1395-12-08 08:34
1457
0
35776
گزارش / کمپین وحدت برای احقاق حق

امضاهایی برای گرفتن حقی از دولت / وقتی آموزش و پرورش دغدغه اول مسئولان نیست !!

هفته ها از راه اندازی کمپین «بودجه عادلانه برای افزایش حقوق معلمان و بهبود کیفیت اموزشی » توسط فعالان صنفی معلمان می گذرد و امضای آن هم اکنون به بیش از 107 هزار معلم رسیده است، معلمانی که تنها بودجه ای عادلانه برای تربیت و آموزش کشور می خواهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، هرساله با آغاز مراحل تدوین و تصویب بودجه هشدارهای لازم نسبت به مشکلات مالی و کمبود بودجه در وزارت آموزش و پرورش توسط فعالان رسانه‌ای و صنفی و تشکلهای معلمی در قالب های مختلف داده می‌شود اما این مهم از سوی دولت مردان با اقبال روبه رو نمی شود.

هفته ها ازراه اندازی کمپین «بودجه عادلانه برای افزایش حقوق معلمان و بهبود کیفیت اموزشی » که از سوی فعالان صنفی معلمان راه اندازی شده است، می گذرد و امضای آن هم اکنون به بیش از 108 هزار معلم رسیده است.

معلمانی که تنها بودجه ای عادلانه برای تربیت و آموزش کشور می خواهند.

هرچند در ابتدای این کمپین به حقوق معلمان اشاره شده است اما این قشر فرهیخته به مورد اهمیت قرار گرفتن آموزش و پرورش از سوی مسئولان تکیه دارند.

در همین راستا با چند تن از معلمان گلستانی درباره راه اندازی این کمپین به گفتگو نشسته ایم.

4465132

راه اندازی کمپین اعتراضی یعنی فریادی رسا برای احقاق حق

"ع.بهرامی" می گوید: زمانی که گوش شنوایی برای حرف معلمان نباشد، در درجه پایین اهمیت مسئولان کشوری قرار می گیریم طبیعتا باید راهی برای برون رفت از این موضوع پیدا کنیم.

وی ادامه می دهد: راه اندازی این کمپین یعنی فریادی رسا برای احقاق حق، برای بودجه هایی کلانی که باید به سمت آموزش و پرورش گسیل شود اما به دلیل نگرش بعضا نادرست وضعف لابی گری وزیر، دست بزرگترین وزارت خانه از آن کوتاه می شود.

این فرهنگی بازنشسته گلستانی می افزاید: مسئولین باید به این درک برسند برای پیشرفت کشور راهی جز ارتقای آموزشی و تربیتی ندارند، بنابراین باید به آموزش و پرورش بعنوان پایه پیشرفت جامعه نگاه شود.

635647836245137221

فریاد معلمان از بی عدالتی است

"محمدی" معلم دیگری است که از نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش گله مند است و می گوید: بیانات مقام معظم رهبری همیشه تکیه بر سرمایه گذاری هزینه آموزش و پرورش اشاره می کند با این وجود چرا مسئولین به صرف اینکه 99 درصد بودجه این وزارتخانه عریض و طویل صرف حقوق پرسنل آن می شود باید به آن طعنه بزنند.

وی می افزاید: این فریاد معلمان از بی عدالتی است، ما از نمایندگان می خواهیم به این بودجه را تا بازبینی اساسی در آن تصویب نکنند.

این معلم گلستانی اضافه می کند: تا زمانی که معلمان نگران هزینه های تامین معاش و زندگی خود باشند، چطور می توانند به دانش آموزان خود آموزش مطلوب دهند.

وی ادامه می دهد: اگر بودجه های تامین سرانه و طرح های مختلف آموزشی و پرورشی به صورت کامل تامین نشود، نارضایتی عمومی که از سوی خانواده ها بوجود آمده رفع نخواهد شد.

بودجه عادلانه یعنی حذف هزینه های میلیاردی ماموریت های بی نتیجه و تزریق به آموزش و پرورش

"رضا جامی" معلم شهرستان کلاله با بیان اینکه برای دفاع از این کمپین بودجه عادلانه مدنظر بنده است تا حقوق فرهنگیان، می گوید: اگر بودجه عادلانه ای برای آموزش و پرورش تامین شود، اتفاقات بسیار بزرگی همچون تربیت اندیشمندان بزرگ، اختراعات و اکتشافات و ... روی خواهد داد.

