1396-06-14 18:57
859
0
43679
در گفتگو با فروشنده لوازم یدکی خودرومطرح شد؛

ضرورت استفاده از محصولات یدکی با کیفیت و دارای استاندارد

استفاده از قطعات یدکی استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از لوازم غیر استاندارد و معیوب علاوه بر داشتن خطرات جانی برای راننده و سرنشینان خودرو باعث کاهش عمر خودرو نیز می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ استفاده از لوازم یدکی خودرو امری اجتناب ناپذیر است و حتی اگر شما تمام مسائل ایمنی و حفاظتی را در نگهداری خودرو رعایت کنید، باز هم ناگزیر به تویض برخی قطعات خودرو و استفاده از قطعات یدکی جدید خواهید بود. چرا که قطعات به مرور زمان در اثر مجاروت با هوا و گرما فرسوده و مستهلک شده و باید جای خود را به لوازم نو بدهند.

 با این وجود یکی از ضروریات در حفظ و نگهداری خودرو استفاده از لوازم یدکی استاندارد و با کیفیت بالا می باشد. متاسفانه بسیاری از افراد به علت آشنا نبودن با قطعات اصل و دائمی نبودن خرید قطعات گاهی اوقات  قطعات چینی درجه ۲ و ۳ به عنوان جنس اصل خریداری می کنند.

بدون شک استفاده از قطعات غیر استاندارد و معیوب علاوه بر داشتن خطرات جانی برای راننده و سرنشینان خودرو باعث کاهش عمر خودرو نیز می شود. به علاوه تعویض مجدد قطعه مذکور علاوه بر هزینه اضافی باعث اتلاف وقت و سرگردانی در مکانیکی های مختلف نیز می شود.

به منظور آشنایی بیشتر با لوازم یدکی خودرو و نحوه خرید لوازم یدکی اصل و با کیفیت، گفتگوی کوتاهی با «مجتبی اسدی » از فروشندگان با سابقه لوازم یدکی خودرو و مدیر عامل فروشگاه قطعات یدکی ایران خودرو انجام داده ایم که حاوی نکات فنی در خصوص خودرو است.

بازار لوازم یدکی در سال های اخیر با چه مشکلاتی روبرو شده است؟

بدون شک اولین مشکل بازار لوازم یدکی خودرو، وجود جنس های چینی و تقلبی است که علاوه بر ضربه زدن به تولید ملی باعث ایجاد خطرات جانی و مالی برای صاحبان خودرو نیز می شوند. سود بالای واردات قطعات تقلبی باعث شده که تعداد زیادی  واردکنندگان و فروشندگان به سمت عرضه قطعات تقلبی تمایل داشته باشند و در حال حاضر تجارت  قطعات تقلبی از فروش قطعات اصلی پر رونق‌تر است.

در ضمن از آنجا که در کشور ما قوانین کپی‎‌رایت رعایت نمی شود و باعث ایجاد معضلات بزرگی شده است که گاه دامن برخی صنایع داخلی را نیز گرفته است. بازار لوزام یدکی خودرو یکی از بازارهای است که قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در آن رواج بسیاری یافته و این موضوع مشکلاتی زیادی را برای خریداران و فروشندگان، صاحبان مجمتع های تعمیراتی و خدماتی و شرکت‌های خدمات پس از فروش ایجاد کرده است.

برای خرید لوازم یدکی و قطعات به چه فروشگاه هایی مراجعه کنیم؟

قطعاً مراجعه به نمایندگی ها و عاملیت های مجاز فروش لوازم یدکی اولین توصیه ما به صاحبان خودرو ها می باشد. با این وجود اگر دسترسی به این فروشگاه ها نداشتند سعی کنند لوازم یدکی را از فروشگاه های معتبر و فروشندگان با سابقه و دارای حسن شهرت خریداری کنند.

لوازم یدکی تقلبی را چگونه شناسایی کنیم؟

با وجود تاکید بر تهیه لوازم یدکی از فروشگاه های مجاز، گاهی اوقات خرید از برخی فروشگاه ها اجتناب ناپذیر است و در شرایطی رانندگان مجبور به تهیه لوازم از سایر فروشگاه ها می شوند. در اینصورت توجه به برخی نکات می تواند راهنمای شما در شناسایی جنس اصلی از تقلبی باشد.

وجود غلط املایی در چاپ بسته بندی، استفاده از اصطلاحات اشتباه در چاپ ، عدم تقارن در اجزای قطعه، طرح و رنگ ناهمگون و غیر عجیب قطعه ، عدم وجود کد شناسایی و مارک شرکت سازنده بر روی بسته بندی ، نبود یا مخدوش بودن تاریخ تولید، بسته بندی های غیر معمول و اختلاف قیمت قابل توجه از راه های شناسایی قطعات تقلبی در بازار می باشند.

چه راهکاری را مناسب برای مقابله با عرضه قطعات تقلبی در بازار  می دانید؟

اطلاع رسانی، افزایش تولید قطعات استاندارد و مراجعه به فروشگاه ها و عاملیت های مجاز خودرو بهترین راه مبارزه با عرضه قطعات بی کیفیت و تقلبی در سطح بازار است.

هر قدر مردم نسبت به تبعات و خطرات استفاده از لوازم دسته دوم، اجناس غیر اصل و تقلبی آگاهی بیشتری داشته باشند، قطعاً خرید این محصولات در بازار لوازم یدکی کاهش پیدا می کند. افزایش تولید قطعات با کیفیت و دارای برچسب اصالت نیز می تواند به عنوان عامل دیگری در افزایش توان قطعه سازان داخلی و قطع کردن دست واسطه ها و وارد کنندگان قطعات معیوب و غیر استاندارد باشد.

سخن پایانی

استفاده از قطعات یدکی خودرو استاندارد و دارای کیفیت علاوه بر ایجاد اطمینان خاطر برای راننده و سرنشینان خودرو باعث بالا رفتن ظرفیت تولید ملی و به تبع آن بالا رفتن کیفیت تولیدات داخل و پویایی اقتصاد کشور می باشد.

 فلذا به شهروندان محترم توصیه می شود از خرید قطعات و لوازمی که نسبت به اصالت آنها تردید دارند خودداری کنند و حتماً برای تهیه لوازم یدکی خودرو به فروشگاه ها و عاملیت های مجاز مراجعه کنند.

امید است تولید کنندگان محصولات داخلی نیز در افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند و مسئولان نیز نظارت بیشتری بر بازار لوازم یدکی داشته باشند و در جهت جلوگیری از تولید و قاچاق لوازم یدکی تقلبی و فاقد کیفیت اقدامات عملی صورت دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.