1397-11-27 14:58
439
0
61218
در نشست معترضان گلستانی با رئیس فدراسیون سوارکاری چه گذشت؟

از ضرورت شفافیت مالی در کورس سوارکاری تا مشخص شدن هویت مراجع بررسی دوپینگ

مالکان، مربیان و چابکسواران سوارکاری استان گلستان به ویژه گنبدکاووس در دیدار با رئیس فدراسیون سوارکاری دغدغه‌های خود را مطرح و پاسخ‌های متناسب با آن را دریافت کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، پس از کش و قوس‌های فراوان و مناقشاتی که در سال 1395 با هدف ایجاد استقلال در اجرای مسابقات سوارکاری استان گلستان به همت «محمد حمیدی» فرماندار ویژه گنبدکاووس و حجت الاسلام «محمود ترابی» امام جمعه این شهرستان آغاز شد، نهایتا پس از اظهار نظرهای ضد و نقیض و درگیری‌های متعدد با فدراسیون مسابقات در گنبدکاووس به صورت خودجوش و داخلی برگزار شد و پس از 20 سل روند غیرشفاف برگزاری مسابقات و درآمدهای حاصل از آن پایان گرفت.

اما این موضوع بیش از یکسال به طول نیانجامید و نهایتا دوباره برگزاری این مسابقات و مدیریت آن به فدراسیون و هیئت استانی واگذار شد و این بار مناقشه بر سر مساله‌ای به نام دوپینگ و تعلل در پرداخت جوایز مسابقات در چندین و چند ماه بود که نهایتا منجر به اعتراض دسته جمعی مالکان و مربیان و عدم ثبت نام در مسابقات و نهایتا تعطیلی مسابقات سوارکاری در گنبدکاووس شد که موجب شد تا رئیس فدراسیون سوارکاری به گنبدکاووس آمده و پای صحبت معترضان بنشیند.

* حذف فساد و تنش‌ها مهم‌ترین اولویت ما بوده است/ صندوق هوشمند پرداخت جوایز ایجاد شود

رئیس هیئت سوارکاری گلستان  در این نشست با اشاره به اینکه در دوره مدیریت خودم تلاش کردم که فضا را آرام کنم، افزود: کم کردن تنش‌های موجود در حوزه سوارکاری استان گلستان، حذف فساد و کمک به مالکان، مربیان و چابکسواران از جمله دیگر اهداف ما بود.

ناصر رزاقیان با اشاره به اینکه بنده متهم هستم که مبالغ واریزی برای مسابقات را در حساب هیئت سوارکاری استان نگه داشتم، افزود: این مسائل به هیچ عنوان واقعیت ندارد، بنده واقعیت را عرض می‌کنم زیرا از بیان آن هراسی ندارم.

وی با بیان اینکه بنده اصلا نمی‌گویم که پول‌ها حیف و میل شده ولی متاسفانه پول‌های ما رفت به تهران و برای چک‌ها و بدهی دولتی به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی صرف شد، خاطرنشان کرد: ما هم همچون مالکان و مربیان معتقدم که موضوع دوپینگ باید به طور کلی شفاف شود که نمونه‌ها به کجا رفته و چقدر هزینه می‌شود؟

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که جوایز مسابقات به موقع پرداخت شده و تناسب میان جوایز و مسابقات برقرار باشد، ادامه داد: ایجاد تعامل مثبت میان هیئت سوارکاری شهرستان، استان و فدراسیون موجب توسعه متوازن در این حوزه می‌شود.

رزاقیان با ارائه طرحی مبنی بر ایجاد صندوق اتوماسیون هوشمند برای ثبت‌نام، دریافت مبالغ و پرداخت جوایز، تاکید کرد: باید تلاش کنیم هر روز بیش از گذشته به سمت شفاف‌سازی حرکت کنیم.

