1396-01-07 06:37
2112
1
37093
آیا دل کندن از شورا سخت است ؟

علی رغم رزومه ضعیف و مشکلات فراوان دوره چهارم : هر 13 عضو شورای فعلی شهر گرگان ثبت نام کردند

پیش بینی می شد با توجه به فشارهای رسانه های و احضارهای قضایی و کشمکش های فراوان فضای شهری ، برخی اعضای شورا در این دوره نیایند اما گویا دل کندن از شورا برای برخی اعضا خیلی سخت است .

به گزارش گلستان ما ؛ ثبت نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز 30 اسفندماه 95 شروع شد و در روز یکشنبه 6 فروردین 96 به پایان رسید .

در حوزه انتخابیه شهرستان گرگان که شامل دو بخش (مرکزی و بهاران) و چهار شهر ( قرق –  سرخنکلاته – گرگان -  جلین) می باشد 1069 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 266 نفر برای پارلمان شهری گرگان ثبت نام کردند .

نکته جالب اینکه هر 13 عضو فعلی شورای شهر گرگان مجددا ثبت نام کردند و جالبتر اینکه عضو چهار دوره ای شهر جزو اولین نفرات ثبت نام کننده در این دوره بود .

علی کلاتی ، سید محمد قدس مفیدی ، محمد رضا سبطی ، زهرا نورا ، صفرعلی پایین محلی ، علی اصغر یوسفی ، ناصر گرزین ، فائزه عبداللهی ، محمد ابراهیم جرجانی ، مهران فدوی ، حسین ربیعی ، اسدالله کبیر و علیرضا پزشکپور 13 عضو شورای شهر گرگان بودند که مجددا خود را برای دوره جدید آماده کردند .

نگاهی کوتاه به عملکرد دوره چهارم از منظر هر فعال فرهنگی و اجتماعی ، رسانه ها و نخبگان شهری موید این نکته است که شورای چهارم ضعیف عمل کرده و تعطیلی های پیاپی و متوالی ، تقابل های بی فایده ، اختلافات و کشمکش های بیهوده و فراوان خسارتهای فراوانی به شهر وارد ساخته است .

بررسی های میدانی نشان می دهد مردم شهر گرگان از شهردار گرگان بیشتر رضایت دارند تا شورا و در این بین هستند اعضای شورایی که از رزومه شهردار و محبوبیتش در شهر برای خود نردبان ترقی ساخته و در گروههایی چون حامیان و ... سعی در حضور مجدد در شورای پنجم دارند هر چند که نباید از تلاش های برخی حامیان صادقلو در دوره چهارم همچون گرزین و یوسفی در باقی نگه داشتن شهردار به سادگی گذشت .

اما با همه این اوصاف و درگیری ها و تشنجات صحن شورا ، احضارهای قضایی و فضای پرفشار رسانه ای احساس می شد چند تن از اعضای شورا و شاید مسن تر ها در این دوره ثبت نام نکنند اما دیدیم که هر 13 نفر آمدند و این نشان می دهد که دل کندن از شورا و امکاناتش با همه فشار ها ، توهین ها ، درگیری ها و حتی نارضایتی مردمی سخت است .

به هر حال 29 اردیبهشت ماه انتخابات پنجمین دوره شورای شهر گرگان برگزار می شود و باید دید که آیا مردم گرگان مجددا اعضای فعلی را با این رزومه و عملکرد نسبتا ضعیف مناسب پارلمان محلی می دانند یا خیر .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

لعیا عامری

باسلام و ارزوی سالی خوب برای هموطنانم.اینجانب لعیا عامری مهندس کامپیوتر و دانشجوی ارشد زبان انگلیسی دراین دوره کاندیدا شدم باهدف ازبین بردن فضای سیاسی در امورات شورای شهر و تبلیغ برای کاربرای مردم بدور از درنظر گیریهای جناحی وحزبی.درها رابگشاییم تنفسی تازه به گرگان دهیم .به یاری حق

0
0
پاسخ
1396-01-11 12:25

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.