1396-03-02 18:22
918
0
39394
علی اصغر فضیلت :

بعضی وقتها توانمندی باعث بدبختی فرد می شود / بسیاری از رهبران جرم و جنایت جزء توانمندترین افراد هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت : الزاماً هرکس توانمندتر و برخوردارتر است، خوشبخت‌تر نیست؛ ای‌بسا توانمندی‌هایی که برای فرد بدبختی به همراه داشته است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در اولین گردهمایی ارکستر ملی ویژه ایران (کم‌توانان ذهنی) گروه لگاتو، افزود: روشندلان و یا افراد معلولی که با به‌کارگیری توانایی‎های خود بر معلولیت فائق آمدند نمونه بارز یک انسان توانمند هستند.

وی بابیان این نکته که در جامعه افراد در سه دسته پرتوان، با توان متوسط و کم‌توان تقسیم می‎شوند، اظهار کرد: این سه بخش مکمل یکدیگر هستند و نمی‎توان بخشی را جدا از دیگری در نظر گرفت.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جامعه انسانی در قالب یک پازل، یک سازمان و یک سیستم است که در بخش‌های مختلف انسان‌های کم‌توان، توانمند و متوسط را در خود جای‌داده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد توانمندی‎های‌شان سبب دردسرشان شده، افزود: بسیاری از رهبران جرم و جنایت جزء توانمندترین افراد هستند اما این توانمندی به جای خدمت، به زیان جامعه به کار گرفته می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: هزینه‎های زیادی در جامعه صرف جرم و جنایتی می‎شود که بر اساس توانمندی این جنایت‎ها به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام فضیلت در خاتمه با تأکید بر این نکته که شاخص خوشبختی و سعادت برخورداری از توان و توانمندی نیست، افزود: الزاماً هرکس توانمندتر و برخوردارتر است، خوشبخت‌تر نیست؛ ای‌بسا توانمندی‌هایی که برای فرد بدبختی به همراه داشته است.

گفتنی است ارکستر ویژه ایران با عنوان 'لگاتو' با گروه نوازی ١٨ معلول کم‌توان ذهنی هنرمند با حضور شش استان فارس، مازندران، تهران، گیلان، گلستان و خراسان رضوی در مرکز گلستان برگزار شد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.