1397-09-25 18:44
1124
0
59580
گزارشی از حاشیه های پایان ناپذیر یک فروشگاه زنجیره ای؛

مدیرعامل پروازی که رفاه را بعد از خصوصی سازی هم دچار بحران کرد/ گلزاده کرمانی چگونه سهام 140 میلیارد تومانی را با 70 میلیارد تومان واگذار کرد؟ +اسناد

دریافت حقوق نجومی از سوی گلزاده کرمانی تنها اقدام وی برای به قهقرا بردن این فروشگاه زنجیره ای نبود و نقش آفرینی مستقیم دستگاه‌های دولتی در انتصاب مدیر نجومی‌بگیر مشخص کرد که این مجموعه جزو شرکت های زیان نیز شده است. مسئله ای که در همان برهه افراد بسیاری زیان ده شدن این فروشگاه را به دلیل سوء مدیریت رخ داده توسط گلزاده قلمداد کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا، اواخر سال 96 بود که مسئله فیش نجومی مدیرعامل وقت فروشگاه رفاه حاشیه ساز شد و انتشار حقوق نجومی فرشید گلزاده کرمانی به عنوان مدیر عامل این فروشگاه، حاشیه های مختلفی را به همراه داشت و چهره یکی دیگر از مدیران نجومی بگیر را آشکار کرد.

در این مسیر اما دریافت حقوق نجومی از سوی گلزاده کرمانی تنها اقدام وی برای به قهقرا بردن این فروشگاه زنجیره ای نبود و نقش آفرینی مستقیم دستگاه‌های دولتی در انتصاب مدیر نجومی‌بگیر مشخص کرد که این مجموعه جزو شرکت های زیان نیز شده است. مسئله ای که در همان برهه افراد بسیاری زیان ده شدن این فروشگاه را به دلیل سوء مدیریت رخ داده توسط گلزاده قلمداد کردند.

بعد از مدتی اما بالاخره تصمیم بر این شد تا سهام فروشگاه رفاه در بازار فرابورس واگذار شود و روند فعالیت ها و تاثیرگذاری فرشید گلزاده کرمانی در واگذاری فروشگاه رفاه نیز در نوع خود جالب توجه و البته پیگیری بود که در این گزارش به فروش سهام یکی از سهامداران این فروشگاه، یعنی بانک تجارتی که 9 و نیم درصد از سهام کل را در اختیار داشت، می پردازیم.

در ابتدای امر شرکت تامین سرمایه سپهر وابسته به بانک صادرات که یکی از سهامداران فروشگاه رفاه به شمار می رفت، طبق سند زیر رقم هر سهم این فروشگاه را 3400 تومان بر اساس کارشناسی صورت گرفته اعلام کرد.

این در حالی است که فرشید گلزاده کرمانی به عنوان نماینده تام الاختیار بانک تجارت در روند فروش سهام این فروشگاه، با زیان ده شدن فروشگاه، قیمت پایه هر سهم را معادل 1660 تومان پایه گذاری کرد تا بدین ترتیب سهم بانک تجارتی که می توانست با ارزش 140 میلیارد تومان به فروش برسد، با رقمی بالغ بر 70 میلیارد تومان واگذار شود.

در این بین نکته جالب توجه اینجاست که گلزاده کرمانی خود پیش از این و در جریان دریافت حقوق های نجومی بارها و بارها در مصاحبه های مطبوعاتی و رادیویی خود زیان ده بودن این مجموعه را کتمان و عملکرد خود را در مدیریت این فروشگاه مثبت ارزیابی می کرد. اما به یکبار در ماجرای فروش سهام بانک تجارت و برای پایین آوردن قیمت هر سهم، طبق سند زیر این فروشگاه را زیان ده خوانده و سهم 3400 تومانی را 1660 تومان به فروش رساند.

حال سوالی که در بین افکار عمومی و سهامداران و کارکنان فروشگاه رفاه ایجاد شده اینجاست که چه عامل یا عواملی موجب شد تا گلزاده کرمانی در مسیر واگذاری سهام فروشگاه رفاه به یکباره اذعان به زیان ده بودن این شرکت کرده و سهام را با قیمتی پایین تر به فروش برساند. موضوعی که  به روابط سیاسی این مدیر پروازی با برخی نمایندگان مجلس مربوط است و در گزارش های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.