1396-01-07 04:27
2524
0
37087
توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست علی آباد کتول

2 توله خرس قهوه ای به جنگل های زرین گل علی آباد کتول بازگشتند

  2 توله خرس قهوه ای که یک چوپان ناآگاهانه آنها را از مادرشان جدا کرده بود؛ توسط محیط بانان به جنگل های زرینگل علی آباد کتول بازگردانده شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ روز شنبه ۲۸ اسفند ۹۵ افراد محلی در دهنه زرینگل علی آباد کتول طی تماس تلفنی با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان از وجود دو توله خرس بدون مادر خبر دادند.

به دنبال این تماس محیط بانان علی آباد عازم محل مذکور شده و ۴۸ ساعت توله خرس ها را به صورت نامحسوس زیر نظر داشتند اما خرس مادر به سراغ توله ها نیامد.
پس از آن روز ۳۰ اسفند ۹۵ توله خرس ها توسط محیط بانان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان منتقل شده و هم اکنون تحت تیمار و مراقبت کارشناسان حیات وحش قرار گرفت .

به دنبال این اتفاق نیروهای یگان محیط زیست علی آباد به گشت زنی و جست و جو در منطقه پرداختند اما اثری از کشته شدن، مسمومیت و یا شکار خرس مادر مشاهده و یا گزارش نشده و انتشار خبری مبنی بر کشته شدن خرس مادر به دست شکارچیان توسط محیط بانان تکذیب شد .

پس از اطمینان از عدم کشته شدن خرس مادر ، محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست علی آباد کتول 2 توله خرس قهوه ای را به قلمرو خرس مادر بازگردانده و پس از اطمینان از حضور مادرشان منطقه را ترک کردند.

به هم استانی های عزیز و علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش توصیه می شود در طول ایام تعطیلات نوروز و فصل بهار که مصادف با زمان زاد و ولد حیات وحش نیز است ، در صورت مشاهده نوزادان جانوران وحشی به هیچ عنوان به آنها دست نزده و بلافاصله محل مربوطه را ترک کنند و یا با نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست تماس حاصل کنند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.