1396-04-01 05:20
1046
0
40557
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان :

100 هنرمند گلستانی پنج جزء قرآن را کتابت کردند / دانش آموزان گرگانی در روز قدس زنده نقاشی می کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان گفت: چهارمین دوره کتابت قرآن مجید در ماه بندگی خداوند "ماه مبارک رمضان" با حضور حدود 100 نفر از خوشنویسان و تذهیب‌کاران استان گلستان برگزارشد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین "یعقوب مهدوی" در حاشیه برگزاری همایش کتابت قرآن مجید که در مسجد امام محمد باقر(ع) لشکر 30 پیاده گرگان برگزارشد، با اشاره به استقبال هنرمندان گلستان، اظهار کرد: طی 4 سال متوالی این طرح قرآنی در مرکز استان در حال انجام است که از امام زاده عبداله گرگان در سال دوم در مکتب الزهرا حوزه حوزه علمیه خواهران وسومی در فضای آزاد پارک شهر و اکنون در مسجد امام محمد باقر لشکر 30 گرگان برگزارشد.

وی افزود: خوشنویسان دربخش‌های مختلف مانند نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی خط آیه‌های پنج جزء از قرآن را کتابت کردند که قرار است در طول 6 سال کل قرآن کریم با خطوط مختلف کتابت شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان تصریح کرد: این همایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان و دفتر عقیدتی سیاسی تیپ 230 لشکر 30 پیاده گرگان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، کانون فرهنگی هنری گلشن مسجد جامع و آموزشگاه آزاد خوشنویسی ریحان برگزارشد.

مهدوی ویژگی این همایش را آغاز به کار هنرمندانه خوشنویسان و تدهیبکاران را با وضو بیان کرد.

وی بیان کرد: در پایان این همایش از 35 نفر از برگزیدگان رد رشته های مختلف تجلیل شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نباید ارشاد را فقط در بخش موسیقی دید،گفت: تنها در ماه مبارک امسال فعالیت های قرآن بسیار چشمگیر از جمله سرکشی از10 موسسه قرآنی و کمک کردن مبلغی ناچیز به همراه قرآن مجید، فعالیت های اوقات فراغت، اطعام افطاری، شب شعر، کتابت اشعار عارفانه حضرت امام راحل در کنار 15 جشنواره قرآنی بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان به آخرین برنامه فرهنگی ارشاد گرگان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: موسسه یاسین جوان قصد دارد تا با همکاری 150 دانش آموز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس نقاشی زنده را در 100 متر به اجرا در آورد تا تاکید کند که نسل نوجوانان ما نیز ظلم ستیز است و ستم صهیونیست ها و دشمنان انسانیت را هرگز فراموش نخواهد کرد ./کلاس بیست

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.