* عدم پرداخت جوایز به مدت 8 ماه ظلم آشکار است/ اسبی که در مسابقه شرکت نکرده دوپینگی اعلام شده است

نماینده مربیان سوارکاری گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حضور شما برای همه ما قوت قلبی شده است، تصریح کرد: اعتراضات شکل گرفته در بهترین روزهای تاریخ ما یعنی جشن چهل سالگی کام همه را تلخ کرد ولی این را بدانید وقتی بچه‌ای گریه می‌کند دردی دارد، یا گرسنه است یا اتفاق برایش افتاده است.

ایری با بیان اینکه هزینه‌های کارگر، علوفه، خوراک و ... با افزایش بسیاری رو به رو شده است و مالکان به امید جایزه‌ای که هر چند کم است در مسابقات شرکت می‌کنند، اضافه کرد: اما در عصر تکنولوژی که جوانان ما صنعت هسته‌ای را بومی کردند، چندین ماه نتایج دوپینگ اعلام نمی‌شود و به همین دلیل پرداخت جوایز نیز معطل مانده است.

وی با تاکید بر اینکه در اعلام نتایج دوپینگ بارها اشتباه شده و اسبی که نه شرکت کرده و نه نامش در دفترچه بوده دوپینگی اعلام شده است، افزود: این رفتارها خنده‌دار است و اگر حل نشود مردم اساس کار را زیر سوال خواهند برد.

نماینده مربیان سوارکاری گنبدکاووس با اشاره به اینکه خواسته ما این است که نتایج دوپینگ را به صورت شفاف اعلام کنید، خاطرنشان کرد: نکته بعدی اینکه نمونه‌ها در چه کشوری مورد بررسی قرار گرفته و مسیر تردد نیز با شفافیت اعلام شود.

ایری با بیان اینکه در سال 95 جایزه پنج پره با 200 میلیون دریافتی با الان که 400 در آمد داریم تغییری نکرده است، تصریح کرد: سوال ما این است که چرا با افزایش درآمدها جایزه‌ها افزایش داده نمی‌شود و چرا تیم ثبت میکروچیپ‌ها برای انجام امور حاضر نمی‌شوند؟

وی بر لزوم بین‌المللی شدن اسب‌های گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: ما از شما به عنوان رئیس فدراسیون سوارکاری می‌خواهیم تا مساله قرنطینه را درباره اسب‌های ایرانی حل کرده و بگذارید در سایر کشورها نیز با اسب خودمان شرکت کنیم.

* جوایز بین کلاس‌ها با عدالت و منطق تقسیم شود

نماینده مربیان سوارکاری شهرستان آق قلا نیز در این نشست خطاب به رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه شما از جنس خودمان بودید اما با ما بیگانه رفتار کردید، افزود: سوال ما از شما این است که چرا در این مدت و با وجود مناقشات بسیار به پایتخت سوارکاری نیامدید؟

حمید روشنی با اشاره به پرداخت دیرهنگام جوایزی که نقدا از ثبت‌نام اسب‌ها و خرید بلیت افراد تامین می شود، ادامه داد: مربیان سوارکاری در استان گلستان امرار معاش خود را از همین راه جایزه می‌گذرانند اما متاسفانه کمیته ضد دوپینگ چندین ماه در ارائه و پرداخت جوایز تعلل می‌کند و زندگی ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما درخواست داریم تقسیم جوایز بین کلاس‌ها به صورت عادلانه شکل بگیرد، تصریح کرد: نگذارید مشکلات به دلیل تعلل در اعلام نتایج دوپینگ و پرداخت جوایز ما و خانواده‌هایمان را دچار مشکل کند.

