1394-02-18 03:34
1442
0
14386
بسته خبری ویژه؛

از مزاح رهبر انقلاب با رئیس‌جمهور پروری سمنان تا پدیده تلخ بچه فروشی در اصفهان !

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش گلستان ما، در ذیل تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

جلسه شورای اداری استان اردبیل در کربلای معلی!

فروغ آذربایجان گزارش داده، جناب آقای استاندار، فرماندار عزیز، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن وتجارت و جمعی دیگر از مدیران استان در قالب گروه ۱۵ نفره سفر چند روزه‌ای را به عراق و عتبات عالیات داشتند، خدا انشاءالله اجر دهد، تقبل الله و اما احتمالا جلسه شورای اداری و بررسی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان را هم در کربلای معلی تشکیل دادند. هنوز مسئولان استان درباره این سفر سیاحتی، زیارتی و یا کاری توضیحی ندادند. ظاهرا در این گروه از همه رقم مدیران سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استان حضور داشتند و اگر سفر کاری هم باشد، باید در همه فازهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد، وگرنه اگر سفر صرفا اقتصادی بود چه نیازی به مدیران فرهنگی و سیاسی است.

عکس منتشر نشده‌ای از جلسه عمامه‌گذاری سید حسن خمینی

صفحه اینستاگرام سید احمد خمینی تصویر منتشره‌ نشده‌ای از جلسه عمامه گذارى حجت‌الاسلام سید حسن خمینى منتشر کرده است که حجج اسلام سید محمود دعایى و احمد خمینی نیز در آن دیده می‌شوند. تاریخ این عکس شهریور ١٣٧٢ ذکر شده است.

بسته جمعه

خریداری تمامی نسخه های یک روزنامه پرتیراژ از دکه های اردبیل

در اقدامی عجیب، کم سابقه و سؤال برانگیز، راننده یک خودروی ۲۰۶ در اردبیل با سرزدن چندباره به تمامی دکه‌های روزنامه فروشی شهر اردبیل تمامی نسخه‌های روزنامه همشهری شماره ۱۳ اردیبهشت را یکجا خریداری کرده است.

به گزارش تابناک اردبیل، دکه داران می‌گویند، وی حتی با پرسیدن آدرس مرکز توزیع، روزنامه‌های باقی مانده در انبار توزیع را نیز یکجا خریداری کرده است. سرپرست روزنامه همشهری در استان اردبیل نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است؛ هرچند هنوز انگیزه این فرد مشخص نیست، این اقدام به احتمال بسیار قوی برای دیده نشدن یک آگهی یا خبر در سطح شهر اردبیل انجام شده است.

گفته می‌شود در صفحه استانی این شماره از روزنامه (همشهری اردبیل)، آگهی اعلام انحلال انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان اردبیل از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده بوده و احتمالا این خرید یکجا برای جلوگیری از اطلاع کارگران عضو این انجمن از خبر انحلال صورت گرفته است.

انگیزه محتمل اما ضعیف‌تر دیگر، جلوگیری از دیده شدن آگهی استخدام یک شرکت تولیدی صنعتی در جاده نمین بوده است. به هر حال خریدار این همه روزنامه به خاطر تقبل این زحمت و صرف هزینه نسبتا سنگین می‌بایست دارای انگیزه قوی بوده باشد. خرید یکجای روزنامه‌های محلی در ایام انتخابات تاکنون مسبوق به سابقه بوده و اکثرا با هدف جلوگیری از دیده شدن یک نقد جنجالی از طرف کاندیدای رقیب صورت گرفته است. اما اینکه تمامی نسخه‌های یک روزنامه پرتیراژ سراسری که مطالب سیاسی و جنجالی نیز ندارد از دکه‌ها بصورت یکجا خریداری شود، تاکنون در اردبیل سابقه نداشت.

پدیده‌ای تلخ به نام بچه فروشی در اصفهان!

