1396-03-11 10:36
850
0
39719
دادستان کل کشور خبر داد؛

ارجاع شکایت ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رییسی به دادسرا

دادستان‌کل کشور از ارجاع گزارش و شکایت ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رییسی پیرامون وقوع برخی تخلفات انتخاباتی به دادسرا خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه همایش حمایت از خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا گزارش ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رییسی پیرامون تخلفات انتخاباتی به دادستانی کل واصل شده یا خیر، اظهار کرد: گزارشاتی در این زمینه وصول شده که حسب مورد، آنهایی که مربوط به دادستانی تهران بوده به دادسرای تهران ارسال شده و مواردی که مربوط به استان‌ها بوده به دادسرای مربوطه ارجاع شده است زیرا برخی از این موارد در حیطه صلاحیت تهران نبوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که "آیا فقط از سوی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رییسی گزارش تخلفات رسیده است؟" گفت: از جاهای دیگر از جمله وزارت کشور نیز گزارشاتی ارسال شده است.

دادستان کل درباره آخرین آمار تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: تخلفات نسبتاً زیاد بوده است ولی برای آمار دقیق باید صبر کرد. مواردی که احراز می‌شود باید منتظر ماند تا در محکمه صالح مورد رسیدگی قرار گیرد با این حال به‌طور کلی موارد زیادی از آنها در محکمه قابل اثبات است.

دادستان کل کشور در خصوص بازداشت عبدالرضا داوری گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

منتظری با اشاره به ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی به رییس قوه قضائیه  گفت: گزارشی که ما ارائه کردیم ریز مسائل و اقداماتی است که قوه قضائیه در صحنه انتخابات اعم از تشکیل جلسات جلوگیری از تخلفات و پیشگیری از این جرایم انجام داده است.

وی افزود: در مجموع قوه قضائیه در بیش از یک‌هزار جلسه انتخاباتی شرکت کرده و علاوه بر این، مصوبات زیادی در مورد جرائم انتخاباتی داشتیم.

منتظری در پاسخ به این سؤال که "سخنگو و رییس قوه قضائیه پیش از انتخابات اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از به‌هم ریختن جو کشور، در برابر بداخلاقی‌های انتخابات سکوت می‌کنیم، آیا این به‌معنای برخورد با تخلفات است و یا قرار است مسائلی مطرح شود؟" گفت: مسایلی که نباید مطرح می‌شد از سوی کاندیداها و یا مسئولان مرتبط مطرح شد که برخی از آنها، خلاف واقع بوده است و برخی از آنها هم اگر درست بوده، به‌شکلی مطرح شده که مصلحت جامعه نبوده است.

وی توضیح داد: مثل این می‌ماند که هرآنچه از دولت می‌دانیم بخواهیم بیان کنیم. ممکن است برخی از اعضای خانواده لغزش داشته باشند، نباید در سطحی که دشمن استفاده می‌کند، مطرح شود.

منتظری افزود: برخی نامزدها مسائلی را مطرح کردند که دشمن از آنها سوءاستفاده کرد و دشمن از زبان آنها گرفت و ما دیدیم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی مانور دادند که برخی از آنها پاسخ دارد و به آنها پاسخ می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.