1396-03-03 21:56
1488
0
39412
مدیر عامل شرکت تعاونی ماهیان حاشیه اترک :

ربیعی و قدس علوی حسی برای پیگیری مصوبات اصل نود مجلس ندارند / بی توجهی استانداری به شعار سال جای تعجب دارد

مدیر عامل شرکت تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک گلستان از عدم پیگیری مصوبات کمیسیون اصل نود در استانداری گلستان انتقاد کرد و گفت : هیچ حسی در استان برای پیگیری مسئله به این مهمی وجود ندارد .

به گزارش گلستان ما ؛ رضا تدین مدیر عامل پرورش ماهیان گرمابی حاشیه اترک در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد : کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در 30 فروردین ماه امسال با ورود به پرونده این شرکت تعاونی مصوبات مهمی را وضع کرد که قرار بود استانداری گلستان آنها را  پیگیری کند .

تدین افزود : متاسفانه تاکنون چند بار به استانداری و معاونت اقتصادی رفتم اما متوجه شدم که حسی برای پیگیری این قضیه در این معاونت و مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری وجود ندارد و از طرفی مدیر کل شیلات استان نیز تاکنون کوچکترین حرکتی برای احقاق حق این شرکت نکرده است .

وی تصریح کرد : متاسفانه در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید ملی و اشتغال که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تاکید دارد می بینیم که دولتمردان ما انگیزه ای برای حل مشکلات این شرکت که بالغ بر 1200 نفر اشتغالزایی داشته و در حال بیکار شدن و ورشکستگی است ، ندارند .

مدیر عامل شرکت تعاونی پرورش ماهیان گرمابی حاشیه اترک گفت : این شرکت تعاونی از 14 شرکت تشکیل شده و سالانه بالغ بر 25 میلیارد تومان برای استان ارزش افزوده ایجاد می کند و بیش از 1200 نفر را مشغول بکار کرده ، تعجب می کنم چرا دوستان ما در استانداری بیخیال این موضوع شده اند ، پس شعار سال که مدام توسط این افراد تکرار می شود ، کجا باید اجرا شود؟

در جلسه 30 فروردین اصل نود چه گذشت ؟

گفتنی است جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات شرکت تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک 30 فروردین ماه با مدیریت دکتر امیرحسن خانی نایب رئیس این کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه قره جه طیار نماینده گنبد کاووس ، اکبری و قربانی نمایندگان بجنورد ، انجم شعاع معاون حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو ، ربیعی معاون اقتصادی استانداری گلستان ، علی نیا معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی ، نظری و علوی مدیران آب منطقه ای گلستان و خراسان شمالی ، فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان ، قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان ، مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و تدین مدیر عامل شرکت پرورش ماهی حاشیه اترک حضور داشتند .

اکثر اعضا جلسه متفق القول بودند که تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک به دلیل عدم تامین آب برای تولید ماهی که ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بوده است دچار آسیب و خسارت شده اند ، لذا باید راههایی برای جبران خسارت شناسایی و مورد پیگیری دستگاههای ذیربط قرار بگیرد .

در پایان این جلسه مقرر شد :

1 - استانداری گلستان نظرات مدیریتهای ذیربط استان را در خصوص وقوع خشکسالی و متعاقباً عدم تامین آب مصرفی شرکتهای پرورش ماهی اخذ نماید .

2 - استانداری گلستان پس از تایید تاثیر خشکسالی در کاهش میزان آب و عدم تامین آب مصرفی شرکتهای پرورش ماهی برآوردی از میزان خسارت های وارده به شرکتهای مذکور را تعیین نماید .

3 - استانداری گلستان طی مکاتبه ای با وزیر کشور نسبت به انعکاس موارد فوق و درخواست پرداخت خسارتهای وارده مالی به تولید کنندگان ماهی از طریق ستاد بحران آن وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم را به عمل آورد .

4 - وزیر محترم نیرو طی نامه ای به وزیر کشور نسبت به انعکاس موارد فوق و درخواست پرداخت خسارتهای وارده مالی به تولید کنندگان ماهی از طریق ستاد بحران وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه اقدام لازم را به عمل آورد .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.