به نوشته تابناک اصفهان، یکی از راه‌های جالب که سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به آن اشاره داشته، این بود که در گذشته و در اصفهان، خانواده‌هایی که از عهده نگهداری از فرزندان خود برنمی آمدند، فرزند خود را به زیارتگاه علامه مجلسی اصفهان می‌آوردند و خانواده‌هایی هم که طالب فرزند بودند، در‌‌ همان جا عهده دار سرپرستی این بچه می‌شدند و از همین راه کمتر بچه‌ای بدون سرپرست می‌ماند. اما کم کم و با گذشت زمان، سپردن فرزندانی که خانواده آن‌ها قادر به نگهداری از آن‌ها نیستند، رنگ و روی خرید و فروش به خود گرفت.

در حال حاضر یکی از آسیب‌های جدی اصفهان در این موضوع، خرید و فروش بچه است. مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این خصوص، خرید و فروش فرزندان را از آسیب‌های موجود در استان اصفهان دانست و گفت: با توجه به رشد این آسیب گزارش‌هایی را نیز به دستگاه قضایی ارسال کرده و خواستار رسیدگی بوده‌ام.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۶۰۰ خانواده در استان اصفهان در انتظار دریافت نوزاد از بهزیستی هستند، ادامه داد: این در حالی است که تنها کودکان معلول به بهزیستی تحویل می‌شوند. گفتنی است، اغلب این موارد از سوی خانواده‌هایی که یکی از اعضا به خصوص پدر و مادر درگیر مشکل اعتیاد است روی می‌دهد، چراکه فروش بچه به خانواده‌های پولدار یکی از راه‌های کسب درآمد برای چنین خانواده‌هایی است. در حال حاضر بهزیستی نیز قادر به ساماندهی این وضعیت نیست چراکه انجام چنین معاملاتی با رضایت طرفین صورت می‌گیرد و تنها در صورتی دولت می‌تواند با این امر مقابله کند که شکایتی از سوی فرد صورت گیرد.

خاطره آقای نماینده از کتک زدن دانش‌آموز تپل!

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس در جریان یک سخنرانی در شهرستان قرچک، به نقل خاطره‌ای از تنبیه فیزیکی دانش‌آموزانش در هنگامی که معلم بود، پرداخته و گفته: «اگر تمامی معلمان به خاطرات خود نگاه کنند رفتارهای این‌چنینی داشته‌اند».

به نوشته وب‌سایت محلی «قرچک‌آنلاین»، آقای نماینده در مراسم تقدیر از معلمان نمونه شهرستان قرچک گفته: «از آن‌ جایی که تجربه‌ای در مدیریت کلاس درس نداشتیم برخی اوقات برای ساکت کردن کلاس از ابزار خشونت که آن زمان باب بود بهره می‌بردیم. با توجه به اینکه همه بچه‌های ابتدایی، ریزه میزه بودند، جرات نداشتیم بزنیمشان اما یک نفر به نام تاجیک در کلاس بود که چون جثه بزرگی داشت و تپل بود می‌شد به او چک زد؛ یعنی وقتی چک می‌خورد صدای سیلی در کلاس می‌پیچید و بقیه هم ساکت می‌شدند. البته بعد‌ها یک ‌بار که سوار ماشین‌‌‌ همان دانش‌آموز شدم، بسیار ترسیدم که نکند یادش باشد که با انواع روش‌ها کتک خورده است که از بد حادثه او یادش بود اما بر خلاف تصورم بسیار با خوش‌رویی و مهربانی با من برخورد کرد».