* با حذف میکروچیپ‌ها زمینه ساز فساد و تقلب نشوید/ آموزش پیشگیری از دوپینگ برگزار نمی‌شود

نماینده مالکان سوارکاری استان گلستان نیز با اشاره به اینکه ما فقط می‌خواهیم آیین نامه‌ای که خودتان نوشتید عمل کنید، گفت: در این آیین نامه آمده باید شرکتی ثبت شود تا برگزاری کورس توسط این شرکت انجام شود اما متاسفانه شما هیچ همکاری نکردید و اگر موضع مستقیم هم نگرفته باشید استنباط ما این است نمی‌خواهید در این راستا کمکی کنید.

پقه با بیان اینکه در بند سه همین آئین نامه که توسط فدراسیون تهیه شده آمده است که  شناسایی هویت اسب‌ها با میکروچیپ‌ها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: اما شما با عکسبرداری عملا می‌خواهید میکرو چیپ‌ها را حذف کنید که قطعا زمینه ساز فساد و تقلب خواهد شد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا دستورالعمل‌های سازمان بازرسی را هر جا که به نفعتان هست عمل می‌کنید، تاکید کرد: چرا مواد ممنوعه به مربیان و.مالکان معرفی نمی‌شود و چرا کمیته ضد دوپینگ برای پیشگیری از دوپینگ به ما آموزش نمی‌دهد؟

نماینده مالکان سوارکاری استان گلستان با تاکید بر اینکه جوایز مسابقات باید مطابق بند دو آئین نامه مسابقات فدراسیون حداقل به میزان کمک‌های مردمی یا همان فروش بلیت باشد، افزود: متاسفانه این موضوع به هیچ عنوان اصلا انجام نمی‌شود.

* نتایج تست دوپینگ غیرشفاف است/ جایگاه گنبدکاووس در سوارکاری کجاست؟

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس در این جلسه خطاب به رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا، خاطرنشان کرد: آحاد مردم در آغاز طلیعه دهه پنجم انتظار داشتند برنامه‌هایی در شان این موضوع برگزار شود و به همین دلیل قرار شد از 40 مالک، مربی و چابکسوار تقدیر شود که در یک برنامه از پیش تعیین شده این برنامه برهم خورد و ناگهان نتایج دوپینگ غیرشفاف اعلام و در دهه فجر موجب اعتراض شدید مالکان و مربیان شد.

حجت‌الله یوسفی با اشاره به اینکه سوال دیگر ما این است که جایگاه گنبدکاووس در فدراسیون سوارکاری کجاست، ادامه داد: حداقل انتظار ما این است که حداقل یکی از معاونت‌های فدراسیون در حوزه کورس در گنبدکاووس راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس کدام اصول و منطقی باید درآمدهای سوارکاری شهرستان به تهران برود، تصریح کرد: نظارت دقیق و موشکافانه بر عملکردها درخواست دیگر ماست و معتقد هستیم شما باید ناظر باشید و دقیق و مدون برای ما مشخص کنید که بدهی هیئت قبل و فعلی چقدر است؟

* با پرداخت حق اجاره به شرکت توسعه و نگهداری مخالفم

رئیس فدراسیون سوارکاری در پاسخ به مطالب و درخواست‌های مطرح شده با اشاره به اینکه من در گنبدکاووس نه با کسی دشمنم و نه خویشاوندی خاصی دارم، اظهار کرد: خواسته ما هم از کورس گنبدکاووس شفافیت مالی و طی مسیر صحیح برای مبارزه با دوپینگ است.

خلیلی با بیان اینکه من از ابتدا با اجاره سالیانه مجموعه سوارکاری از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مخالف بودم، خاطرنشان کرد: دلیل این مخالفت دو موضوع است که نخستین موضوع اینکه اصلا چرا باید برای کاری که وظیفه شرکت توسعه است به آنها پول پرداخت کنیم، زیرا آنها باید این مجموعه را تحویل گرفته، برای توسعه و نگهداری آن هزینه کرده و ما به عنوان بهره بردار باید هزینه اندکی برای استفاده از آن را بپردازیم.

