1396-06-13 18:27
826
0
43615
گزارش؛

تقدیر اصولگرا و اصلاح طلب از خدمات یک مدیر جهادی/ رمز ماندگاری نام "قالیباف" در مدیریت شهر تهران چیست؟

عملکرد دوازده ساله قالیباف در شهرداری نیازی به کتمان، تعریف و حتی تخریب ندارد چرا که بیشتر از هر کس، مردم تهران متوجه تحولات چند ساله در تهران شده اند و قطعاً هر شهرداری که روی کار بیاید می تواند اقدامات مثبت قبلی را ادامه داده و از تجربه های قالیباف در زمینه مدیریت شهری استفاده کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ در روزهای گذشته که کرسی شهرداری تهران خالی شده است و کشمکش های زیادی برای نشاندن یک مدیر بر این صندلی رخ داد، مراسمی برای تقدیر و تشکر از فعالیت های جهادی مدیر قبلی شهرداری یعنی قالیباف به عمل آمد.

نکته قابل توجه در روزهای پایانی مسئولیت قالیباف این بود که علی رغم تخریب های چند ساله مخالفان در روزهای پایانی بعد از نمایش دستاوردهای شهرداری در سال های گذشته حتی مخالفان سیاسی وی نیز به تلاش های او اعتراف کردند.

در ماه های گذشته رسانه های زنجیره ای و اصلاح طلبان به طور گسترده هجمه علیه قالیباف را آغاز کرده بودند و ادعا می کردند که از قالیباف شهر سوخته تحویل می گیرند اما در روز آخر بالاجبار نتوانستند از خدمات او حمایت نکنند.

در همین راستا علی مطهری نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده قالیباف در شهرداری تهران گفته بود به دولت پیشنهاد کردم که از شخص قالیباف به عنوان یکی از وزرا استفاده کند که مورد موافقت قرار نگرفت.

وی همچنین گفت: به نظر من یکی از نکات مهم خدمات آقای قالیباف این است که در این 12 سال علی‌رغم اینکه دولت‌ها با شهرداری همراه و هماهنگ نبودند، خدمات موثری را به شهروندان ارائه کرده است.

در ادامه حمایت های شخصیت های سیاسی از فعالیت های قالیباف، سید حسن خمینی هم در این همایش گفت: به نوبه خودم از تلاش‌های یکی از مدیران موفق جامعه تشکر می‌کنم.در جمع دوستان حاضر من یکی از آشنایان به وضعیت آقای قالیباف بوده که از آن جمله می‌توان به منزلشان در طرقبه و زندگی پدر و مادر گرامی‌شان اشاره کرد.

سید حسن خمینی به خاطرات خود با قالیباف اشاره ای کرد و گفت: آقای قالیباف و بنده شب‌های متعددی را با لباس‌های مبدل در برخی از دره‌های تهران از جمله دره فرحزاد که در آنجا معتادین بوده‌اند شب‌ها تا صبح را گذرانده‌ایم و با معتادان گعده‌ای را برگزار کرده‌ایم و در واقع آقای قالیباف مشکلات را کاملاً لمس کرده‌اند.

حجت الاسلام دعایی هم در یکی از مراسم های اخیر از خدمات محمدباقر قالیباف شهردار تهران در دوازده سال گذشته نیز تجلیل کرد و گفت: قالیباف در این شهر چهار هزار روز خدمت کرده است و بیش از 4 هزار پروژه سامان داده است و قطعاً مردم تهران خدمات قالیباف را فراموش نخواهند کرد.

روز گذشته نیز موسوی خوئینی ها تشکر از قالیباف را به اوج رساند و در نامه ای به نجفی نوشت: بنده اطلاعات لازم را برای داوری دربارۀ آنچه گفته می‌شد و یا گفته می‌شود ندارم، اما، در سال‌های گذشته، تهران را هر سال آبادتر از سال‌ قبل دیده‌ام. سال‌ها پیش، بنده از یکی از دوستان مشترک، که قطعاً جنابعالی هم وی را صاحب‌نظر در امور شهری تهران بزرگ می‌دانید، دربارۀ مدیریت آقای قالیباف سؤال کردم. آن دوست محترم از توانایی و مدیریت قابل قبول ایشان یاد کرد.

وی همچنین از نجفی خواسته بود تا به جای اینکه از عملکرد قالیباف گزراشی انتقادی منتشر کند به اهداف و برنامه های پیش روی خود برای مدیریت بپردازد.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری هم با اشاره به برگزاری مراسمی با حضور اهالی فرهنگ و هنر به پاس قدردانی از اقدامات محمد باقر قالیباف-شهردار پیشین تهران- در کانال تلگرامی خود نوشت: «قدردانی اصحاب فرهنگ و هنر از دکتر باقر قالیباف وظیفه‌ای اخلاقی و اقدامی امیدوارکننده است. شرکت و سخنرانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم مغتنم بود.

وی همچنین تعمیم رفتار انتخاباتی به تمام دوره خدمت یک کارگزار نظام را خلاف انصاف و اعتدال دانست و گفت: قالیباف مرزبان، شهربان و شهردار هم بوده است نه فقط رقیب! تفکیک ابعاد مثبت و منفی عملکرد یک مقام مسئول در ارزیابی او بسیار ضروری است.»

این اظهارات افراد شاخص و تاثیر گذار از جبهه مخالف قالیباف باعث افزایش اعتراضات رسانه های زنجیره ای نسبت به این رویکرد شده است چرا که این رسانه ها بالاترین توان خود را در راستای قالیباف به کار گرفته بودند و این اظهار نظر ها تمامی برنامه های تخریبی آنها را بر باد داد.

در همین راستا می توان گفت عملکرد دوازده ساله قالیباف در شهرداری نیازی به کتمان، تعریف و حتی تخریب ندارد چرا که بیشتر از هر کس، مردم تهران متوجه تحولات چند ساله در تهران شده اند و قطعاً هر شهرداری که روی کار بیاید می تواند اقدامات مثبت قبلی را ادامه داده و از تجربه های قالیباف در زمینه مدیریت شهری استفاده کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.