مزاح رهبر انقلاب با رئیس‌جمهور پروری سمنان

در بخشی از گزارش بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان در پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار ایشان آمده: البتّه در مناقب استان سمنان جناب آقاى شاهچراغى مطالبى فرمودند؛ بنده هم مذعن به این معنا هستم؛ واقعاً عقیده‌ام همین است که استان شما یک استان بسیار با برکتى است؛ مردم مؤمن، پایبند و شخصیّت‌هاى برجسته‌ى علمى و اجتماعى و سیاسى در این استان کم نیستند. خب، هم [در] دولت امروز، هم [در] دولت قبل، رؤساى جمهور از استان شما بودند؛ این را هم آقایان توجّه داشته باشند. گاهى اوقات بعضى از استان‌ها حسادت می‌کنند، می‌گویند چرا از استان ما کسى به این مقامات [نمی‌رسد]؟ (۳) الحمدلله استان سمنان از جهات شخصیّت‌ها و افراد برجسته علمى و اجتماعى و سیاسى و جهاد و مانند این‌ها، یک استان برجسته‌اى است؛ در این تردیدى نیست.

غرویان: ایثارگران و پایداری قصد ندارند تن به شیخوخیت دهند

حجت الاسلام محسن غرویان با اشاره به برخی تحرکات اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم، از جمله جلسات درون گروهی پایداری، مؤتلفه و ایثارگران گفته: وحدت مبنای مشترک فکری می‌خواهد. باید رهبران این گروه‌های فکری مثل پایداری و ایثارگران از ته دل مبنا و نگاه مشترک داشته باشند. ولی متأسفانه این موضوع وجود ندارد و بسیار ضعیف است، لذا تلاش‌هایی که در این زمینه می‌شود تلاش‎هایی سطحی برای رسیدن به وحدت است.

غرویان با بیان اینکه گروه‌های سیاسی که قرابت بیشتری با هم دارند سعی می‌کنند خودشان با یکدیگر توافقی داشته باشند، تصریح کرد: این روند و این جلسات بیانگر آن است که قصد ندارند تن به شیخوخیت بدهند، به نظر می‌رسد این جلسات و این گفت‎وگو‌ها به دور از محوریت قرار گرفتن جامعتین شاید برای رسیدن به یک وحدت پایدار ناموفق باشد.

نظر موسویان درباره تفاوت دلواپسان داخلی و خارجی توافق هسته‌ای

سید حسین موسویان در نشست پانل بین المللی مواد شکافت‌پذیر (international Panel for Fissile Material) در سازمان ملل گفته: نتانیاهو و لابی صهیونیست، اولین دلواپسان توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی هستند. اصل برای لابی صهیونست جهانی این است که توافق هسته‌ای با ایران، هر چه هم خوب باشد، صورت نگیرد. حتی به فرض محال اگر توافقی صورت گیرد که ایران غنی سازی هم نداشته باشد، باز هم صهیونیست جهانی مخالف خواهد بود زیرا آن‌ها می‌خواهند به هر قیمتی تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کنند و مانع بهبود روابط ایران و آمریکا شوند.

موسویان در ادامه، دومین گروه دلواپسان توافق هسته‌ای را اعراب متخاصم ایران به رهبری عربستان معرفی کرد و گفت: مسأله اصلی این گروه از دلواپسان هم برنامه هسته‌ای ایران نیست، این‌ها چند دهه در کنار ۴۰۰ بمب هسته‌ای رژیم اسرائیل زندگی و حتی پاکستان را برای ساخت بمب هسته‌ای کمک کرده‌اند. حتی آن‌ها نگران اینکه ایران چند بمب هسته‌ای هم داشته باشد نیستند. نگرانی اصلی آن‌ها فروپاشی ساختار تحریم‌ها جهانی علیه ایران است. آن‌ها نگرانند که سیاست امریکا از «تغییر رژیم» به «تعامل و همکاری با ایران» در حال تغییر است.

معاون پیشین سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی ایران، سومین گروه دلواپسان توافق هسته‌ای را جناح بازهای آمریکا معرفی کرده و گفته: جناح باز‌ها در کنگره امریکا نفوذ وسیع دارند و ان‌ها هم نگران فروپاشی سیاست «تغییر رژیم» امریکا در مورد ایران هستند و معتقدند که توافق هسته‌ای بنیان سیاست «تغییر رژیم» آمریکا را متلاشی خواهد کرد.

