1395-12-08 07:31
1056
0
35777
گزارش وِیژه؛

هدایت تخریب رقبای روحانی با چه کسی است؟

مشاور فرهنگی رئیس جمهور هدایت جریان تخریب رقبای حریف را به صراحت در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا، «ده کاندید درانتخابات به مثابه فوتبال کافی نیست؛ باید یک دروازه‌بان هم استخدام کنید، به خصوص برای مراقبت از غضنفرها»! این جملات را حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری در حساب کاربری توئیتر خود به کنایه از نخستین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نوشت.

213e9f19-3e58-4bfd-b3aa-5cef329ef5ab.jpg (469×384)

این تنها اظهارات سیاسی و حاشیه ای آشنا نیست و او در تلاش است خود را به عنوان حلقه واسط بین رسانه های اصلاح طلبان و حامیان دولت تبدیل کند.

آشنا اقدامات توئیتری خود را از اردیبهشت 93 آغاز و با صریح ترین کلمات بر مخالفان دولت تاخت. بعضی از کارشناسان این اقدام آشنا را جواب دادن از زبان روحانی به منتقدان دولت ارزیابی کردند.

روزنامه ابتکار در مقاله امروز خود با انتخاب تیتر «تیم بی دروازبان» که برگرفته از آخرین توئیت حسام الدین آشنا است تخریب جبهه مردمی انقلاب را در دستور کار خود قرار می دهد که نشان دهنده خط گرفتن از اظهارات توئیتری مشاور رئیس جمهور است.

روزنامه تماشاگران نیز با اشاره به سخنان مشاورفرهنگی رئیس جمهور  با کلید واژه «لیست تیم ملی انتخابات» به تخریب جبهه مردمی انقلاب پرداخت.

سایت اصلاحات نیوز نیز امروز در گزارشی نوشت:  «ایام انتخابات نزدیک است و حسام الدین آشنا قرار است نقش آن دروازه بانی را ایفا کند که به کنایه گفته بود مخالفین دولت آن را ندارند.»

طبق برخی اخبار از رسانه های حامی دولت نگارش سخنان رئیس جمهور و تعیین استراتژی رسانه ای دولت بر عهده حسام الدین آشنا است وی همچنین اقدامات حاشیه زیادی در این سه سال عمر دولت یازدهم انجام داده که در زیر به شرح آن می پردازیم.

تخریب رسانه ملی توسط آشنا

حسام الدین آشنا که خود پیشتر عضوی از سازمان صداوسیما بوده ولی با خط سیاسی دولت یازدهم خود را مخالف سیاست های فعلی رسانه ملی می داند او بارها در توئیت های خود صداوسیما را تخریب کرده است.

آشنا بارها شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما را مورد انتقاد قرار داده و این شورا را صرفا تشریفاتی دانسته است.

در یکی از موارد، در زمان تصدی ضرغامی بر سازمان صداوسیما، آشنا تاخیر پخش سخنان رییس جمهور در صدا و سیما را متوجه شخص عزت الله ضرغامی کرد و گفت: که ضرغامی پول کلانی از دولت درخواست کرده که این مقدار بیش از نیازهای این سازمان است.

 وی در ادامه به صراحت گفته بود: از نگاه رییس سازمان صداوسیما شواری نظارت براین سازمان جلسه ای تشریفاتی است و هر دو هفته یکبار برای گپ زدن تشکیل می شود. انگار این شورای نظارت بر سازمان صداوسیما نیست، شورای نظارت صداوسیما بر رئیس جمهور است.

مورد دیگر به پوشش ماجرای گفت و گوی تلفنی دو رئیس جمهور ایران و آمریکا بر می گردد.

صدا و سیما، 10 مهرماه 92 از حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و مسئول سیاسی وقت دفتر روحانی دعوت کرد تا ضمن حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به تحلیل مسائل پیرامون سفر روحانی به نیویورک بپردازد..

آشنا در پاسخ به سوال مجری که از وی پرسید: «کدام یک از طرفین ایرانی و آمریکایی ابتدا اقدام به برقراری این تماس تاریخی کرده است؟» گفت: کار صدا و سیما بسیار زشت بود و باید در این زمینه عذرخواهی کند، چون سخنان خانم سوزان رایس (مشاور امنیت ملی اوباما) را زودتر از صحبت‌های آقای روحانی پخش کرد.

تلاش برای احیای روابط با انگلیس توسط آشنا

آشنا بعد از تعطیلی سفارت انگلیس اقدام به برگزاری جلسه ای با موضوع بررسی روابط ایران و انگلیس در مرکز بررسی های استراتژیک کرد.

آشنا شخصا ریاست این جلسه را بر عهده داشت و از چهره هایی نیز برای شرکت در آن جلسه دعوت کرد. به دعوت رسمی حسام‌الدین آشنا افرادی چون، صادق زیبا کلام، مجید تفرشی، عبدالرضا داوری و هرمیداس باوند حضور یافته بودند. در این جلسه هر یک از افراد برای بهبود روابط ایران و انگلیس نظرخود را ارئه دادند.

نکته عجیب دعوت از هرمیداس باوند، که چندی پیشتر از این مراسم به دلیل مطلب وی در «ضد انسانی خواندن» قصاص روزنامه چند روزه آسمان توقیف شد که این اظهارات موجب انتقاد گسترده  ائمه جمعه و حوزه های علمیه  و دفاتر برخی مراجع شد و این حرکت آشنا شاید اتمام حجت وی با مخالفان دولت  و علما و قشر مذهبی است و برگرفته از تفکرات هشت ساله دولت اصلاحات در کشور دارد.

حسام الدین آشنا در تلاش است در ایام نزدیک به انتخابات سال 96 رسانه های حامی دولت و رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب را به گونه ای هماهنگ کند تا با اقدام هماهنگ هیچ کاندیدایی از جبهه مخالف جرات حضور در مقابل روحانی را نداشته باشد.

تخریب هماهنگ محمدباقرقالیباف شهردارتهران که ماه ها در دستور کار قرار داشته و تخریب جبهه مردمی انقلاب که امروز به صورت هماهنگ در روزنامه های اصلاح طلب با تیترهایی نظیر« 21 نفری که رجل سیاسی نیستند» ، «جبهه پایداری سفره جداپهن کرد» ، «حباب وحدت ترکید»    اتفاق افتاد از اقداماتی  است که آشنا سعی دارد برای تخریب رقبای روحانی انجام دهد.

نقش آشنا در ایام انتخابات سال 96بسیار پررنگ تر خواهد شد و پیش بینی می شود حساب کاربری توییتر وی استراتژی دولت را تعیین کند و با رصد جریان اصولگرا به تخریب همه جانبه پردازد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.