1396-06-16 14:05
1093
0
43758
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

جفای به مسلمانان میانمار از نظر اهل سنت محکوم است/ محبت به اهل بیت پیامبر(ص) افتخار اهل سنت است/ رهبر انقلاب نعمت خدا برای امت اسلامی هستند

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به هجمه هی متعدد علیه مسلمانان در سراسر جهان بویژه در میانمار، گفت: رمز پیروزی مسلمانان حفظ اتحاد با هر مذهب و رنگ پوست است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ نخستین نکوداشت و دومین یادوارده 49 شهید والامقام حادثه منای سال 94 استان گلستان، پیش از ظهر امروز در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

آخوند نوری زاد، امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در دومین یادوارده شهدای منای استان گلستان گفت: امیدوارم خداوند متعال همه ما را در راستای پیشبرد دین مبین اسلام و خدمت به مسلمین موفق و موید بدارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این برنامه و تبریک اعیاد قربان و غدیر افزود: امیدوارم در این ایام پربرکت از فیوضات الهی بهره مند شویم.

فاجعه منا حاصل سوء مدیریت آل سعود بود

آخوند نوری زاد با بیان اینکه مقام و منزلت شهید بر همگان آشکار است، تصریح کرد: اتفاقی که در سال 94 رخ داد فاجعه اسفناکی بود که همه مردم ایران و مردم جهان از این اتفاق متالم و متاثر شدند و طبق نظر کارشناسان این موضوع از سوء مدیریت آل سعود نشات می گیرد.

وی تأکید کرد: حکام سعودی، شاهزادگان سعودی بر سر قدرت و ثروت اختلافاتی داشتند که از مدیریت حج و عبادات احکام الهی غافل ماندند و این امر باعث شد همه مسلمان جهان از این حیث متضرر شده و قلوب آنان جریحه دار شود.

سخنرانی مقام معظم رهبری حکام سعودی را به لرزه انداخت

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران با زعامت رهبر معظم انقلاب با اقتدار کامل تمام حکام سعودی را با سخنرانی خود به لرزه انداختند و آنها متوجه شدند جمهوری اسلامی ایران به چه شکلی از حجاج خود دفاع خواهد کرد.

وی گفت: حج یکی از ارکان مهم اسلام است دشمنان اسلام سعی کردند با این رخداد جلوه دهند که حج یک عمل خشن است در صورتی که اینطور نیست بلکه یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام بوده و باعث محبت و مودت بین مسلمان جهان از هر قوم و هر مذهب و با هر رنگ پوست می شود، همه مسلمانان در حج در لباس و شعار واحد به خداوند لبیک می گویند.

Mena 1

فلسفه حج به نمایش گذاشتن مشترکات مسلمانان است

آخوند نوری زاد تأکید کرد: قبله و دین و پیامبر و کتاب ما یکیست و فلسفه حج به نمایش گذاشتن همین مشترکات است دشمنان وقتی این برادری را می بیننند احساس خطر می کنند.

وی ابراز کرد: این مصیبت ها واقعا سخت بود، آن زمان را به سختی گذراندیم سخنرانی مقام معظم رهبری قلب ها را تسکین داد، مسئولین کشوری و لشکری همه به خانواده شهدای منا مراجعه کردند و تسلیت گفتند.

وی با اشاره به هجمه های متعددی که به مسلمانان در سراسر جهان می شود، افزود: وظیفه ما در برابر دنیای کفر چیست؟ هجمه های زیادی علیه قرآن و مسلمانان می شود، حضرت امام نکته جالبی را بیان می کنند که ما ضروریات مذهب و ضروریات دین داریم، ضروریت مذهب به مجتهدین آن مذهب بر می گردد اما ضروریات دین مبین اسلام در این برهه از زمان از مذاهب مختلف تحت لوای دین مبین اسلام بوده که آن ضرورت این است که وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم.

