1395-12-08 18:20
1288
0
35819
یک نخبه شهرستان سرخنکلاته :

وقتی خاک تپه مقصودی را می‎بردند، میراث فرهنگی کجا بود ؟ / مطمئن باشید با آمدن شهید گمنام خاک تپه را دیگر نمی‎برند/ مگر میراثی بالاتر از شهادت داریم ؟!

یک نخبه فرهنگی شهر سرخنکلا با بیان اینکه مگر میراثی بالاتر از شهادت داریم، گفت: خاک تپه مقصودی را برده اند میراث فرهنگی کجا بود؟ مطمئن باشید با وجود شهدا تپه را نخواهند برد.  

 
به گزارش گلستان ما ؛ منصور عتیقی نخبه فرهنگی شهر سرخنکلا در واکنش به حواشی بوجود آمده برای تدفین شهدای گمنام در تپه مقصودی این شهر در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ اظهار کرد: تپه مقصودی این شهر چند سال گذشته ثبت ملی شده و باید جایگاه خاصی برای میراث فرهنگی داشته باشد اما در حال حاضر بحث نگهداری آن مطرح است.

وی افزود: مسئله این  است که میراث فرهنگی که الان یقه چاک می کند  و دلسوز این تپه ثبت ملی  شده ، زمانی این فعالیت را شروع و NGO ها را فعال کردند که قرار است یک شهید گمنام دفن شوند. 

نخبه فرهنگی شهر سرخنکلا با بیان اینکه  پیش از این بخشی از خاک این تپه با به یغما بردن، تخریب شده است، میراث فرهنگی هیچ وقت نامه نگاری نکرده است، تصریح کرد: چرا در این سالها فعالان اجتماعی هیچگاه نگفتند که دارند تپه را می برند؟

نگهداری تپه های باستانی  کفایتی می خواهد که  تاکنون مشاهده نشد

عتیقی با  تاکید براینکه نگهداری تپه های باستانی  کفایتی می خواهد که  تاکنون مشاهده نشد، افزود: آیا همین میراث فرهنگی استان نمی توانست نگهبانی برای آنجا بگذارد و یا حصاری دور آن بکشد و مسیر عبوری آن را مشخص کند؟

معاون سابق مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اذعان کرد: بنده مطمئن هستم تا الان که خاک آنجا را بردند، با آمدن شهید گمنام قطعا تپه را نمی برند!

همین تپه ثبت ملی شده، محل دفن خاکروبه های ساختمانی شده

وی  ابراز کرد:  همین تپه ثبت ملی شده، محل دفن خاکروبه های ساختمانی شده، اینجا  میراث فرهنگی و NGO  ها چه نقشی دارند؟ آیا حضور شهید گمنام می تواند به اندازه تخریب، خاکروبه های ساختمانی که آنجا ریخته می شود به آنجا آسیب برساند؟

این فعال اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: حضور شهدای گمنام  محل تجمع مردم و فعالیت های فرهنگی با هم افزایی دستگاه ها خواهد شد که آنجا را زیبا خواهد کرد.

میراث فرهنگی اگر دغدغه اش میراث فرهنگی!! است، فرهنگی بالاتر از شهادت ارائه کند

وی با بیان اینکه ما فرهنگی بالاتر از شهادت نداریم، افزود:  میراث فرهنگی اگر دغدغه اش میراث فرهنگی!! است، فرهنگی بالاتر از شهادت ارائه کند، فرهنگ دفن خاکروبه در پای یک تپه باستانی کار فرهنگی بالاتر از شهادت است؟

وی در خاتمه گفت: امت حزب الله شهر سرخنکلا خواستار دفن شهید گمنام در این مکان هستند تا میراث شهدای گرانقدر این شهر نیز بازخوانی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.