سخنگوی وقت تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به دلواپسان توافق هسته‌ای در ایران گفته: اما دلواپسان ایران، مخالف تعهدات ایران فرا‌تر از معاهده ان پی تی هستند. البته هستند افرادی که دلواپس بهبود روابط ایران با آمریکا و غرب اند، لکن عمده مخالفت‌ها بر این است که معاهده ان پی تی مبنای توافق (ژنو) بوده و چرا در بیانیه لوزان سوییس ایران فرا‌تر از ان پی تی را پذیرفته است.

ماجرای جریمه ۷۱۰ هزار دلاری وزیر سابق

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر با حکم دیوان محاسبات کشور به دلیل تخلفات مالی در زمان ریاست بر سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به انفصال موقت از خدمت و جریمه نقدی ۷۱۰ هزار دلار آمریکا محکوم شده است. وزیر دولت هشتم در سال ۱۳۷۶ به عنوان رئیس وقت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با سهمیه ارزی وزارت علوم و ریالی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، ۵۰۰ هزار کیلوگرم (۲۵ تریلی) مواد شیمیایی اکسید تیتان و مونوپنتاتریول (مواد کاربردی در رنگ سازی) را با ادعای استفاده برای طرح‌های تأییدی سازمان مزبور وارد کشور نمود. وی بر خلاف این ادعا مواد وارداتی را در بازار آزاد به فروش رساند، اما بر اساس نظریه رسمی اداره حقوقی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، هیچ مدرکی دال بر ورود این کالا به انبار سازمان و یا فروش و گشایش اعتبار وجود ندارد.

به نوشته تسنیم، در رابطه با این تخلف مالی، پرونده‌ای تشکیل شد که منجر به محکومیت معتمدی و شریک جرم وی (معاون وقت اداری مالی سازمان) شد که این دو نفر پس از کش و قوس‌های فراوان، سال گذشته به حکم صادره اعتراض نمودند، اما دادگاه تجدیدنظر در ‌‌نهایت حکم هیأت دوم مستشاری دیوان را عینا تأیید نمود.

اما سید احمد معتمدی در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: دیوان محاسبات کشور نامه‌ای به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور زده، مبنی بر اینکه ۱۸سال پیش که ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور را بر عهده داشته‌ام، تخلفی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که پرونده‌ها بعد از ده سال در سازمان‌های دولتی امحا می‌شود، سازمان پژوهش‌ها اعلام کرده که چنین پرونده‌ای موجود نیست تا بررسی‌های لازم در این مورد صورت گیرد. رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اما پس از بررسی‌های صورت گرفته پرونده مورد نظر در سازمان پژوهش‌ها یافت شده و مشخص شد چنین تخلفی صورت نگرفته است. معتمدی با ابراز تعجب از طرح چنین موضوعاتی بعد از ۱۸سال، اظهار کرد: باید از دیوان محاسبات سوال کرد اگر این مسأله مهم بوده چرا بعد از ۱۸سال می‌خواهند آن را بررسی کنند و اگر مهم نیست چرا بعد از ۱۸سال صحبت آن را پیش کشیده‌اند؟ وی تأکید کرد: من هر خبری مبنی بر انفصال از خدمت و پرداخت جریمه نقدی را تکذیب و تأکید می‌کنم که تخلفی صورت نگرفته است.

درب مجلس قفل شده و رونمایی نشدن از فتنه ۲۵ لوزان!

ادعا شده که فریدون عباسی که روز سه شنبه به اصفهان سفر کرده بود، نتوانست وارد «مسجد سید» شود چرا که به دستور فرمانداری اصفهان از سخنرانی وی جلوگیری و درب مسجد قفل زده شد. مسئولان فرمانداری اصفهان علت این تصمیم خود را مجوز نداشتن برنامه اعلام کرده‌اند.

گفتنی است که فرماندار اصفهان پیش از این با تأکید بر این‌که نشست «فتنه ۲۵ لوزان» در اصفهان برگزار نمی‌شود، گفته بود: با متخلفان امر به شدت برخورد قانونی خواهد شد. برخی با انتشار اعلامیه‌های مجعول در سطح شهر تصمیم به برگزاری یک همایش بدون مجوز در مسجد سیداصفهان را داشتند در حالی که کسی خود را به عنوان متولی برنامه نمی‌داند.

