1397-01-31 13:58
517
0
52761
رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش:

شهروندان بدون فشار مالی خدمات موردنیاز سلامت را دریافت می‌کنند

رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش گفت: پوشش همگانی سلامت به این معنی است که؛ همه افراد جامعه، خدمات موردنیاز سلامت را بی‌هیچ فشار مالی دریافت کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، دکتر حسن رحیم زاده در جلسه روز جهانی سلامت این شهرستان گفت: شعار امسال روز جهانی سلامت «پوشش همگانی سلامت: برای همه، در همه جا» است تا سلامت در جامعه برای همگان مهیا شود.

nilkooh2956 1

وی با اشاره به اینکه هرساله مراسم روز جهانی سلامت در روز 7 آوریل میلادی برگزار می‌شود افزود: 7 آوریل روزی است که سازمان جهانی بهداشت در سال 1948 میلادی یا 1327 شمسی تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های هفته سلامت در ایران از یکم الی هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود گفت: هر ساله موضوعی خاص که اولویت بهداشت عمومی را نشان می‌دهد برای برنامه‌های این هفته انتخاب می‌شود و موضوع امسال، "پوشش همگانی سلامت"، با شعار "سلامت برای همه" انتخاب‌شده است.

رحیم زاده گفت: این روز فرصتی برای همه افراد در تمام جامعه فراهم می‌کند تا در فعالیت‌هایی که باعث ارتقا سلامت می‌شود مشارکت کنند.

به گفته رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش پوشش همگانی سلامت به این معنی است که؛ همه افراد جامعه، خدمات موردنیاز سلامت را بی‌هیچ فشار مالی دریافت کنند.

وی افزود: پوشش همگانی سلامت، همه را به دسترسی خدماتی که مهم‌ترین دلیل مرگ و بیماری است قادر می‌سازد. خدماتی که به‌اندازه کافی باکیفیت است و باعث بهتر شدن وضعیت سلامت افراد دریافت‌کننده خدمت می‌شود.

رحیم زاده خاطر نشان ساخت: زمانی که مردم بیشتر هزینه‌های خدمات سلامت را باید از جیبشان بپردازند، این امرباعث می‌شود افراد کم‌درآمد بیشتر وقت‌ها خدمات موردنیازشان را دریافت نکنند، حتی افراد با درآمد متوسط و بالا نیز دچار مشکلات مالی شوند در زمانی که بیماری شدید و طولانی مدت‌دارند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش اضافه کرد: حفاظت مردم در مقابل پرداخت هزینه‌های سلامت از جیبشان، خطر فقر و نداری را کاهش می‌دهد. چراکه بیماری ناخواسته باعث استفاده از پس انداز، فروش سرمایه و یا گرفتن وام برای تامین هزینه می‌شود که این امراثر منفی در آینده فرد و فرزندانشان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا روی پوشش همگانی سلامت تمرکز شده است گفت: پوشش همگانی سلامت بر اساس اساسنامه سازمان جهانی بهداشت در سال 1948 تعریف‌شده است، که سلامتی را حق اصلی بشر می‌داند و تعهدی است که مطمئن شویم همه به بالاترین سطح قابل‌دستیابی سلامت می رسند.

رحیم زاده افزود: با این وجود، هنوز حدود 100 میلیون نفر به دلیل پرداخت هزینه‌های سلامتشان به فقر مطلق دچارمی شوند. دست کم نیمی از جمعیت جهان از دسترسی کامل به خدمات اولیه سلامت محروم هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش اضافه کرد: سلامتی کامل به کودکان امکان یادگیری داده، به بزرگ‌سالان امکان کسب درآمد و کمک به فرار از فقر و نداری می‌کند. سلامت پایه اساس توسعه اقتصادی درازمدت است.

وی در پایان گفت: برگزاری زنگ سلامت، عیادت از بیماران دیالیزی، برگزاری همایش سفیران سلامت شهرستانی، دانش‌آموزی و دانشجویی، برگزاری جشنواره غذا و همایش پیاده‌روی و گلگشت کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش و تقدیر از فعالان هفته سلامت از جمله برنامه‌های شبکه بهداشت گالیکش برای این هفته است.

nilkooh2956 1

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.