1396-03-03 18:57
3166
1
39402
عاقبت لجبازی با حسین صادقلو ؛

رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان توسط مردم در انتخابات شورای شهر گرگان / اختلاف 15 هزار رایی سرلیست اصلاح طلبان با منتخب اول

تیر آخر را بر تابوت اصلاح طلبان گرگانی حسین صادقلو شهردار گرگان زد که با حمایت از لیست 9 نفره جایی برای عرض اندام لیست امید باقی نگذاشت .

به گزارش گلستان ما ؛ انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد و آمار نتایج منتخبین نشان دهنده شکستی سخت و سنگین برای اصلاح طلبان گرگان می باشد .

اصلاح طلبان در این دوره با ثبت نام گسترده به دنبال فضاسازی چون سال گذشته در گرگان بوده و با تابلو لیست امید وارد کارزار شدند اما در ادامه راه در بستن لیست نهایی سردرگم شده و افرادی چون اکبر رایجی ، فاطمه صمدی ، علی کلاتی ، حمید هزارجریبی و ... از راه یابی به لیست نهایی جاماندند .

انتخاب افرادی چون غلامعلی اسلامی که مورد حمایت شیخ اسماعیل اسلامی بود برای ورود به لیست ، سیاوش بسطامی ، احمد خواجه نژاد و هاجر خاتون عامریان هم با انتقاد اصلاح طلبان رو به رو شد .

اما تیر آخر را بر تابوت اصلاح طلبان گرگانی حسین صادقلو شهردار گرگان زد که با حمایت از لیست 9 نفره جایی برای عرض اندام لیست امید باقی نگذاشت و در حالی که سر لیست حامیان شهردار یعنی ناصر گرزین 25 هزار رای آورد اما سرلیست اصلاح طلبان یعنی عبدالسلام مهیمنی فقط 10 هزار رای آورد .

البته قابل پیش بینی بود که اصلاح طلبان گرگانی چون در دوره دوم هم با حسین صادقلو بی مهری کرده بودند و در این دوره هم منتقدین جدی شهردار گرگان یعنی رضا بارچیان ، سبطی و ... را در لیست نهایی جای دادند توسط مردم گرگان رد صلاحیت شوند .

این انتخابات هر چه بود درس بزرگی برای اصلاح طلبان داشت و آن اینکه نباید با مردم فاصله بگیرند و همواره در هر جایی به دنبال سهم و جایگاه حزب خودشان باشند .

همچنین رقیب اصلاح طلبان در گرگان یعنی اصولگرایان با لیست "گرگان مدرن" بهتر عمل کرده و با حمایت از "ناصر گرزین و علی اصغر یوسفی" توانستند حداقل در این دوره دو کرسی کسب کنند هر چند جرجانی ، آقاملایی ، عبداللهی هم دارای شالوده اصولگرایی بوده اند و همگی جزو اقشار هیئتی و مذهبی شهر گرگان به شمار می روند .

طبعا اصولگرایان گرگان از نتیجه انتخابات گرگان راضی ترند اما در ادامه تفکرات خاص شهردار قطعا چالش هایی را با دو گروه عمده شهر گرگان ایجاد خواهد کرد و این می طلبد که اعضای جدید شورای شهر جوری مدیریت کنند تا فضای سالهای گذشته تکرار نشود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

jalil

سرلیست اصلاح طلبان طبق قرعه کشی خواجه نژاد مهیمنی رتبه چهارم اورد

0
0
پاسخ
1396-03-04 04:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.