اتهام‌زنی شجونی علیه برخی روحانیون

روزنامه جوان از قول جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران نوشته: یک عده‌ای از روحانیون هستند که از آقای هاشمی و خاتمی کمک (مالی) گرفتند، پول و پاکت گرفتند و این‌ها عشق و علاقه خودشان را اظهار می‌کنند. اگر فائزه هاشمی یا مهدی هاشمی فرزند بنده بود، الان من در ابرقو تبعید بودم؛ چون من ارزشی ندارم، ولی یک حالت نوکر مابانه نسبت به هاشمی در این افراد ما می‌بینیم و این درشان معتقدین به اسلام و انقلاب نیست.

اجاره یک خانه در تهران، شبی ۵۰ میلیون تومان!

اقتصادنیوز نوشته: در شهر بزرگ تهران بسیاری از خانه‌ها روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی گاهی به صورت بلندمدت اجاره داده می‌شوند. در شهرهای توریستی و پر رفت و آمد، دیدن آپارتمان‌های با وسایل یا به اصطلاح مبله که برای اجاره گذاشته شده‌اند کاملا طبیعی است، اما وجود این خانه‌ها در شهرهای بزرگی همچون تهران که دارای هتل‌ها و مسافرخانه‌های زیادی جهت اقامت مسافران است، کمی متفاوت به نظر می‌رسد، زیرا بسیاری از افراد که قصد زندگی کردن به صورت دایم و بلندمدت در تهران را دارند نیز این خانه‌ها را اجاره می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده: یکی دیگر از اجاره‌دهندگان در پاسخ به اینکه بیشترین قیمت اجاره یک روز خانه مبله در تهران چقدر است، پاسخ داد: در تهران، بیشترین قیمت وجود ندارد. او گفت: من خانه مسکونی در تهران سراغ دارم که شبی ۵۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود که مساحت آن بیش از هزار متر است. علاوه بر متراژ و موقعیت مکانی ملک، وسایل دیگری از قبیل، پارکینگ، سونا، جکوزی، وسایل سرمایش و گرمایشی، مبلمان‌ها و سرویس‌های خواب و سرویس‌های بهداشتی، اینترنت و حتی ماهواره در میزان اجاره ملک تأثیر می‌گذارد.

۳۰ درصد شهری‌ها و ۴۰ درصد روستایی‌ها زیر خط فقر

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بر اساس گزارش بانک جهانی، شاخص خط فقر در سال ۵۷ در ایران۴۰ درصد، در سال ۷۶، ۲۰ درصد و در سال ۸۴، ۱۱ درصد اعلام شده گفته: طی سالهای اخیر این آمار مجدد افزایش یافته و شمار افرادی که در سال ۹۱ در جامعه شهری زیر خط فقر بودند ۳۰ درصد و در جامعه روستایی ۴۰ درصد است.

پاسخ روحانی به یک نامه درباره ممنوع‌التصویری

رئیس جمهوری به نامه اعضای مجمع روحانیون مبارز که در آن خواستار بیان علت ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات شده‌ بودند، پاسخ داده است. محمد مقدم در گفت‌وگو با آنا مدعی شده که پس از ارسال این نامه، دفتر رئیس جمهوری نامه‌ای به قوه قضائیه فرستاد و پاسخ سؤال مجمع را از این قوه خواستار شد و رونوشت این نامه نیز به مجمع روحانیون ارسال شد. مقدم تأکید کرد: از این رو ما منتظر پاسخ نهادهای ذیربط در این زمینه هستیم تا برای افکار عمومی و اعضای مجمع موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مشخص شود.

محمدعلی هم به آنا گفته: پاسخ این نامه دو شب گذشته در مجمع روحانیون مطرح شد و به دلیل اینکه محتوای نامه قید محرمانه داشت نمی‌توانم درباره جزئیات آن اطلاعی ارائه دهم.