آخوند نوری زاد ادامه داد: دنیای کفر را ببینید که در کشورهای همجوار اسلامی و یا در کشوری مثل میانمار چه جفایی انجام می دهند، یکی از نعمت های بزرگی که خداوند متعال به ما داده نعمت قرآن و اسلام است این را قدر و ارج بنهیم و وحدت و همبستگی خود را حفظ کنیم تا مانع حیله دشمن شویم.

افتخار اهل سنت است که محبت اهل بیت پیامبر را در دل دارند

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس تصریح کرد: طبق آیات قرآن نعمات خداوند قابل شمارش نیست یکی از این نعمت ها نعمت اسلام است یکی دیگر از این نعمات پیروی از پیامبر خاتم است، پیامبری که این مقدار به امت خود محبت داشته ضرورت دارد که ما نیز اهل بیت پیامبر را دوست بداریم این افتخار ماست که از دوستداران اهل بیت پیامبر هستیم.

وی تأکید کرد: محبت پیامبر(ص) توام می شود با محبت به اهل بیت(ع) پیامبر که هر که نداشته باشد ایمان آن شخص کامل نمی شود، در واقع کامل بودن محبت پیامبر(ص) منوط به محبت اهل بیت(ص) می باشد اگر محبت آنان را داشته باشیم در روز قیامت ما را شفاعت خواهند کرد.

با محبت به اهل بیت ایمان ما کامل می شود

آخوند نوری زاد گفت: روز واپسین و سوال و جوابی وجود دارد برای آن روز آماده شویم، در آن روز که همه متزلزل هستند اهل بیت پیامبر ما را شفاعت خواهند کرد که با محبت این بزرگواران ایمان ما کامل خواهد شد.

وی همچنین متذکر شد: نعمت دیگر خداوند حکومت اسلامی است که در کشور ما جاریست این حکومت از اسلام نشات گرفته است که در راس ما قرار دارد، پیامبر(ص) در حدیثی می فرمایند از امت من خداوند در هر قرن یک نفر را مبعوث می کند تا این دین را به مردم به نحو احسن بیان کند و تجدید کند، در زمان طاغوت دیدید با دین چه کردند اما با انقلاب اسلامی این دین با رهبری داهیانه امام و مقام معظم رهبری دوباره زنده شد.

آخوند نوری زاد افزود: بر ما لازم است که اگر می خواهیم قدردان این نعمات شویم وحدت خود را حفظ کنیم، اختلافات قومی سلیقه ای و مذهبی حربه دشمن است، وظیفه امت ما در این زمان در کلام رلچسول الله به سه توصیه استوار است، اولین آن این است که نسبت به یکتاپرستی خداوند محکم باشند، دوم اینکه میان خودتان هیچوقت اختلاف نکرده و همبستگی خود را حفظ کنید و سوم اینکه از ولی امر خود اطاعت کنید از رهبر خود اطاعت کنید این مایه وحدت و استحکام امت اسلامی است.

مقام معظم رهبری مجتهد و سیاستمداری آگاه و از نعمات الهی هستند

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ابراز کرد: دولتمردان اتحاد خود را داشته باشند مخصوصا در کشور ما که رهبری مجتهد و سیاستمدار و آگاه به دین داریم این مایه افتخار ماست دغدغه مقام معظم رهبری همیشه دنیای اسلامی و مشکلات مسلمین جهان است، رهبری نعمت بزرگ خداوند برای امت اسلام است که رمز موفقیت ما در دنیا و آخرت اطاعت از ایشان است که فرمایشات معظم له را باید نصب العین خود قرار دهیم.

اطاعت از رهبری حیله دشمنان را بی اثر می کند

آخوند نوری زاد خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند مردم با ولی امر خود همیشه اختلاف داشته باشند در زمان پیامبر(ص) نیز منافقین و کفار و یهود می خواستند بین مسلمانان اختلاف افکنند هر زمانی که این اراده را می کردند خداوند این آتش اختلاف را خاموش می کردند اگر ایمان راسخ داشته و از ولی امر اطاعت کنیم اقدامات دشمن بی اثر خواهد بود.