 وی موضوع دوم را عدم هزینه و دلسوزی برای مجموعه برای مستاجر یک ساله دانست و گفت: به همین دلیل است که برخی مدیران مجموعه سوارکاری بدون اجازه شالی را کاشته و درختان را بریدند و فروختند.

* پرداخت حقوق بالا به برادر و پسرعمو کار دستی نیست/ مسؤولان هیئت گنبدکاووس تراز مالی ارائه دهند

رئیس فدراسیون سوارکاری با تاکید بر اینکه چند دستگی و عدم اتحاد ما باعث شده برای پول دادن بیشتر به شرکت توسعه رقابت کنیم، ادامه داد: در حال حاضر نیز بخشی از پولی که به حساب مشترک ایجاد شده در استان آمده است صرف بدهی‌های هیئت شهرستان به شرکت توسعه و ... شده است که اصلا نباید این اتفاق می‌افتاد.

خلیلی با اشاره به اینکه بنده از ابتدا حامی شفافیت مالی در مسابقات بودم، گفت: امروز سوال من این است که چرا مسؤولان هیئت سوارکاری گنبدکاووس هر هفته تراز مالی مسابقات را ارائه نمی‌کنند و بعد ما را متهم به عدم شفاف سازی می‌کنند؟

وی با انتقاد از پرداخت‌های بسیار بالا به پرسنل اجرایی که برخی پسرعمو و برادر و ... مدیران در سوارکاری گنبدکاووس هستند، اضافه کرد: برخی افراد نیز در گذشته به صورت افتخاری با ما همکاری می‌کردند امروز حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند که دلیل آن را باید از هیئت شهرستانی پرسید.

* بدهی هیئت گنبدکاووس عامل عدم اعلام نتایج تست دوپینگ/ هیچ پولی به تهران نیامده و نخواهد آمد

رئیس فدراسیون سوارکاری با تاکید بر اینکه سوال اساسی اینجاست عدم پرداخت جوایز را که به علت عدم دریافت نتایج آزمایش دوپینگ است چرا به گردن ما می‌اندازند، گفت: وقتی بالغ بر 240 هزار دلار بدهی هیئت شهرستان گنبدکاووس به مرکز ارائه نتایج در خارج از کشور است پرداخت نمی‌شود طبیعی است که آنها نتایج را ارسال نمی‌کنند.

خلیلی با بیان اینکه موضوع قرنطینه و بین‌المللی کردن اسب‌های ایرانی کاملا حل شده است، افزود: هر زمانی می‌خواهید می‌توانید با انتقال اسب به ترکیه و از آنجا به هر کشور دیگری در مسابقات شرکت کنید و از جوایز مسابقات بهره ببرید.

وی با رد هرگونه انتقال پول به تهران از درآمدهای حاصل از مسابقات سوارکاری گنبدکاووس، گفت: بر اساس هماهنگی با مراجع نظارتی حسابی مشترک در گرگان ایجاد شده است که منابع درآمدی از مسابقات در این حساب واریز شده و سپس بر اساس سند هزینه می‌شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری با تاکید بر اینکه امسال برای نخستین برا عضو فدراسیون جهانی شده‌ایم، گفت: این عضویت شرط‌هایی داشت که یکی از آنها ایجاد هندی کاپری بود که به لطف خدا توانستیم این موضوع را نیز در گنبدکاووس هم اجرایی کنیم که موجب افزایش درآمدها نیز شده است.

گفتنی است در ادامه نیز برخی افراد با طرح سوالات و دغدغه‌های خود پاسخ متناسب با آن را از رئیس فدراسیون و معاونین وی دریافت کرده و نهایتا مقرر شد تا مسابقات به قوت خود ادامه پیدا کرده و نظارت‌ها بر اساس تصمیمات جمعی افزایش یافته و پیگیری‌ها برای تعیین میزان بدهی هیئت قبلی و تسویه حساب‌ها با مراجع دیگر با نظر کارشناسان مربوطه صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.