1396-06-13 16:02
1385
0
43624
از سیر«سیمرغ» تا مصرف بهینه آب؛

تصاویر/ هنرمندانه های نوجوانان گلستان در اردو

اردوی سه روزه دانش آموزان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جنگل های دلند با برگزاری کارگاه های آموزشی در حال برگزاری است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ در کارگاه هنری نوجوانان با ساخت گل و سبد های کاغذی آشنا می شوند به طوریکه با استفاده از مقواهای برش خورده، باریکه ها را به صورت دایره دراورده و با حالت دست اشکال مختلف هندسی را ایجاد کرده و با سلیقه خود آثاری از قبیل گل سر، گل روی لباس و گوشواره و انگشتر و گردند و تزئینات روی کارت پول خلق می کنند.

ordoo kd 4

ordoo kd 9

در کارگاه ساخت سبد کاغذی بچه ها با استفاده از دوریختنی ها، روزنامه های باطله به صورت باریکه های بلند تا زده و با استفاده از تکنیک شطرنجی یا زیرو رو بر روی جعبه های کاغذی چسبانده و آن هارو زینت می کنند .

ordoo kd 10

ordoo kd 11

همچنین نواجوانان در کارگاه گره زنی با طنابچه و نجات و امداد، با انواع گره و ویژگی های آن از جمله گره مربع، کور و دو سرطناب گره خود حمایت، گره چاه و زنجیری و نحوه کمک رسانی در موقعیت های مختلف توسط امیر بیانی مدرس هلال احمر اموزش توسط اشنا شدند.

ordoo kd 1

ordoo kd 3

در بخش ادبیات ملی نیز کارگاه «سیمرغ» ،«منطق الطیر عطار» به نوجوانان معرفی شد و آنان را به قصه ها و تاریخ کهن ایران زمین برد.

در این کارگاه شگفت انگیز، کارت های از قبل آماده شده ای که اطلاعاتی درباره ی هفت وادی عشق ، حیرت ،طلب ،فقر و فنا استغنا،معرفت و توحید ، همچنین پرنده ی راهنما و پرندگان عذرآور در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و سپس در قالب مسابقه، اعضا به پرسش های مطرح شده پاسخ دادند.

ordoo kd 13

ordoo kd 14

در این اردو از فرهنگ سازی درباره مصرف بهینه آب با توجه به کم شدن آب های زیر زمینی و کمبود آب در استان هم غفلت نشد و"سلیمه تمسکنی زاهدی" مدرس آب و فاضلاب روستایی به معرفی راه های بهینه سازی آب، تشریح مراحل گندزدایی اب های سطحی و زیر زمینی، معرفی منابع تامین آب از جمله شبکه های ابرسانی و چشمه ها و چاه ها...هم چنین شرایط و نحوه استفاده از آب ها در زمان های بعد از وقوع بلایا برای نوجوانان پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.