بی تدبیری آل سعود در فاجعه منا هنوز مورد پیگیری است

علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان ضمن تبریک دهه ولایت، گفت: حمد و سپاس خداوند منان را که قدرت انسانی بودن را به ما عطا کرد.

Mena 1

وی با بیان اینکه فاجعه منا هیچگاه از خاطر و یاد ما نخواهد رفت، افزود: امیدواریم بتوانیم ذره ای از آن حادثه تلخی که در منا ایجاد شد را بکاهیم، این فاجعه بزرگ به عنوان یک اندوه بزرگ در دل ما باقی خواهد ماند چرا که این عزیزان مظلومانه به شهادت رسیدند در حالیکه در بدترین وضعیت آب و هوایی بسر می بردند.

فاضلی خاطرنشان کرد: بی تدبیری و بی برنامگی دولت سعودی این عزیزان را وادار کرد ساعت ها در دمای بالای 50 درجه بمانند، این شهدا در این شرایط سخت با لبهای خشکیده و تشنه به سعادت رسیدند، این بی تدبیری دولت عربستان قطعا بی جواب نخواهد ماند و هنوز مورد پیگیری است.

وی متذکر شد: این حادثه بزرگ باعث شد 477 شهید را در ایران اسلامی و 49 شهید را از استان گلستان داشته باشیم، اولین یادواره شهدای منا را سال گذشته داشتیم این دومین یادواره و اولین نکوداشت این شهدای گرانقدر است.

لازم به ذکر است در این مراسم سرودی در مدح شهدای منا توسط فرزندان شاهد برگزار شد، همچنین موسیقی ترکمنی اهل سنت و دکلمه ای در وصف این شهدا به زبان ترکمنی نیز ادا شد.

رهبر انقلاب ولایت معنوی را در حق اهل سنت ثابت کردند

آخوند رهبر، امام جمعه اهل سنت آق قلا در حاشیه نکوداشت 49 شهید منای گلستان گفت: ما جامعه اهل تسنن اولین تشکر را از مقام معظم هبری داریم که نسبت به سه مقوله «شهید و اهل سنت و وحدت» بهای عظیمی دادند و در شهادت این بزرگواران پیام هایی به دنیا و ایران و اهل سنت و ترکمن صحرا فرستادند و واقعا پدریت و ولایت معنوی خودشان را به اثبات رساندند.

Mena 1

وی افزود: واقعا هم مسئولین دولت کریمه و خاصه مقام معظم رهبری، هیات های متعددی برای دلجویی خانواده شهدا به گنبدکاووس فرستادند، تشکر دوم را نیز از نماینده معظم له در استان داریم که همراه خانواده شهدا اشک ریختند و دلجویی کردند.

آخوند رهبر ابراز کرد: شهید از دیدگاه اسلام رحلت حیاتی دارد، در قرآن کریم آمده است که گمان نکنید شهدا مرده اند بلکه زنده اند و نزد خدا روزی می خورند در بطن این آیه کریمه این شهدای حج نیز با نظر اولی الامر یک شهدای حقیقی هستند و مقام معظم رهبری شهادت این بزرگواران را اعلام نمودند و ما به پیروی از بیانات اولی المر باید اطاعت مطلق از رهبر معظم انقلاب داشته باشیم و رحلت کنندگان فاجعه منا را شهید بدانیم.

امام جمعه اهل سنت آق قلا تصریح کرد: هر کس در مسیر حج مرگ طبیعی و عادی هم داشته باشد روز قیامت در زمره شهد امبعوث می شود، احادیث در این باره زیاد است، خداوند نسبت به شهدای خودمان و افرادی که در مسیر حج به لقاالله پیوستند نعمات زیادی شامل کردکه یکی از آنها احترامی است که در این دنیا نصیب آنان شد، مقام معظم رهبری قاعد تمام این احترامات است و لازم است به شکرانه این احترام تعظیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.