1396-04-26 08:03
1021
0
41542
دادستان مرکز استان گلستان خبرداد:

اجرای 100 مورد حکم قلع و قمع در توشن گرگان + تصاویر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی و نیروی انتظامی شهرستان گرگان تعداد 100 مورد احکام قطعی قلع و قمع و تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری در روستای توشن گرگان به اجرا در آمد و حدود 10 هکتار زمین آزاد شد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اظهارکرد: در اجرای قانون حفظ اراضی زراعی و باغها و پیشگیری از وقوع جرم و تغییر کاربری غیرمجاز، در بیست و پنجم تیرماه 100 مورد احکام قطعی قلع و قمع در روستای توشن گرگان به اجرا در آمد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی شهرستان گرگان تعداد 100 مورد احکام قطعی قلع و قمع و تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری در روستای توشن گرگان به اجرا در آمد و حدود 10 هکتار زمین آزاد شد.

این مقام قضایی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستا‌ها توسط این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز تصریح کرد: ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستا‌ها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده‌ای منفعت طلب هستند دفاع کنیم.

حجت الاسلام حقی در پایان یادآور شد: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها و روستاها را دارند بایستی بدوا با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند و در راستای حفظ و صیانت اراضی زراعی و باغ ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در اینگونه اراضی را به سامانه 131 گزارش کنند.

روستای توشن یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است که در سال های اخیر  مورد هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی آن قرار گرفته است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.