1395-11-20 12:32
3679
0
34969
مروری بر خاطرات انقلاب ؛

از اسکی شاه در پاریس تا حضور رهبر در میان محرومان بلوچستان

مقام معظم رهبری به دستور رژیم پهلوی در سال 56 برای سه سال به ایرانشهر تبعید شدند که بر خلاف تصور رژیم با همراهی مردم ایرانشهر با شخص ایشان این تبعید با برکات فراوانی همراه شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاپایا، دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یادآور خاطراتی است از حرکتی ملی همراه با وحدتی مثال زدنی که به سال ها حکومت استبدادی حکام ستمگر ایران پایان داد و آزادی و استقلال را برای ملت ایران با ارمغان آورد.

مقام معظم رهبرى حضرت آیت‌الله خامنه‌اى به دلیل فعالیت‌هاى گسترده علیه رژیم پهلوى در سال‌هاى 1355 و 1356 و به ویژه به دلیل توجه دادن مردم مسلمان ایران به رهبر انقلاب حضرت امام خمینى «ره» بعد از شهادت حاج سید مصطفى خمینى، مورد خشم مقام‌هاى امنیتى حکومت پهلوى قرار گرفت و دستور دستگیرى معظم له صادر گردید.

ساواک خراسان دستور داد سریعاً با تشکیل کمیسیون حفظ امنیت اجتماعى، آیت الله خامنه اى براى سه سال به شهرى بد آب و هوا تبعید شود. اکیپى از ساواک خراسان موسوم به اکیپ صادق سحرگاه 23/9/1356 با هجوم به منزل ایشان که همراه با ضرب و شتم و توهین و فحاشى به معظم له صورت گرفت، آیت الله خامنه اى را دستگیر کردند.

زنده نگاه داشتن خاطرات انقلاب وظیفه هر ایرانی است

در این میان هستند افرادی که همواره تلاش میکنند تا با یادآوری آن روزها، راه انقلاب را ادامه داده و نسل امروز جامعه را با حال و هوای بهمن 57 آشنا کنند، پری آسکانی مقدم کارمند بهزیستی راسک که به تنهایی بار زندگی را به دوش می کشد، نمونه ای از این فعالین فرهنگی است.

پری آسکانی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برکتی است برای همه مردم ایران، افرادی که پیش از انقلاب را به خاطر دارند به خوبی می دانند این انقلاب با چه خون هایی به وجود آمده و چه برکاتی برای ملت ایران همراه داشته است پس نباید اجازه بدهیم بیگانگان در امور مملکت ما دخالت کرده و به کشور نفوذ کنند.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی ایران، ملت از حداقل امکانات زندگی هم محروم بودند به گونه ای که حتی در شهرهای بزرگ نیز نه آب سالمی وجود داشت و نه برق و جاده، اما به برکت این انقلاب انقلاب شاهد آن هستید که مردم در دورافتاده ترین روستاهای کشور نیز از نعمت برق، آب، تلفن، بهداشت و آموزش بهرمند بوده و در امنیت کامل زندگی میکنند.

آسکانی  با اشاره به خاطره دیدار مستقیم خود با مقام معظم رهبری در ایرانشهر، بیان کرد: خاطرات آن زمان سینه به سینه در میان مردم این دیار نقل می شود که بازگو کردن بعضی از این خاطرات نشان از عمق صفا، صمیمیت و محبت مردم خونگرم استان به مقام عظمای ولایت است.

سیل ایرانشهر و اولین برخورد با رهبرمعظم انقلاب

وی ادامه داد: چند سال قبل از انقلاب سیل بزرگی در ایرانشهر آمده بود به گونه ای که بیش از 90درصد شهر ویران شد، من در آن زمان سال اول دبستان بودم، درست به خاطر دارم که نیمه های شب بود که خبر رسید سیل همه شهر را ویران کرده است.

این بانوی راسکی با بیان اینکه پس از پخش شدن خبر سیل، مادرم  من و خواهران و برادرانم را به مکان بلندی رساند، خاطرنشان کرد: وقتی پس از فروکش کردن آب به خانه هایمان بازگشتیم از خوانه و لوازمش چیزی باقی نمانده بود به گونه ای که چند روزی را به سختی و با گرسنگی و تشنگی سپری کردیم.

وی تصریح کرد: دو روز از حادثه سیل ایرانشهر میگذشت که یک شخصی آمد منزل ما رو به مادرم کرد و پرسید چه چیزهای نیاز دارید؟ همین طور که صحبت می کردند چند نفری که همراه آن آقا بودند غذا و آب و پتو و دیگر لوازم مورد نیاز را می آوردن و در گوشه ای از حیاط خانه ما می گذاشتند، محبت در نگاه و صدای آن شخص موج میزد به گونه ای که با صدایی دلنشین ایشان همه ترس و نگرانی چندروز گذشته فراموشان شد.

آسکانی  با اشاره به اینکه در آن زمان تصور می کردیم این کمک ها از طرف شاه است، گفت: مادرم با صدای بلند می گفت خدا خیر بدهد شاه را که به فکر ما مردم فقیر بوده و ما را فراموش  نکرده است، آن مرد خوش سیما با مهربانی به مادرم گفت که "مادر این کمک ها از طرف شاه نیست چون نه تنها به فکر مردم نیست بلکه اون حالا پاریس در حال اسکی روی برف هاست، و این کمک های از طرف اسلام و مسلمین است.

دست نوازش رهبر معظم انقلاب بر سر محرومین کشور

وی ادامه داد: موقع رفتن با مهربانی نوازشمان کردند و رفتند، تا سالها ایشان را نشناختیم اما پس از انقلاب فهمیدیم آن مرد بزرگ و مهربان حضرت آقا خامنه ای بودند که با وجود مشکلات تبعید باز هم به نیازمندان کمک می کردند.

این بانوی بلوچ با تاکید بر اینکه ایران امروز جزیره امنیت در دنیاست، تصریح کرد: امنیت کنونی آسایش مردم و راحتی عبور و مرور به صورتی که یک زن تنها می تواند تمامی ایران را زیر پا بگذارد بدون هیچ مشکلی و این در کنار بسیاری از دیگر برکات کشور، به خاطر این انقلاب و رهبر فرزانه آن می باشد.

وی در پایان تاکید کرد: ما تا خون در رگهایمان جریان دارد از این نظام و رهبرمان دفاع می کنیم، و همیشه شکر گذار خداوند هستیم که در مملکتی زندگی می کنیم که امام خامنه ای رهبری آن را برعهده دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.