وی ادامه می دهد: بودجه عادلانه باید طوری باشد شاهد این نباشیم که جایی مدارس شیک و بزرگ باشد و جایی مدارس کپری، جایی میلیاردها برای ماموریت های بی نتیجه هزینه شود و در مدارس، مدیر مدرسه نتواند قبض های برق و آب مدرسه را از یک طرف، و به خاطر دیرپرداخت شدن حقوق ماهیانه، اقساط خودش را هم دیرتر پرداخت نماید.

730411727 47352

بی اهمیتی به آموزش و پرورش  متحمل هزینه شدن کشوردرآینده

"رضایی" فرهنگی دیگری است که به خبرنگار کلاس بیست؛ می گوید: مردم موظف به تامین اموال  مدارس نیستند، هوشمندساز ی مدارس برعهده خانواده ها نیست، تاکی مدیران و درجایی معلمان و خانواده ها باید از حقوق خود که چندان هم مبلغ بالایی نیست پول آب و برق مدارس را تامین کنند.

وی می افزاید: با افزایش این روند و بی اهمیتی به آموزش و پرورش نه تنها شاهد پیشرفت در حوزه های علمی و خلاقیت و نوآوری نخواهیم شد بلکه پس رفت آن نیز کشور را متحمل هزینه خواهد کرد.

تکراری شدن مشکلات فرهنگیان برای مسئولان/توقع فرهنگیان تکریم است

این فرهنگی گلستانی ادامه می دهد: میلیاردها تومان از مطالبات فرهنگیان، شاغل و بازنشسته  هنوز پرداخت نشده، حق التدریس ها، نهضتی ها و بازنشستگان که فریادشان همیشگی شده و شاید دیگر برای مسئولان تکراری شده باشد.
رضایی می افزاید: توقع جامعه فرهنگیان این است که تکریم از مقام و منزلت معلم است که معیشت در این قشر در اولویت قرار دارد.

وی بیان می کند: جامعه فرهنگیان به دولت خوشبین نیست لذا اعتراض خود را با راه اندازی کمپین ها و مخالفت ها نشان می دهد.

441860 874

لزوم بازبینی بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری

رهبر انقلاب در دیدار با فرهنگیان در در روز 16 اردیبهشت  94 فرمودند: "اقتصاد آموزش و پرورش مثل اقتصاد هیچ دستگاه دیگری نیست؛ اینجا شما هرچه خرج میکنید، در واقع دارید سرمایه‌گذاری میکنید؛ این آن جمله‌ی اساسی و اصلی‌ای است که بنده توقّع دارم مسئولان کشور، مسئولان دولتی و مردم ما به این نکته توجّه کنند."

"اقتصاد آموزش و پرورش، معیشت معلّمین، یکی از الزامات است. محدودیّتهای دستگاه‌های دولتی را میدانیم؛ بیگانه نیستیم از محدودیّتها و اشکالاتی که وجود دارد ولیکن بایستی همّت در مسئولین دولتی این باشد که این بخش را مورد یک توجّه ویژه قرار بدهند."

حضرت آیت الله خامنه ای  امسال نیز 13 اردیبهشت در دیدار فرهنگیان فرمودند:" البته اخلاص و قناعت جامعه‌ی معلمان نباید موجب غفلت مسئولان از مسائل مادی و معیشتی این جامعه‌ی سخت‌کوش شود و همچنان که بارها گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم، هر هزینه و بودجه‌ای که در آموزش‌وپرورش صرف می‌شود، در واقع سرمایه‌گذاری است".

حال به نظر می رسد؛ اعضای محترم دولت و نمایندگان باید صدای رسای فرهنگیان را بشوند و در بودجه 31 هزار و 681  میلیارد و 562 میلیون تومان  آموزش و پرورش و بندهای آن بازبینی جدی داشته باشند.

به گزارش کلاس بیست؛ تا کنون حدود 2هزار نفر از فرهنگیان گلستانی و بیش از 107 هزار فرهنگی  سراسر کشور این کمپین اعتراضی را امضاء کرده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.