ضرغامی هم از اختلافاتش با احمدی‌نژاد گفت

عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با ماهنامه رمز عبور مدعی شد اختلاف احمدی‌نژاد با صداوسیما خسارت زیادی متوجه کشور کرد. او در بخشی از این گفت‌وگو گفت: در دوره دوم دولت آقــای احمدی‌نژاد با مصوبه مجلس و مجمع تشــخیص مصلحت تصویب شــد که ما با اعتبار ۵۲۰ میلیون دلاری مسأله سفارش و پرتاب ماهواره در نقطه سوم انجام شود. وقتی این تصمیم گرفته‌ شده بود که خیلی زمان گذشته بود و اهمیت استراتژیک جمهوری اسلامی مشخص ‌شده و طبیعی بود ســنگ‌اندازی‌های زیادی صورت بگیرد. از همین روی، با برخی کشــور‌ها وارد مذاکره شــدیم و کار مشــترک انجام می‌دهیم. این بودجه هم الآن وجود دارد و اگر این بودجه ســال‌های قبل انجام ‌شده بود، کار‌ها بهتر پیش می‌رفت. این مشــکلات به دلیل اختلاف دولت احمدی‌نژاد و سازمان صداوسیما بود. در مجمع تشخیص مصلحت هم بر سر آن بحث و قرار شد کل مسئولیت را به صداوسیما بدهند، اما این کار دیر انجام گرفت و خسارت زیادی متوجه کشور شد.

تقلب در امتحان به شیوه مدرن!

شنیده‌های تابناک حاکی از آن است که (چهارشنبه ۱۶/ ٢/ ٩۴ ) بیست وپنجمین دوره المپیاد مرحله دوم شیمی کشورى در حالى برگزار شد که کل پنج سؤال تشریحی تمامأ قبلأ در برخی آموزشگاه های تهران به دانش آموزان آن مؤسسات داده شده بود!

رابطه میان اصولگرایان و دولت بهبود می‌یابد

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی ‌در نشست هم‌اندیشی اصولگرایان استان اردبیل‌ در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: در کشور به جای فردگرایی و یا حزب‌گرایی به سمت همگرایی واقعی باید حرکت کنیم تا بستری فراهم آید تا بتوانیم اعتماد مردم را بیشتر جلب کرده و ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را تحکیم ببخشیم. رئیس شورای سیاست‌گذاری اصولگرایان گفت: به صراحت اعلام می‌کنم در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و در سالی که به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده، پشتیبانی و حمایت از دولت را یک اصل می‌دانیم.

علت خاطره نویسی هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای بنیاد فرهنگی کاشان، این شهر را یک نمونه خوب برای استفاده از توانایی‌های مردم در جهت توسعه دانست و گفت: تحولات کاشان با توجه به همت مردم آن، به روز است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب قدردانی یکی از محققان از ایشان به دلیل ابتکار در تدوین کارنامه و خاطرات روزانه و انتشار آن در زمان حیاتشان، گفت: می‌خواستم مردم ایران در حال حاضر و تاریخ ایران آینده بداند که رئیس‌ مجلس، رئیس‌جمهور، فرمانده جنگ و یکی از مسئولین نظام هر روز در انجام وظایف چه فعالیت‌هایی داشته و دارد.

ماجرای داد و فریاد ظریف بر سر جان کری

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفت وگو با نیویورکر اظهار داشت: تدبیر حکم می‌کند که تمامی جناح‌ها به واقعیت‌ها در جهان توجه کنند که شما در آن قادر به انتخاب مخاطب خود نیستید. نیویورکر آورده است: هشت هفتهٔ آینده در عرصه دیپلماسی ممکن است دشوار‌ترین دورانی باشد که ما در حوزهٔ منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای با آن مواجه بوده‌ایم. ظریف خود اذعان دارد که تاکنون لحظات بسیار دشواری را در مذاکرات تجربه کرده، بخصوص مذاکرات نهایی ۹ ساعته با جان کری. وی به شوخی گفت، داد و فریاد و از کوره در رفتن در این گونه گفت وگو‌ها اجتناب ناپذیر است. ظریف تصریح کرد: وقتی شما در مذاکراتی بی‌پایان مشارکت دارید، دو بار داد زدن ممکن است فشار‌ها و استرس شما را کاهش دهد.

