1397-12-21 15:36
1274
0
61856
رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا:

ترامپ آنقدر ارزش ندارد که با استیضاحش کشور را دچار تفرقه کنیم

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در یک مصاحبه گفته هرچند ترامپ را فاقد صلاحیت ریاست‌جمهوری می‌داند، اما با استیضاح او هم مخالف است، چراکه چنین اقدامی می‌تواند آمریکا را دچار تفرقه کند و ترامپ ارزش چنین کاری را ندارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از او به عنوان قدرتمندترین سیاستمدار کنونی حزب دموکرات و وزنه‌ای سیاسی در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یاد می‌شود، روز دوشنبه گفت شخصا با استیضاح ترامپ مخالف است، چراکه چنین کاری تبعات سنگینی برای آمریکا دارد.

وی که با روزنامه «واشنگتن‌پست» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد درخواست‌های رو به افزایش اعضای حزب دموکرات برای استیضاح ترامپ، گفت: «من با استیضاح موافق نیستم... من مدتی است که دارم به این موضوع فکر می‌کنم.»

پلوسی افزود: «استیضاح آنقدر در کشور تفرقه‌انگیز است که جز در صورتی که مسئله‌ای کاملا متقاعدکننده، فراگیر و دو حزبی وجود داشته باشد، نباید این مسیر را دنبال کنیم، چون باعث تفرقه در کشور می‌شود. و او (ترامپ) ارزش این کار را ندارد.»

در ماه‌های اخیر، به خصوص با دستیابی دموکرات‌ها به اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا، گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد احتمال تلاش این حزب برای استیضاح ترامپ به بهانه «مختل کردن روند قضایی» و «تبانی با روسیه» مطرح شده است. با این وجود، هنوز رسما هیچ اقدامی در جهت اجرای چنین طرحی انجام نگرفته است.

در بخش دیگری از این مصاحبه، پلوسی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ کار خوبی هم برای آمریکا انجام داده، با خنده گفت: «او عامل اتحاد بزرگی برای دموکرات‌ها بوده، او عامل بزرگی برای جمع‌آوری منابع مالی برای دموکرات‌ها بوده و عامل بزرگی در بسیج حامیان دموکرات‌ها در کف جامعه بوده است. فکر می‌کنم این برای آمریکا خوب است.»

او در مورد اینکه آیا ترامپ را دارای صلاحیت ریاست‌جمهوری می‌داند، هم گفت ترامپ از منظر «اخلاقی»، «فکری» و «سیاسی» فاقد صلاحیت ریاست‌جمهوری است. پلوسی افزود: «فکر نمی‌کنم او صلاحیت ریاست‌جمهوری ایالات متحده را داشته باشد و این وظیفه ماست که این تضاد را نشان دهیم.»

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.