1398-03-10 10:33
945
0
63592
گام محکم سروقامتان ایران در آغاز لیگ ملت‌های 2019؛

ایران 3 - ایتالیا یک؛ افتتاحیه باشکوه برای شاگردان کولاکوویچ

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها توانست ایتالیا را از پیش رو بردارد.

به گزارش گلستان ما، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 از ساعت 12:30 در سالن جیانگمن چین برابر ایتالیا قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر یک به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا را کازویوشی یاماموتو از ژاپن به عنوان داور اول و الکسی پاشکوویچ از روسیه به عنوان داور دوم قضاوت کردند. شاگردان کولاکوویچ با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، محمد جواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور وارد میدان شدند.

* ست نخست؛ 25 بر 20 به سود ایتالیا

ایتالیایی‌ها با وجود جوانی بازی را بهتر از ایران آغاز کردند و تیم‌ها در امتیاز 16 بر 13 به سود لاجوردی‌پوشان به وقت استراحت فنی دوم رفتند. ضعف در دریافت و البته قدرت کم در حمله موجب شد تا ایران ست اول را با نتیجه 25 بر 20 به ایتالیا واگذار کند. نکته مثبت در این بازی زدن سرویس‌های پرشی از سوی بازیکنانی همچون غفور و معنوی‌نژاد و سید محمد موسوی بود که در گذشته کمتر از این مدل سرویس استفاده می‌کردند و همین موضوع هم موجب شد تا امتیازهای زیادی در زدن سرویس از دست برود.

* ست دوم؛ 25 بر 23 به سود ایران

ایتالیایی ها ست دوم را بسیار قاطعانه آغاز کردند و همان ابتدا با نتیجه 5 بر صفر از ایران پیش افتادند. و در امتیاز 8 بر 3 هم تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. شاگردان کولاکوویچ در ادامه بسیار تلاش کردند تا اختلاف را کمتر کنند تا اینکه در امتیاز 16 بر 13 به سود ایتالیا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. حضور فیاضی بجای معنوی‌نژاد از اوایل ست دوم تاثیرات مثبتی در روند بازی شاگردان کولاکوویچ داشت تا اینکه در امتیاز 21 بر 20 به سود ایران بلنجینی درخواست وقت استراحت فنی کرد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست سوم؛ 25 بر 23 به سود ایران

با شروع ست سوم فیاضی در ترکیب ماند. شاگردان کولاکوویچ در این ست شروع خوبی داشتند و در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه روند بازی کمی تغییر کرد و در امتیاز 16 بر 14 به سود ایتالیا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست چهارم؛ 25 بر 23 به سود ایران

با وجود اینکه ایران در این ست از حریف عقب بود، اما توانست در امتیاز 8 بازی را به تساوی بکشاند. بازی خوب شاگردان کولاکوویچ در ست چهارم ادامه پیدا کرد تا اینکه نتیجه 14 بر 12 به سود ایران شد. در این ست بلنجینی بارها به روش‌های مختلف وقفه‌هایی در جریان بازی ایجاد کرد تا شاید کمکی به تیمش کرده باشد. ست چهارم در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب شاگردان کولاکوویچ در مجموع با نتیجه 3 بر یک ایتالیا را از پیش‌رو برداشتند و افتتاحیه با شکوهی در این دوره از لیگ ملت‌ها داشته باشند.

تیم ملی والیبال ایران پیش از این ۲۰ بار مقابل ایتالیا صف‌آرایی کرده و تنها توانسته بود شش بار این تیم را شکست دهد. کلکسیون افتخارات والیبال ایتالیا با سه مدال نقره و سه برنز المپیک، سه طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان، یک طلا، سه نقره و یک برنز جام‌جهانی و همچنین 8 طلا، سه نقره و چهار برنز لیگ جهانی عملاً تاریخ والیبال جهان را با این تیم پیوند زده است.

ایتالیا در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال با 266 امتیاز در رده سوم بهترین تیم‌های جهان بعد از برزیل و آمریکا قرار دارد، اما نکته جالب توجه درمورد این تیم برای هفته اول لیگ ملت‌ها غیبت بازیکنانی مانند زایتسف و خوانتورنا و ... است.

برنامه زمانبندی مسابقات ایران در هفته اول مسابقات به شرح زیر است:

شنبه ۱۱ خرداد: ایران - چین، ساعت ۱۶:۳۰

یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران - آلمان، ساعت ۱۲:۳۰

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.