حضور چه کسی اصولگرایان را تقویت می‌کند؟

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی تحرکات اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم، از جمله جلسات درون گروهی پایداری، مؤتلفه و ایثارگران به خبرنگار نامه نیوز گفت: وحدت اصولگرایان اگر ممکن باشد باید نشانه‌های آن هم آشکار باشد؛ اما تاکنون نشانه‌های آن وحدت مطلوب آشکار نشده است. باید ببینیم بزرگان اصولگرایان به کجا می‌رسند و اگر امثال بزرگانی چون ناطق نوری پا به میدان بگذارند، معتقدم میزان موفقیت اصولگرایان دوچندان خواهد شد. استاد دانشگاه جامعه المصطفی (ص) با اشاره به برخی اظهارات مطرح از سوی پایداری‌ها مبنی براینکه ناطق نوری فردی اصولگرا نیست، گفت: معنای اصولگرایی در نظر هر کسی متفاوت است، برخی اصولگرایی را فقط در خودشان می‌بینند و چنین قضاوتی درباره دیگران می‌کنند. من آقای ناطق را یکی از بزرگان اصولگرایی می‌دانم و معتقدم اصولگرایی که مطلوب جامعه ماست در امثال آقای ناطق قابل دستیابی است.

آمار ضرغامی از ماهواره داران تهرانی

عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما در بخشی از گفت‌و‌گوبا مشرق در پاسخ به سؤالی پیرامون میزان استفاده مردم از ماهواره گفت: روش‌های علمی ما روش‌های میدانی اســت؛ فقط مناطق مختلف را میانگیــن می‌گیریم. برای ما مهم کســانی هستند که ماهواره می‌بینند. برای همین ســؤال ما این است که دسترســی به ماهواره داریم و این آمار در کشــور ۴۰ درصد اســت و این در مقاطع مختلف فرق می‌کند. در تهران این آمار بالای ۶۰ درصد اســت. در تهــران آن‌ها که ماهواره دارنــد ۱۵ درصد گفته‌اند که ما به خاطر شبکه‌های استانی ماهواره می‌بینیم. امروز در دنیــای آزاد اطلاعات این برای ما مهم اســت. ما برخورد قهری با ماهواره در کشــور نمی‌بینیم، البته از نظر قانونی ممنوعیت دارد. مردم هم دیش دارند و استفاده می‌کنند و من بر این اســاس برنامه‌ریزی می‌کنم که اگر ماهواره را دارند حتی‌المقدور از برنامه‌های رسانه ملی استفاده کنند.

روحانی ورود زنان بی‌حجاب را ممنوع کرد

در کتاب خاطرات دکتر حسن روحانی جلد اول پیرامون موضوع حجاب می‌خوانیم «به یاد دارم روزی آقای بنی‌صدر به سازمان رادیو ـ تلویزیون در جام جم رفته بود و در آنجا‌ زنان بی‌حجاب دور وی جمع شده و پرسیده بودند که دلیل لزوم حجاب زنان چیست. بنی‌صدر در پاسخ بحثی کرد و در ضمن خود گفت: «زن‌ها باید روسری سر کنند، زیرا از موی سر آنان اشعه‌ای متصاعد می‌شود که باعث می‌شود چنین و چنان شود! این سخنان، موجب تعجب همه شده بود.

