1397-09-27 10:35
3276
0
59626
یک کارشناس امور دینی تشریح کرد؛

علت جایگاه بالای حضرت معصومه (س)

در زیارت نامه و کمالاتی که برای حضرت معصومه (س) ذکر شده است، علت مقام والای ایشان روشن می شود.

به گزارش گلستان ما، دو خواهر در تاریخ اسلام هستند که بیش از هر کسی عشق به برادرشان زبان زد عام و خاص است. یکی حضرت زینب (س) و دیگری حضرت فاطمه‌ی معصومه (س)؛ فاطمه‌ی معصومه (س)، نه بعنوان اینکه خواهر امام معصوم بود؛ بلکه برای فداکاریش در راه ولایت و تلاش برای اثبات امامت ضامن آهو (ع) صاحب فضائل فراوانی است. ۱۰ ربیع الثانی زمانی که در سرزمینی دور از محل زندگی یعنی شهر قم، به دنبال برادر بود، خود را در آغوش پروردگار متعال دید.

چرا حضرت معصومه به مقامات بالا نائل شدند؟

در کمالات حضرت معصومه (س) آمده است که ایشان در زمانی که پدرشان امام موسی کاظم (ع) در زندان بودند، به سوالات شرعی مردم مسلمان پاسخ می‌دادند؛ بنابراین نمی‌توان به راحتی از ایمان و تقوای این بانوی بزرگوار بگذریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و سخنران مشهور، در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جایگاه معنوی خواهر امام رضا (ع) اظهار کرد: در وصف شخصیت فاطمه‌ی معصومه (س) همین اندازه بس که چند امام معصوم (ع) درباره ایشان صحبت کردندو شخصیت این بانو را تمجید کردند. امام صادق (ع) فرمودند، به شفاعت فاطمه معصومه (س)، امت مسلمان وارد بهشت می‌شوند.

چرا حضرت معصومه به مقامات بالا نائل شدند؟

وی افزود: از موسی بن جعفر (ع) روایتی داریم که ایشان فرمودند، اگر کسی عارف به حق، حضرت معصومه (س) را زیارت کند، وارد بهشت می‌شود. وجود مقدس ثامن الحجج (ع) فرمودند، هر کس ایشان را زیارت کند، انگار من را زیارت کرده است. امام جواد (ع) نیز فرمودند که اگر کسی حضرت معصومه (ع) را در قم زیارت کند؛ بهشت بر او واجب است.

ابن کارشناس مذهبی با اشاره به مقام حضرت معصومه (س) بیان کرد: برخی سوال می‌کنند، چرا خواهر امام رضا (ع) به این مقام نائل شدند، یکی از چیز‌هایی که در زیارت نامه شان و در وصف شخصیتشان ذکر شده است، ولایت مداری و توجه به جایگاه امام زمان است. همین موضوع سبب ترفیع جایگاه معنوی ایشان شده است.

چرا حضرت معصومه به مقامات بالا نائل شدند؟

حجت الاسلام و المسلمین موسویان خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س) برای اثبات ولایت، سه امام معصوم سنگ تمام گذاشتند. این سه امام شامل، امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد الائمه (ع) است. حضرت معصومه (س) با حرکتشان از مدینه به سمت ایران، به این مقام رسیدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.