1397-11-08 07:58
1386
0
60708
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت مطرح کرد؛

آغاز مرحله دوم طرح واکسیناسیون تزریقی «فلج اطفال» در گلستان و 8 استان کشور

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از اجرای مرحله دوم واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال در ۹ استان کشور خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سیدمحسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اظهار داشت: واکسن فلج اطفال به دو نوع خوراکی و تزریقی تقسیم‌بندی می‌شود و حدود 40 سال است ارائه خدمات واکسیناسیون فلج اطفال در کشور در حال انجام بوده و پوشش ارائه خدمات بالایی در این زمینه داشته‌ایم.

وی افزود: این موضوع باعث شده در کشور هیچگونه بیماری فلج اطفال مشاهده نشود و نزدیک به 23 سال است که انتقال منطقه‌ای بیماری فلج اطفال در کشور نداشته‌ باشیم.

زهرایی ادامه داد: از آنجایی که بیماری فلج اطفال در کشورهای همسایه ایران مانند افغانستان و پاکستان مشاهده شده است و امکان انتقال آن به کشور ما وجود دارد وزارت بهداشت تصمیم گرفت تا در راستای بالا رفتن مصونیت کودکان نوع تزریقی واکسن فلج اطفال را ارائه دهد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با همراهی سازمان بهداشت جهانی تصمیم گرفت که نوع تزریقی واکسن فلج اطفال برای بالابردن مصونیت اطفال و حفظ سلامت ـنها در برخی کشورهای جهان ارائه دهد تا این بیماری به طور کامل ریشه‌کن و با کنترل و قطع این بیماری جشن ریشه‌کن شدن فلج اطفال برگزار شود.

زهرایی افزود: پوشش واکسن تزریقی فلج اطفال از سال 1394 در کشور انجام شد و پس از گذشت چند ماه به دلیل وارداتی بودن آن  و کاهش تولید شرکت، برخی از کشورها با کمبود واکسن تزریقی فلج اطفال مواجه شدند و در همین راستا وزارت بهداشت تلاش خود را برای تهیه آن به کار گرفت.

وی گفت: اجرای طرح واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال در سال 94 در استان‌های پرخطر همجوار با کشورهای افغانستان و پاکستان مثل خراسان‌رضوی، هرمزگان،‌کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان و قم به تمام نوزادان 4 ماهه انجام شد و از آنجایی که با محدودیت تزریق واکسن فلج اطفال در کشور مواجه شدیم، نوبت بعدی ارائه خدمات واکسن از اول بهمن ماه امسال در 9 استان جدید آغاز شده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر این طرح در استان‌های اصفهان، تهران، البرز،  خراسان‌شمالی، بوشهر، فارس، گلستان، مرکزی و یزد اجرایی شده است و خانواده‌هایی که تاریخ  تولد فرزند آنها از اول سال 95 تا کنون بوده است می‌توانند برای دریافت این خدمت به خانه‌های بهداشت منطقه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: این فراخوان برای کودکانی است که در دو سال گذشته واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت نکرده‌اند و هدف اصلی اجرای این طرح بالا بردن سطح ایمنی و سلامت کودکان کشور است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.