1396-04-25 13:24
904
0
41510
گفتگوی با فوتبالیستی که مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی را افتتاح کرد؛

محمد انصاری: بخشی از دینم به کشورم را ادا کردم/ مدافعان حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند

ما در این مدرسه برای خانواده معظم شهدا تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته ایم. ضمن اینکه کودکان شهدای مدافع حرم هم به صورت کاملاً رایگان می‌توانند در مدرسه فوتبال شهید هادی ثبت‌ نام کرده و در این مدرسه فوتبال را به خوبی یاد بگیرند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فردا، محمد انصاری مدافع تیم پرسپولیس در روزهایی که اغلب بازیکنان لیگ برتری به گشت و گذار در شهرهای مختلف کشور و یا بیرون از مرزهای ایران مشغول بودند تا پس از یک سال تمرین و ممارست در زمین های چمن، کمی استراحت کنند با حضور در مراسم افتتاح مدرسه فوتبالی که به نام یکی از مدافعان حرم راه اندازی شد نشان داد معنویات چه جایگاهی در زندگی شخصی اش دارد.

او تحت هیچ شرایطی راضی به گفت و گو در این باره نمی شد. مدافع جوان پرسپولیس که در این مدت هم با هیچ رسانه ای صحبت نکرده این کار خود را برای دور ماندن از هیاهو و تمرین و ممارست برای حضوری موفق همراه با پرسپولیس در لیگ پیش رو عنوان می کرد. او روز سیزدهم تیر ماه جاری با حضور در مراسم افتتاح مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی نشان داد تا چه اندازه به فکر حمایت از اهداف جمهوری اسلامی ایران است و در این مسیر از هیچ حرکت و قدمی کوتاهی نمی ورزد. این مدرسه فوتبال که مدیریت آن برعهده مدافع پرسپولیس است در شهرک شهید محلاتی شهر تهران افتتاح شد.  

چه هدفی از راه اندازی این مدرسه داشتید؟

- حضور کودکان و نوجوانان در این مدرسه این فرصت را به آنها می دهد که در کنار پرداختن به ورزش قهرمانی به خصلت پهلوانی هم توجه کنند. وقتی یک کودک یا نوجوان می داند در مدرسه ای مشق فوتبال می کند که به نام یکی از شهدای مدافع حرم است به خودی خود می تواند از این قهرمان و امثال او الگوبرداری کرده و راه بهتری را برای آینده اش انتخاب کند. شاید من هم به سهم خدم بخشی از دینم به کشورم را ادا کردم.

شهید ابراهیم هادی الگوی خوبی برای این قشر از کودکان و نوجوانان است؟

- چرا که نه! چه الگویی بهتر از ابراهیم هادی و هادی هایی که برای دفاع از اسلام جان خود را در دست گرفته و بیرون از مرزهای کشور دشمنان اسلام را سرکوب کردند؟ چه الگویی بهتر از کسانی که راه ولایت را بر هر راه دیگری ترجیح دادند تا اینگونه رستگاری شان را تضمین کنند.

فکر می کنید تا چه اندازه در این ارتباط موفق عمل کرده اید؟

- به قول مربیان فوتبال، ما تلاش مان را می کنیم و با فراهم ساختن محیط، تلاش داریم که فرزندان این خاک و آب به آنچه برای شان اصلح تر است برسند. اینکه به کسی اجبار کنیم و یا به زور متوسل شویم نه دستور رهبری است نه در سیره امامان و پیامبران اسلام. به شخصه خیلی امید دارم و از استقبالی که برای ثبت نام در این مدارس بعمل آمده هم می توان دریافت که اقبال خوبی از این اتفاق صورت گرفته است. امیدوارم همه ما از بالا تا پایین این مجموعه که هدفی جز خدمت نداریم، بتوانیم راهی که شهدای مدافع حرم در نظر داشتند و برایش جان دادند را پیموده و در نهایت به سرمنزل مقصود برسیم. شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند.

مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی

کار هدایت اعضای این مدرسه بر عهده چه کسی است؟ در واقع درس فوتبال را چه کسی به این بچه ها آموزش می دهد؟

- آقای کولیوند برای تدریس فوتبال در این مدرسه انتخاب شده اند و نونهالان و نوجوانان زیر نظر ایشان الفبای فوتبال را می آموزند.  

شناختی از این مربی داشتید؟

- البته که داشتیم. بنده شخصا از شاگردان آقای کولیوند هستم و این افتخار را داشتم که فوتبال را از ایشان آموختم.  

فوتبال را آماتور تدریس می کنند یا حرفه ای؟

- آقای کولیوند فوتبال را در بالاترین سطح تدریس می کنند. حتی فکر می کنم جای ایشان در تیم های لیگ برتری برای هدایت تیم های این سطح خالی است و این توانایی در ایشان وجود دارد.

چه فکر و برنامه ای پشت این طرح در سر داشتید؟

- باید به کودکان و رده‌های پایه توجه کرد تا بتوانیم بازیکنان سطح بالایی را از همین سنین پرورش دهیم.

 در مراسم افتتاح مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی چهره های معروفی هم حضور داشتند؟

- بله! این عزیزان هم زحمت کشیدند و به هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم کمک کردند که از تک تک شان ممنونم. البته همه این عزیزان با آغوش باز به این مراسم آمدند و اتفاقا می گفتند که اگر نمی دانستند و بعد متوجه افتتاح این مدرسه می شدند اسباب دلخوری شان فراهم می شد. آقایان حدادیان و حنیف طاهری از مداحان کشورمان در این مراسم حضور یافتند همچنین خانواده شهید ابراهیم هادی، عمادی نویسنده کتاب شهید هادی، خانواده کودکان فوتبالیست و همچنین تعدادی از خانواده‌های شهدای کشورمان نیز به مدرسه آمدند که از همه عزیزان ممنون هستیم. همچنین اجرای این مراسم برعهده حامد تهرانی مجری و بازیگر خوب تلویزیون بود که او هم خیلی برای مراسم زحمت کشید.

فکر نمی کنید می شد این مراسم با حضور چهره های بیشتری برگزار شود؟

- خودمان نخواستیم خیلی سروصدا به راه بیندازیم. هدف ما از افتتاح این مدرسه انجام یک کار معنوی – ورزشی بود نه یک منبع برای درآمدزایی آنچنانی.

چه تسهیلاتی برای خانواده های خاص در این مدرسه در نظر دارید؟

- ما در این مدرسه برای خانواده معظم شهدا تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته ایم. ضمن اینکه کودکان شهدای مدافع حرم هم به صورت کاملاً رایگان می‌توانند در مدرسه فوتبال شهید هادی ثبت‌ نام کرده و در این مدرسه فوتبال را به خوبی یاد بگیرند.

از پرسپولیس چه خبر؟

- تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشته ایم و خودمان را برای دیدارهای لیگ برتر آماده می کنیم.  

اوکراین خوش گذشت؟

- خبری جز تمرین و دوری از خانواده از آنجا ندارم که عنوان کنم. صبح و ظهر و عصر تمرین می کردیم و در سایر اوقات هم از فرط خستگی بیشتر مشغول استراحت بودیم.  

قرعه کشی لیگ برتر را برای پرسپولیس چطور توصیف می کنید؟ 

- قرعه سخت و آسان برای من معنی ندارد. ما 15 هفته بازی در پیش داریم که باید در همه آنها به میدان برویم و برنده شویم. اگر دنبال بحث سخت و ساده باشیم از الان باید قید مسابقات را بزنیم. برای رسیدن به هدف هیچ چیزی سخت و یا برعکس آسان نیست. گاهی آسان ها سخت می شوند و گاهی هم با ایمان به خدا و تلاش درست، سخت ها آسان. انشااله می رویم که بار دیگر قهرمانی را از آن پرسپولس کنیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.