1397-12-04 11:59
378
0
61577
کارشناس مسائل سیاسی؛

شکل مبارزه در دهه پنجم متفاوت شد/ «تغییر رفتار» و «تغییر ساختار» دو هدف مهم دشمن در گام دوم انقلاب

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن به دنبال این است که در جامعه تغییر رفتار بوجود بیاید و در سایه تغییر رفتار تغییر ساختار اتفاق بیفتد و با نقشه حساب شده به میدان آمد، بنابراین باید به شدت هوشیار بود.

به گزارش گلستان ما؛ فتح الله نوری امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری درباره بیانه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران در چهار دهه دستاوردهای بسیار بزرگی در عرصه های مختلف حاصل کرد.

وی افزود: در چهل سال پیروزی انقلاب اسلمی ما فتوحات فراوانی داشتیم و اگر قرار است تحلیل کنیم هم باید تحلیل نگاه کلان داشته باشیم و هم تحلیل نگاه خرد. خرد نگری صرف انسان را منحرف می کند و از مسیر اصلی به اشتباه می اندازد اما کلان نگری با دیدن معایب و اشکال ها می تواند مسیر حرکت مستحکم تر و با دوام تر بکند . 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر انقلاب را مانند یک ظرف در نظر بگیریم، به استناد آمار و ارقام بانک جهانی، موسسات پژوهشی و سنجشی و محققین امریکایی و اروپایی و نه آمارهای داخلی می توان گفت، بیش از 60 درصد آن در استمرار چهل ساله پرشده است و باید به دنبال 40 درصد دیگر باشیم .

وی بیان کرد: در طول این چهل سال زیرساخت ها بهبود پیدا کرده، امکانات فراهم شده، آموزش زمینه اش فراهم شده و خیلی از اتفاقات انجام شده اما بخش خالی لیوان که همان حوزه های اجتماعی و فرهنگی است باقی مانده است لذا باید در این حوزه ها برنامه ریزی کرد.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در پیام ارزشمند شان برای استمرار انقلاب، خط مشی چله دوم را ترسیم کردند و اشاره کردند که همه اتفاقات سخت و نرم علیه انقلاب به کار گرفته شد اما انقلاب روی پای خودش ایستاد و نه تنها در خیلی از عرصه ها توانمند شد و از نگاه قدرت جهانی، نظامی، علم و دانش نهضت علمی و نهضت و جنبش علمی و نرم افزاری و هسته ای بهداشت و درمان و رفاه و خیلی از نیازمندی های کشور در چله انقلاب تامین شد .

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری در چله دوم این است که شکل مقابله و مبارزه دشمن متفاوت است.

وی با بیان اینکه دشمنان جنگ سخت و جنگ نرم را در رابطه امتحان کردند، متذکرشد: آنها همه تجربه ها را بدست آوردند به این جمع بندی رسیدند که در چله دوم راهی ندارند جز اینکه بر افکار ملت ایران کار بکنند لذا برنامه ریزی و هدف گذاری آنها بر 2 محور «تغییر رفتار» و «تغییر ساختار» است..

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: آنها به دنبال این هستند که در جامعه تغییر رفتار بوجود بیاید و در سایه تغییر رفتار تغییر ساختار اتفاق بیفتد و با نقشه حساب شده به میدان آمدند، بنابراین باید به شدت هوشیار بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با هوشمندی به تقسیم مسئولیت در گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: در وهله اول جوانان بالاترین مسئولیت را در مقابله با این توطئه و برنامه دشمن و همینطور سایر اقشار برعهده دارند و سایر نهادها و دستگاه های اجرایی کشور هم باید در این میدان طرح و برنامه آنها برای این مبارزه باید طرح و برنامه دشمن باشد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.