1397-01-31 14:27
686
0
52751

واکنش کاربران فضای مجازی به حرمت‌شکنی در مشهد

اینکه در مشهد مقدس به نام جشن، رقص و پایکوبی با چاشنی کشف حجاب آن هم به صورت مختلط برگزار شود دیگر جشن و شادی نیست بلکه بهانه‌ای است برای حرمت‌شکنی و ارضای خواسته هایی که جامعه آن را نمی‌پسندند.

به گزارش گلستان ما به نقل از صبح توس؛ سه شنبه شب در برج سلمان مشهد جشنی برگزار شد که متاسفانه حاشیه‌های آن موجب شد تا در جوار بارگاه حضرت رضا (ع) اقدامات و حرکات منافی عفت صورت گرفته و حریم ملکوتی حرمت شکنی و رقص و پایکوبی به صورت مختلط برگزار شد.

قطعا کسی با جشن و شادی مردم مخالف نیست اما برگزاری جشن و شادی عمومی آداب و رسوم و شأنی دارد که باید رعایت شود؛ کما اینکه چندی پیش در همین مشهد جُنگ شادی "حسن ریوندی" برگزار شد که اساس آن طنز و ذاتا مراسمی شاد است و بدون کمترین حاشیه‌ای مردم ساعات شادی را در آن سپری کردند.

این که در شهر مشهد به نام جشن، رقص و پایکوبی با چاشنی کشف حجاب، برگزار شود در ذهن اینگونه متبادر می‌شود که این مراسم نه برای شادی مردم که بیشتر بهانه ای برای خودنمایی عده‌ای ساختارشکن است که جامعه نیز آن را برنخواهد تابید.

اما پای اعتراضات مردم به ساختارشکنی مراسم برج سلمان، به شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شد و مشهدی‌های فعال در فضای مجازی نیز از این فضا انتقاد و گلایه خود را به این اقدام اعلام کردند و از مسئولینی که به این مدل اتفاقات مجوز داده‌اند گله کردند.

ـ یکی از کاربران مشهدی این اقدام را استارت اولیه برگزاری کنسرت در مشهدالرضا خوانده و گفته است: این حجم از وقاحت و رقص و کشف حجاب ،زمان انتخابات بود که بعد از پیروزی روحانی اعضای ستادش مختلط تا صبح رقصیدن. هر چه از عمر این دولت میگذره فضا برای ساختارشکنی بازتر میشه

ـ کاربر دیگر به نام امید ملایی با انتقاد از قبح شکنی در مشهد نوشته است؛ هزینه میکنند، کنسرت رایگان برگزار میکنند، دختر و پسران کم سن و سال را تحریک میکنند و مى رقصانند تا فقط از مشهد، مقدسش را بگیرند.

ـ خانم ذوالفقاری از فعالین فرهنگی مشهد این اقدام را غیر مردمی و برگزار شده از سوی عده ای پولدار خوانده و این چنین می نویسد؛ دیشب با یه نفر سر برج سلمان بحث میکردم، می‌گفت که مردم تحت فشارن و به هر بهونه‌ای می‌خوان شاد باشن، هرچی فیلما رو نگاه میکردم همه کسایی که اون وسط مشغول بودن ظاهر آراسته داشتن و به نظر نمیومد جز قشر تحت فشار جامعه باشن،

به رفیقمون گفتم، گفت نه اونا تحت فشار روانی ان!

ـ مهدی قیاسی نیز با بیان حدیثی از رسول اکرم (ص) نوشته است؛ رسول خدا(ص)فرمود: پاره ای از تن من در سرزمین خراسان دفن میشود که هیچ گرفتاری او را زیارت نمیکند، جز این که خداوند پریشانی را از او میزداید و هیچ گنهکاری به زیارت او نائل نمیشود، مگر آن که خداوند گناهانش را میآمرزد.

ـ حمیدرضا مهدی پور نیز نوشته است؛ وقتی تفکری که باید از تو پارتی های شبانه جمعش کنن، میاد سرکار، در نتیجه برنامه هایی مجوز میگیره شبیه به کنسرت برج سلمان، که با رقص و کشف حجاب و اختلاط همراه است!

این انتقادات و واکنش‌ها موجب شد هشتگ‌های #مشهدالرضا، #برج‌_سلمان_مشهد و #حرمت_حرم جزو ترندهای برتر توییتر در ایران شناخته شده است.

اما در پایان باید گفت آن چه که در این حرمت شکنی مهم است برخورد با مسئولینی است که مجوز این برگزاری را داده اند وبدون کنترل برنامه به آن مجوز داده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.