گروهک‌ها و مجاهدین خلق هم اطلاعیه ‌می‌دادند که حجاب نباید اجباری شود یا نه. خلاصه همان‌طور که اشاره کردم، آقای طالقانی در سخنانی خود گفت: ما نمی‌توانیم زنان اهل کتاب را مجبور به پذیرفتن حجاب کنیم، ولی مسلمانان را می‌توانیم تشویق کنیم که حجاب داشته باشند و در هر صورت نباید کسی را به ‌زور باحجاب کنیم. با وجود این، در ستاد ارتش با دوستان تصمیم گرفتیم حجاب را الزامی کنیم که آغازی برای وزاتخانه‌ها و ادارات دولتی باشد.

طرح اجباری شدن حجاب در ادارات مربوط به ارتش، به عهدهٔ من گذاشته شد و بدین‌جهت در گام اول، همهٔ زنان کارمند مستقر در ستاد مشترک ارتش را که نزدیک به سی نفر بودند، جمع گردم و پس از گفت‌وگو با آنان قرار گذاشتیم از فردای آن روز با روسری در محل کار خود حاضر شوند. زنان کارمند که همگی به جز دو یا سه نفر بی‌حجاب بودند، شروع کردند به غر زدن و شلوغ کردن، ولی من محکم ایستادم و گفتم: از فردا صبح دژبان مقابل درب ورودی موظف است از ورود خانم‌های بی‌حجاب به محوطهٔ ستاد مشترک ارتش جلوگیری کند. پس از ستاد ارتش، نوبت به نیروهای سه‌گانه رسید. در آغاز به پادگان دوشان تپه رفتم و همهٔ کارمندان زن را که تعداد آن‌ها هم زیاد بود، در سالنی جمع و دربارهٔ حجاب صحبت کردم. در آنجا زن‌ها خیلی سروصدا را انداختند، اما من قاطعانه گفتم: «این دستور است و سرپیچی از آن جایز نیست».

بعد توضیح دادم که ما نمی‌گوییم چادر سر کنید، بحث چادر مطرح نیست، سخن بر سر استفاده از روسری و پوشاندن سر و گردن است. در‌‌نهایت، در آنجا هم گفتم به دژبان دستور داده‌ایم از فردا هیچ زن بی‌حجابی را به پایگاه راه ندهد. در نیروی زمینی و نیروی دریایی نیز برای کارمندان زن صحبت کردم و با خواندن آیات و روایات و کشاندن بحث به حجاب، موضوع را تبیین کردم و دست‌آخر نیز با بخشنامه، رعایت حجاب الزامی شد.

بحمدالله این تلاش‌ها نتیجهٔ مثبت داشت و پس از تعطیلات نوروز، همهٔ زنان کارمند در ارتش با روسری به محل کار خود می‌آمدند. در وزاتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حتی صداوسیما نیز به ‌تدریج حجاب عملی شد و همهٔ زنان با روسری از خانه بیرون می‌آمدند. البته در روزهای رفراندوم هنوز شماری از زنان بی‌حجاب بودند و با سر برهنه در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، ولی این معضل اجتماعی خیلی زود جمع‌وجور شد و به سامان مناسبی رسید».

جلسه صریح و شفاف سردار سلیمانی با مقامات عراقی

یک منبع مطلع مدعی شد که سردار قاسم سلیمانی اخیرا به عراق بازگشته است. به نوشته دیپلماسی ایرانی این منبع که نخواسته نامش فاش شود، به پایگاه خبری عراق چاکوچ گفته، سردار سلیمانی پس از بازگشت به عراق جلسه‌ای با حضور تعدادی از مقامات پیمان ملی و فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی از جمله حیدر العبادی، نخست وزیر عراق داشته و افزود، طرفین در این جلسه به طرز بی‌سابقه‌ای شفاف و صریح صحبت کرده‌اند. این پایگاه خبری افزوده که در این جلسه العبادی هشدارهایی صریح و شدیداللحن به سردار سلیمانی داده و سردار سلیمانی نیز به او هشدار داده که فریب برخی سیاستمداران عراقی را نخورد و بداند که آنان در پی بازیابی مناصب از دست رفته خود هستند و حاضرند در این مسیر دولت العبادی را سرنگون کنند./ تابناک

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.