگزاری هستیم تا موفق شویم تا این طرح را برای اولین بار در کشور را انجام دهیم.

رضوانی متذکر شد: ما مرکزی داریم به نام مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان، که این مرکز در سال 96تعداد 134 نفر را تحت پوشش قرار دادیم تا عملکرد 647 درصد افزایش عدم بازگشت زندانی امتیاز کسب کرده ایم .

این مقام مسئول با اشاره کمک به خانواده های زندانیان بیان کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی به نسبت به سال گذشته بسیار پیشرفت چشم گیری داشته است. ما در کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده های زندانیان توانستیم با اهدای سبد کالا و کارت های هدیه کمک های فراوانی انجام دهیم، آنچه که هدف ما برای خانواده های زندانیان این است که کمک به این خانواده های هیچ گاه فراموش نشود و در دوره هایی آموزشی برای آنان کلاس های ترک طلاق داشته ایم که بسیار موثر بوده است.

کاهش 7 درصدی جرائم در سه ماه نخست امسال در استان

مدیر کل زندانهای استان گلستان خاطر نشان کرد: در استان گلستان هر 100 هزار نفر 238 نفر وارد زندان می شوند که این آمار در نسبت به کشور و استانهای دیگر وضعیت خوبی دارد.

وی یادآور شد: در سال 95 نسبت به سال 94 آمار ورودی به زندان ها 15 درصد به کاهش پیدا کرده است و در سه ماهه اول سال 96  "36/7 درصد " در استان گلستان کاهش ورود به زندان داشته ایم.

سواد رابطه مستقیم با جرائم دارد

مدیر کل زندانهای استان گلستان  با بیان اینکه سواد رابطه مستقیم با جرائم و ورودی زندانها دارد اذعان کرد: آماری که به ما نشان داده است این است که که اگر سطح سواد مرم را بتوانیم بالا ببریم می توانیم در خصوص ورود به زندانها و جرائم جلوگیری کنیم سطح تحصلات زندانیان ما در استان کمتر از 150 نفر است.

بیشترین جرائم ما در استان مربوط به مواد مخدر است

این مقام مسئول بیشترین جرائم را در ورود به زندان را مواد مخدر دانست و افزود: جرائمی که امروزه در اولیت هستند در ابتداء مواد مخدر و سرقت است. اگر ما توان نظارت بر زندانی آزاد شده را داشته باشم در بحث اشتغال و حمایت از خانواده می توانیم در بسایری از موارد از بازگشت مجدد جلوگیری کنیم.

وی در خصوص مرخصی زندانیان در لیالی قدر ادامه داد: در لیالی قدر 1142 نفر به مرخصی فرستاده شده بودند از این تعداد کسانی که جرائم عمد، تجاوز به انس و ادم ربایی مستثنی از برنامه های مرخصی هستند.

رضوانی در پایان گفت: در مصلی روز عید سعید فطر هم جمع آوری فطریه زندانیان مقرر در نظر دیده شده  تا کسانی که می خواهند در این امر خیر مشارکت داشته باشند کمک کنند. زندانیان محصول کم کاری و کم توجهی مسئولین هستند باید این فرهنگ در جامعه بیان شود.

شماره حساب انجمن حمایت از زندانیان بانک ملی

0105664638008

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.