1397-03-30 04:33
426
0
54482
سبد خریدی که روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود؛

گرانی صدای شکستن استخوان‌های مردم را بلند کرده است/ مسئولان جلوی فقرِ بیشترِ مردم را بگیرند

مدتی است که شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار هستیم و همین امر مشکلاتی را برای بسیاری از مردم و به‌ویژه اقشار ضعیف و متوسط بوجود آورده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از جهانبین نیوز؛ با کمی قدم زدن در بازار شهرکرد، حقایق تلخی آشکار می‌شود، زنان و مردانی که برای خرید مایحتاج خود سری به مغازه‌ها می‌زنند اما زمانی که از قیمت‌ها مطلع می‌شوند بدون هیچ خریدی مغازه را ترک می‌کنند.

آشفتگی در بازار مدت‌هاست به چشم می‌آید، اما تبعات آن، این روزها بیش از هر زمان دیگری گریبان‌گیر مردم شده است؛ از اوج گرفتن قیمت طلا و سکه گرفته تا افزایش قیمت مسکن و اهتکار کالاهای اساسی مثل لوازم خانگی و... 

اقتصاد ایران همواره دست‌خوش فاکتورهای مختلفی بوده است، زمانی با قیمت نفت، در برهه‌ای با بالا و پایین شدن قیمت ارز و گاهی به بهانه فشارهای خارجی دچار تکانه‌های شدیدی می‌شود، اما همه این‌ها بهانه‌هایی است برای افزایش قیمت‌ها.

مواد غذایی اولویت خریدمان است/ شرایط زندگی‌مان دشوار شده

یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بسیاری از کالاها افزایش قیمت داشته و وقتی قیمت‌ها را با چند وقت پیش مقایسه می‌کنم می‌بینم این افزایش در برخی از موارد تا چند برابر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجبوریم فقط مواد خوراکی را در اولویت خریدمان قرار دهیم تا از گرسنگی نمیریم افزود: متاسفانه مواد غذایی هم، افزایش قیمت داشته است و با درآمد کارگری تامین همین این مواد هم برایمان دشوار است و زندگیمان به سختی سپری می‌شود.

کاسب‌ها در واویلای گرانی منصف باشند

حسینی یکی دیگر از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امروز برای خرید لوازم خانگی به یکی از مغازه‌ها در شهرکرد مراجعه کردم و زمانی که قیمت را از فروشنده سوال کردم با این پاسخ مواجه شدم که "صبر کنید تماس بگیرم و آخرین قیمت را بگویم"!.

وی با بیان اینکه حداقل کاسب‌ها در این واویلا منصف باشند و رعایت مردم را بکنند ادامه داد: چرا باید جنسی که به قیمت پایین خریداری شده با قیمت روز به فروش برسد و چرا کسی بر این اوضاع نظارت ندارد.

این شهروند شهرکردی ادامه داد: بعد از عید هیچ یک از قیمت‌ها ثابت نبوده و من که مجبورم برای دخترم جهیزیه بخرم مشکلات بسیاری دارم، چون قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کند و از زمانی که قیمت لوازم را می‌گیرم تا زمانی که پول برای خرید تهیه کنم که بیشتر از یک ساعت هم طول نمی‌کشد شاهد افزایش قیمت هستم.‌

مشتری‌ها فقط قیمت می‌گیرند/ با این شرایط مجبورم مغازه را تعطیل کنم

یکی از مغازه‌داران لوازم خانگی در شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مراجعه‌کننده زیاد داریم اما فقط قیمت می‌گیرند و کسی خرید نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای سفارش جنس جدید اقدام کردم اما به علت افزایش قیمت‌ها فعلا دست نگه داشتم افزود: سعی کردم کالاهایی که از قبل خریداری کردم را با همان قیمت قبل به فروش برسانم اما با این وضعیت بازار حتی اجاره مغازه هم در نمی‌آید و به احتمال زیاد مجبور شوم مغازه را تعطیل کنم.

این مغازه‌دار شهرکردی بیان داشت: مردم برای خرید مراجعه می‌کنند اما وقتی قیمت‌ها را می‌بینند منصرف می‌شوند و با سوالاتی چون "الان بخریم بهتر است یا بعد"، "این آشفته‌بازار تا کی ادامه دارد" و... مغازه را ترک می‌کنند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ ضرب‌المثلی در فرهنگ ایرانیان وجود دارد با این مضمون که "سواره از حال پیاده بی‌خبر است و سیر از گرسنه"، این ضرب‌المثل نقل این روزهای آن‌هایی است که به دنبال گرفتن درشت‌ترین ماهی از این آب گل‌آلود هستند و خریدارانی که مثل همیشه سنگ زیرین آسیاب بوده و در این دوره کمر می‌شکنند.

می‌طلبد مسئولان امر وارد عمل شوند و اجازه ندهند بیش از این مردم فقیر شوند چون بسیاری از خانواده‌ها در ایران با حقوق کارگری زندگی می‌گذرانند و حتی برای نیازهای اساسی زندگی‌شان هم مشکل دارند، گرچه سنگینی گرانی این روزها کمر کارمندان و اقشار متوسط را هم خم کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.